Rajdy|FormuÅ‚a 1|GSMP|WyÅ›cigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2014-11-09 22:40
Polka na podium indyjskiego wyścigu VW Polo R Cup
21- letnia Gosia Rdest zaliczyła gościnny występ w trzeciej rundzie Volkswagen Polo R Cup rozgrywanej na indyjskim torze Buddh International Circuit. Polka świetnie poradziła sobie ze stawką 19 kierowców zajmując w trzech wyścigach kolejno: drugie, szóste i czwarte miejsce.

Gosia jest pierwszą Polką, która miała okazję ścigać się na indyjskim torze Buddth International Circuit. Na zaznajomienie się z obiektem miała trzy dwudziestominutowe sesje treningowe, które poprzedziły kwalifikacje i trzy wyścigi. To wystarczyło, aby w sobotniej czasówce wywalczyć trzecią pozycję startową i ukończyć pierwszy wyścig na drugim miejscu. W kolejnym sobotnim wyścigu zawodniczka również była bardzo blisko podium, do ostatniego okrążenia utrzymywała drugą pozycję, niestety podczas kontaktowej sytuacji została wypchnięta poza tor i ostatecznie wyścig ukończyła na szóstym miejscu. Niedzielne zawody również przyniosły sporo emocji, Gosia linię mety przejechała jako czwarta.

Gosia Rdest: Miałam okazję ścigać się na niesamowitym torze. To zdecydowanie najszerszy obiekt, po jakim jeździłam. Na zaznajomienie się z nim miałam trzy sesje treningowe. Pierwszą poświęciliśmy na naukę samochodu - pucharowe Polo ma kierownicę po prawej stronie, co daje zupełnie nowy punkt patrzenia na zakręt. Podczas drugiego treningu uczyłam się pokonywać tor w tempie, a trzeci dodatkowo poświęciliśmy na testowanie ustawień na czasówkę, co zaowocowało dobrym, drugim czasem okrążenia. Sobotnie kwalifikacje dały mi trzecią pozycję startową. Pierwszy wyścig był bardzo udany - bardzo dobry start, tuż po nim zrównałam się z dwoma zawodnikami z którymi walczyłam o pozycję do wejścia w zakręt. Przed metą udało mi się przeprowadzić manewr wyprzedzania, dzięki czemu mogłam cieszyć się z drugiego miejsca na podium. Zgodnie z regulaminem, pozycje startowe ośmiu pierwszych zawodników do kolejnego wyścigu były zamieniane, więc startowałam z szóstego pola. Na początkowych okrążeniach udało mi się odrobić trzy lokaty, niestety straciłam je na ostatnim okrążeniu, kiedy zostałam wypchnięta poza tor przez innego kierowcę. Finiszowałam z szóstym czasem. Z niedzielnym wyścigiem wiązałam spore nadzieje. Dobry start, a następnie walka z dwoma konkurentami o trzecią pozycję, niestety na ostatnim okrążeniu straciłam ją. Pozostaje lekki niedosyt, jednak myślę, że występ w Indiach do dobre zakończenie sezonu i niezły prognostyk przed rozpoczęciem kolejnego. Poznałam motorsport z zupełnie innej strony. Jeszcze w żadnej serii pucharowej nie obserwowałam takiej współpracy między zawodnikami. Z Indii wyjeżdżam bardzo zadowolona. Bardzo dziękuję Volkswagen Racing Polska oraz Volkswagen Group Polska za nominację do tego wyjazdu.

W miniony weekend kierowcy pucharowych VW Polo R ścigali się na Buddh international Circuit, torze położonym na obrzeżach New Delhi, który został zaprojektowany przez Hermana Tilke, autora torów położonych m.in. w Malezji, Bahrainie, Chinach, Turcji, Indonezji, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, czy Stanach Zjednoczonych. Na nitce o długości 5.14 km usytuowanych jest 16 zakrętów, szybkie i szerokie proste oraz różnice wzniesień.

Pucharowe Polo R jest wyposażone w turbodoładowany, 180 konny silnik benzynowy 1.4 TSI. Jednostka napędowa jest połączona z przekładnią DSG, wyposażoną w skrócone przełożenie główne i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Układ hamulcowy posiada wyczynowe tarcze hamulcowe o rozmiarach 334 mm z przodu i 232 mm z tyłu. Polo jeździ na 17-sto calowych kołach i oponach wyczynowych JK. Samochód jest przystosowany do ruchu lewostronnego. W odróżnieniu od europejskich pucharowych Golfów czy Scirocco, nie posiada systemu push-to-pass zwiększającego moc.

Gosię Rdest wspierają: Castrol Polska, firmy EMKA S.A. i EMKA TRANS oraz Chrono Online - dystrybutor zegarków Epos.
Dodaj do:

(robo)
Wyścigi /
2023-06-16 23:41:00Radosław Ćwięczek po raz 10-ty na Magurze!2023-06-16 22:18:00Ruszył jubileuszowy wyścig górski Magura Małastowska2023-05-05 10:23:00Radosław Ćwięczek - Debiut wyścigach górskich w 4x4!2023-04-12 17:44:00Ruszają wyścigi górskie2023-03-23 17:01:00Inter Europol Competition - Celem jest mistrzostwo European Le Mans Series2023-03-16 16:23:00Kuba Śmiechowski - Zawsze jedziemy po wygraną!2022-07-29 22:00:00Sobotnia pogoda ustawi wyniki w Limanowej2022-07-29 11:16:00Waldemar Kluza wraca do ścigania, w mistrzowskim Mitsubishi Lancerze2022-07-17 19:22:00Krupa i Juhas wygrywają na Słowacji2022-07-13 16:11:00Mistrzowie wracają do Limanowej
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    WiÄ™cej informacji 



    Logowanie
    Login:
    HasÅ‚o: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl sÄ… wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    WiÄ™cej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje siÄ™ w Polityce PrywatnoÅ›ci.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies