Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2009-09-24 10:02
Mistrzowski sezon Nygi
Marek Nyga, w swoim pierwszym roku startów w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski, zwyciężył w klasyfikacji gr. N i zdobył wicemistrzostwo w klasyfikacji generalnej. Dokonał tego na trzy wyścigi przed końcem sezonu, z ogromną przewagą punktową nad rywalami.

W miniony weekend, na prawie pięciokilometrowej trasie między miejscowościami Wujskie - Tyrawa Wołoska odbyła się 13. i 14. runda GSMP. Dla Marka Nygi, wielokrotnego Mistrza Polski w wyścigach motocyklowych i uczestnika motocyklowych Mistrzostw Świata Endurance, była to okazja do sięgnięcia po zwycięstwo w klasyfikacji gr. N (zmodyfikowane samochody seryjne) i umocnienie drugiej pozycji w klasyfikacji generalnej.

Marek doskonale wykonał zadanie, finiszując w sobotę swoim czterystukonnym Mitsubishi Lancerem Evo IX RS na pierwszym miejscu w gr. N i trzecim w"generalce". Po opadnięciu emocji związanych ze startem w Załużu, kierowca KORAX-KOMSTA Racing Team podsumował ostatnią rundę, swój debiut i zdradził najbliższe plany sportowe...

Marek Nyga: „Dzięki ciężkiej pracy podczas całego sezonu, już pierwszego dnia mogłem cieszyć się zdobytymi tytułami. W sobotę wystarczyło przywieźć tylko kilka punktów, jednak nie chciałem kalkulować i pojechałem swoim tempem. Jak to często bywa pod koniec roku, trzeba szczególnie dbać o sprzęt. Dlatego moje Evo IX dysponowało seryjną skrzynią biegów, która wcale nie ułatwiała pracy. Dzięki temu doświadczeniu mogłem w pełni docenić zalety przekładni kłowej.

W niedzielę na trasie gościliśmy ogromną liczbę widzów, którzy skutecznie nas dopingowali. Postanowiłem pojechać obydwa podjazdy wyścigowe jak najbardziej efektownie, szerokimi slajdami. Chciałem w ten sposób podziękować kibicom za cały sezon wsparcia, które odczuwałem na zawodach oraz w mailach. Jak się okazało, pomimo użycia opon rajdowych i driftowania, wywalczyłem drugie miejsce w "eNce". Gratuluję Mariuszowi Stecowi zwycięstwa w klasyfikacji generalnej a sponsorom KORAX-KOMSTA Racing Team, ekipie 4turbo.pl, kibicom oraz organizatorom serdecznie dziękuję!

Dobiega końca mój pierwszy sezon "czterołapem" i sam do końca nie mogę uwierzyć, że w debiucie wywalczyłem mistrzostwo. W styczniu, gdy podjąłem decyzję o startach w GSMP, podchodziłem dosyć luźno do tematu. Z biegiem czasu pojawiły się ambicje i ruszyła ta cała machina, która napędzała mnie podczas startów motocyklami wyścigowymi. Znowu zaczęło się liczyć tylko zwycięstwo! Okazało się, że nie interesują mnie osiągnięcia poniżej najwyższego stopnia podium – taki mam cel w każdym profesjonalnym działaniu. Oczywiście, ten sukces nie byłby możliwy bez zaangażowania wielu osób. Trudno tu wszystkich wymienić i odpowiednio wyrazić wdzięczność, ale szczególne podziękowania należą się Kubie Nabagło, który nauczył mnie jak się kręci kierownicą i pedałuje. Ola i Kajetan Kajetanowiczowie bardzo się starali, żebym stał się szybkim i skutecznym kierowcą. Cała ekipa 4turbo.pl od początku uwierzyła we mnie i dbała o perfekcyjne przygotowanie samochodu oraz obsługę na zawodach.

Ten rok startów nie należał do łatwych. Musiałem szybko zapamiętać trasy, które były całkowitą nowością a przy tym oswoić z bliską odległością drzew. Wraz z upływem czasu i wzrostem doświadczenia nastąpiło odwrócenie proporcji: co powodowało strach – zaczęło mnie bawić. Nauczyłem się wykorzystywać całą szerokość drogi a jazda na krawędzi dodawała mi jeszcze większej adrenaliny. Okazało się też, że wolę trasy zbliżone do rajdowych niż typowo wyścigowe. Spróbowałem swoich sił na prawdziwym OS-ie i wspólnie z Jackiem Spentanym pojechaliśmy jako "zerówka" odcinek ERG podczas rajdu Tyskiego. Było szybko, wąsko i z licznymi podbiciami. Po prostu szaleństwo, które uwielbiam! Niestety, rajdy wymagają ogromnego zaplecza finansowego a ja nie mam nazwiska w tej dyscyplinie, dlatego doskonale zdaję sobie sprawę z trudności z uzbieraniem odpowiednich środków.

Załuż był prawdopodobnie moim ostatnim występem w górach w tym sezonie, nie planuję wyjazdu do Limanowej. Marcin Gładysz zaproponował start w wyścigu długodystansowym Seatem Leonem Supercopa w Brnie a decyzję podejmę w najbliższych dniach.

Jeśli uzbieramy budżet, to bardzo chcę pojechać warszawska Barbórkę. Od tego rajdu zaczęła się moja przygoda ze sportem samochodowym. W ubiegłym roku oglądałem Karową z trybun, to było ogromne show. Teraz marzę, żeby uczestniczyć w nim prowadząc rajdówkę!”

Dodaj do:

(Wojciech Fuk)

2009-09-25 15:57:00Dariusz Łuczyński – Z Załuża przywożę cenne punkty!2009-09-24 17:42:00Marcin Kozłowski – Koronacja Mistrza2009-09-24 10:02:00Mistrzowski sezon Nygi2009-09-23 10:55:00Roman Baran i Grzegorz Duda po GSMP Załuż 2009.2009-09-21 23:39:00Europejski sukces Jetty2009-09-21 23:27:00Polski weekend w Załużu2009-09-20 21:04:00Telegram: Stec is the best w Polsce
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies