Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2012-05-18 20:15
Mówią przed Korczyną: Siewierski, Grzywaczyk, Grzesiński, Soja
Prezentujemy kolejne wypowiedzi zawodników przed I i II rundą Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski w Korczynie.


Arek Siewierski debiutuje w Mk2 podczas GSMP
Debiutujący w nowym samochodzie zbudowanym specjalnie do wyścigów górskich oraz wyścigów torowych Arkadiusz Siewierski rozpocznie nowy sezon GSMP. Za kierownicą historycznego Forda eskorta RS Mk2, Rzeszowianin powalczy w klasie HS/J-2000.

Arek miał już okazję w tym sezonie sprawdzić możliwości nowo zbudowanego samochodu podczas 1 i 2 rundy Wyścigowego Pucharu Polski w którym wystartował pod koniec kwietnia. Samochód okazał się wręcz stworzony do szybkiej jazdy, a testy przed sezonem wyścigów górskich spowodowały, że zawodnik poczuł się bardzo komfortowo w swoim nowym bolidzie.

Już w najbliższy weekend będziemy mogli obejrzeć wspaniałe historyczne auto na trasie korczyńskiego wyścigu górskiego jaki wystartuje w sobotę 19 maja o godzinie 9. Dwa dni zmagań wyłonią zwycięzcę w klasie HS/J-2000.

Arek Siewierski: Jadę do Korczyny ponieważ bardzo lubię ten wyścig. On ma w sobie coś co mnie przyciąga. Przyciąga też bliskość, bo od trasy dzieli mnie jedynie 60 km, więc traktuje ten występ jak na swoim podwórku. Jest to szansa dla moich kibiców do obejrzenia wspaniałego auta jakie przygotowałem na ten sezon. Escort RS Mk1 jakim startowałem dwa ostatnie sezony dostał wolne a ja przesiadłem się do „nowego” Escorta, jeśli tak mogę powiedzieć bo w wersji RS Mk2. To będzie debiut podczas GSMP. Auto bardzo mi się spodobało. Jest świetne w prowadzeniu. Miałem okazję wystartować nim podczas Wyścigowego Pucharu Polski na Torze Poznań pod koniec kwietnia i tak mi się spodobało, że myślę cały czas o jeździe tym autem. Trasa w Korczynie jest bardzo kompleksowa. Na zawodników czeka dosłownie wszystko – długie proste, siodło, hopa, chaki, patelnie, szybkie i wolne partie jechane na odwagę i z rozwagą. To jest po prostu wyścig górski. Mój plan to przejechać płynnie wszystkie podjazdy i dobrze się bawić. Auto przygotowała mi ekipa Wozowicz Motorsport za co chciałem im bardzo podziękować. Stroną organizacyjną zajął się Romek Baran, a ekipa Team Promotion Marketing i PR Sportowy zapewnia mi najlepszy PR jaki tylko można mieć. Do tego wszystkiego patronat portalu www.wyscigigorskie.pl daje mi pełne poczucie, że jestem tylko kierowcą i przyjeżdżam na gotowe aby zrobić swoje. Dziękuję mojemu sponsorowi firmie SZiK, który umożliwia mi starty w GSMP. Zapraszam kibiców z Podkarpacia i całej Polski na górskie ściganie do Korczyny w dniach 19-20 maja.




Rafał Grzywaczyk debiutant w mocnej Hondzie

Podczas inauguracyjnych rund Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski jakie rozegrane zostaną w Korczynie koło Krosna, zadebiutuje młody opolski zawodnik, trzykrotny Mistrz amatorskiego ścigania Rafał Grzywaczyk mieszkający w Krapkowicach.

Rafał wystartuje w gronie 82 zawodników jacy zgłosili się do 1 i 2 rundy GSMP – 9 Wyścig Górski Prządki 2012. Bronią opolanina będzie Honda CRX przygotowana w specyfikacji grupy Open, czyli samochodów z maksymalnymi przeróbkami.

Zawody rozgrywane na 4540m trasie rozegrane zostaną w najbliższy weekend 19 i 20 maja, a trasa poprowadzi z korczyńskiego rynku do Rezerwatu Prządki. W latach ubiegłych, pogoda nie rozpieszczała zawodników. Ulewy jakie przechodziły nad Korczyną mieszały mocno w klasyfikacji. Tym razem meteorolodzy zapowiadają iście wakacyjną pogodę, czyli słońce i temperatury bliskie 25 stopniom.

Rafał Grzywaczyk: Debiutuję w GSMP po sześciu latach ścigania się w amatorskich imprezach. W trakcie mojej kariery zdobyłem 3 tytuły Mistrza Opolszczyzny. Teraz spełniam swoje marzenie jakim od dawna było wystartować w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski. Jadę w klasie Open-2000, czyli takiej, gdzie możliwe są pełne modyfikacje. Musze przyznać będzie ciężko, bo przyszło mi walczyć z Mistrzem Polski Romkiem Baranem, który jest świetnym kierowcą a zarazem bardzo doświadczonym. Liczę po cichu na 2 miejsce. Może sprzętowo nie jest do końca tak jak bym chciał, ale nadrabiam chęciami i wolą walki oraz determinacją. W Korczynie celuję w czas 2.25, jeśli będzie lepszy to będę z tego bardzo zadowolony. Pierwsze zawody przeznaczam na trening i chcę je po prostu ukończyć. Liczę również, że ten występ pozwoli mi zdobyć nowych sponsorów, żeby doinwestować auto. Jako debiutant znam trasę idealnie. Można mnie obudzić w nocy, a ja wyrecytuję zakręt w zakręt. Odcinek z Korczyny do Rezerwatu w Prządkach jest fajny, szybki, ale na pierwszy start wolałbym zdecydowanie Banovce. Drugi dzień zawodów przeznaczam na full attak. Dziękuję moim sponsorom, dzięki którym mogę pojawić się w GSMP: firmie Serwis Opon Pit Stop, KIMBEX Dream Cars oraz firmie CASADA Health & Beauty. Zapraszam do Korczyny na inaugurację sezonu i do zobaczenia an trasie.



Rafał Grzywaczyk debiutant w mocnej Hondzie

Podczas inauguracyjnych rund Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski jakie rozegrane zostaną w Korczynie koło Krosna, zadebiutuje młody opolski zawodnik, trzykrotny Mistrz amatorskiego ścigania Rafał
Grzywaczyk mieszkający w Krapkowicach.

Rafał wystartuje w gronie 82 zawodników jacy zgłosili się do 1 i 2 rundy GSMP – 9 Wyścig Górski Prządki 2012. Bronią opolanina będzie Honda CRX przygotowana w specyfikacji grupy Open, czyli samochodów z maksymalnymi przeróbkami.

Zawody rozgrywane na 4540m trasie rozegrane zostaną w najbliższy weekend 19 i 20 maja, a trasa poprowadzi z korczyńskiego rynku do Rezerwatu Prządki. W latach ubiegłych, pogoda nie rozpieszczała zawodników. Ulewy jakie przechodziły nad Korczyną mieszały mocno w klasyfikacji. Tym razem meteorolodzy zapowiadają iście wakacyjną pogodę, czyli słońce i temperatury bliskie 25 stopniom.

Rafał Grzywaczyk: Debiutuję w GSMP po sześciu latach ścigania się w amatorskich imprezach. W trakcie mojej kariery zdobyłem 3 tytuły Mistrza Opolszczyzny. Teraz spełniam swoje marzenie jakim od dawna było wystartować w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski. Jadę w klasie Open-2000, czyli takiej, gdzie możliwe są pełne modyfikacje. Musze przyznać będzie ciężko, bo przyszło mi walczyć z Mistrzem Polski Romkiem Baranem, który jest świetnym kierowcą a zarazem bardzo doświadczonym. Liczę po cichu na 2 miejsce. Może sprzętowo nie jest do końca tak jak bym chciał, ale nadrabiam chęciami i wolą walki oraz determinacją. W Korczynie celuję w czas 2.25, jeśli będzie lepszy to będę z tego bardzo zadowolony. Pierwsze zawody przeznaczam na trening i chcę je po prostu ukończyć. Liczę również, że ten występ pozwoli mi zdobyć nowych sponsorów, żeby doinwestować auto. Jako debiutant znam trasę idealnie. Można mnie obudzić w nocy, a ja wyrecytuję zakręt w zakręt. Odcinek z Korczyny do Rezerwatu w Prządkach jest fajny, szybki, ale na pierwszy start wolałbym zdecydowanie Banovce. Drugi dzień zawodów przeznaczam na full attak. Dziękuję moim sponsorom, dzięki którym mogę pojawić się w GSMP: firmie Serwis Opon Pit Stop, KIMBEX Dream Cars oraz firmie CASADA Health & Beauty. Zapraszam do Korczyny na inaugurację sezonu i do zobaczenia an trasie.



Przed Korczyną
W inauguracyjnych rundach Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski w Korczynie wystartuje także kierowca z Nysy – Piotr Soja. Reprezentujący Taboss Racing oraz Automobilklub Opolski zawodnik, zaprezentuje się w znanym Lotusie Exige, podczas zimowej przerwy poddanym jedynie niewielkim modyfikacjom.

Piotr Soja:
- W tym sezonie jeździmy Lotusem, który fabryka przygotowywała do rywalizacji w kategorii GT3. Nasz egzemplarz jest połączeniem karoserii i podwozia fabrycznego z silnikiem Hondy ze sprężarką mechaniczną. W oryginale jest wykorzystywany silnik Toyoty z mechaniczną sprężarką. Jednak w polskich warunkach Hondę można łatwiej i taniej serwisować i tuningować na rynku polskim, a wynalazek typu Toyota ze sprężarką jest nieosiągalny na rynku wtórnym, wiec nasze rozwiązanie jest po prostu bardziej ekonomiczne. Do napędu używamy 2-litrowej jednostki, która po zastosowaniu doładowania daje teoretyczną pojemność poniżej 3500. Pozwala to na przygotowanie auta o wadze minimalnej 780 kg (o ile dobrze pamiętam). Użycie doładowanej jednostki 2.4, dałoby wprawdzie możliwość uzyskania większej mocy, ale skutkowałoby również koniecznością dociążenia samochodu. Jednak moim zdaniem mogłoby to wywołać kłopoty z celowaniem w drogę…
Po ubiegłorocznej rundzie w Siennej wróciliśmy do fabrycznego rozwiązania układu chłodzenia. Próbowaliśmy wcześniej używać intercoolera chłodzonego powietrzem, co jednak nie zdawało egzaminu. Teraz ponownie zainstalowana jest chłodnica wody z przodu, chłodnica intercoolera z tyłu, czyli tak jak w fabrycznym sprzęcie. Najważniejsze jest to że sprzęt teraz się nie przegrzewa. Byliśmy na treningach w Poznaniu, zrobiliśmy tam ze 30-40 okrążeń, czyli ponad 150 km i nie było żadnych problemów z przegrzewaniem się wody, oleju czy powietrza doładowującego.
Na Siennej mieliśmy bardzo duże problemy z trakcją. Zmieniamy opony na produkty Avona. Zobaczymy jak się spisze w wyścigach górskich w tym aucie i co z tego wyjdzie.
Trasa w Korczynie jest równa i nie ma dziur, ale obawiam się, że dla mnie problemem mogą być czteronapędówki, które na cięciach pewnie będą wynosić kamienie na trasę i to przy moim tylnym napędzie może okazać się zgubne.
W zeszłym roku przejechałem się tylko dwa razy pod górę. W środę byłem na treningu w Poznaniu i na początku nie mogłem w tor trafić, więc moje zdolności po zimie oceniam dosyć przeciętnie. Natomiast w Korczynie chciałbym znaleźć się gdzieś nad N-kami i za „Open”. A co z tego wyjdzie – to zobaczymy.
Teoretycznie dalsze plany uzależnione są od tego jak auto się będzie spisywać. Mam też zamiar pojechać jakiś wyścig w Poznaniu, bo wydaje mi się, że trzeba trochę więcej kilometrów w tym aucie zrobić, żeby jakiś lepszy wynik osiągnąć.
Dodaj do:

(Wojciech Fuk)

2012-05-22 21:48:00Konrad Giergiel – Przywiozłem z „gór” pierwszy puchar2012-05-22 21:39:00Mówią po GSMP w Korczynie2012-05-21 23:40:00Radosław Ćwięczek – Z Korczyny wracam z pucharem2012-05-20 08:39:00Inauguracja Mikołajczyka2012-05-19 20:23:00Mikołajczyk pierwszym zwycięzcą2012-05-19 13:26:00Bełtowski przed Korczyną2012-05-19 13:22:009 Wyścig Górski „Prządki” 2012 – wielkim piknikiem2012-05-19 13:05:00Mówią przed Korczyną: Oleksyk, Kózka, Musz, Kluza2012-05-18 20:30:00Stec: Jedzie na szczyt2012-05-18 20:15:00Mówią przed Korczyną: Siewierski, Grzywaczyk, Grzesiński, Soja2012-05-18 00:20:00Radosław Ćwięczek – Nowym autem na Korczynę2012-05-18 00:15:00Konrad Giergiel – Wiem co poprawić w Korczynie2012-05-17 09:27:00Mikołajczyk Ultraleggerą utrze wszystkim nosa?2012-05-16 16:34:00Oficjalny rekord zgłoszeń w Korczynie2012-05-16 16:24:00Mówią przed Korczyną: Michałowski, Sowa, Baran2012-05-14 16:37:00Rekord zgłoszeń Korczyńskiego wyścigu
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies