Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2013-03-04 22:11
Sukces w Arhaus
Warszawska Liga Kartingowa Racing Team to nowy amatorski zespół kartingowy, który na swoim koncie ma debiut krajowy jak i zagraniczny. Po zwycięstwie w Olsztynie morale w zespole był bardzo wysokie, jednak nie znając listy startowej nie wiedzieliśmy czego możemy oczekiwać od zbliżających się 6 godzinnych zawodów w odległym Arhaus na torze Racehall.

Wszystko rozpoczęło się w piątek rano, kiedy 10 zawodników zameldowało się pod firmą Carserwis, która pokryła koszty transportu i użyczyła dwa samochody: Fiat Freemont oraz Fiat Scudo.

Po przepakowaniu bagaży wszyscy ruszyli na pierwszy trening – za cel został obrany tor Silver w Szczecinie. Dla wielu zawodników był to pierwszy kontakt z torem asfaltowym w kartingu halowym, jednak wszyscy bardzo szybko przystosowali się do panujących warunków i już po kilku przejezdach wszyscy zbliżyli się do czasów osiąganych przez miejscowych zawodników. Najlepiej poradzili sobie Konrad Jęczeń oraz Dariusz Giziński, którzy trafili do top15 lutego odpowiednio na 11 i 13 miejscu. Pozostałym zawodnikom zabrakło ok. 0,1s aby dostać się na tą listę. Wyniki byłyby lepsze, gdyby wszyscy miejscowi zawodnicy doważali się do równej wagi. Wyniki przyjęliśmy za bardzo przyzwoite i spokojnie wróciliśmy do hotelu.

W sobotę wyjechaliśmy już bezpośrednio na tor Racehall. Już na samym wejściu zaskoczyło nas bardzo miłe powitanie przez właścicieli toru. Zaczęliśmy od wyrobienia własnych kart, a następnie rozpoczęliśmy zwiedzanie obiektu. Na piętrze znajdowała się restauracja w klimatycznym, amerykańskim stylu z której widać było cały tor, a na dole oprócz recepcji znajdowała się szatnia oraz pokój odpraw. Po wejściu na tor pierwsze co nas uderzyło to bardzo niska temperatura, z która właściciele toru poradzili sobie bardzo dobrze – każdy może wypożyczyć kombinezon oraz ciepłe rękawiczki. Podczas treningu spotkaliśmy reprezentację Austrii, drużynowych mistrzów świata z 2012 roku oraz polski zespół ze Szczecina. Wszyscy prezentowali bardzo wysoki poziom, a niedzielne zawody zapowiadały się bardzo wymagająco. Niestety wskutek małych problemów techinicznych na torze trening skończyliśmy po godzinie 21 i czasu wystarczyło jedynie na powrót do hotelu i ustalenie składów, zabrakło nieco czasu na dokładniejszą analizę naszych jazd treningowych. Dziewięciu zawodników zostało podzielonych na 3 drużyny według uzyskiwanych czasów oraz wagi. WLK Racing Team Carserwis: Konrad Jęczeń, Bartosz Urbański, Norbert Szafranowicz. WLK Racing Team AA Drink Kamil Gorlo, Wojciech Łyskawa Dariusz Giziński. WLK Racing Team MAX Piotr Głowacki, Andrzej Skotarek, Kacper Marczewski. Dziesiąty zawodnik – Wojciech Skotarek został zawodnikiem rezerwowym w przypadku kłopotów jednego z teamów.

Równo o 9 rano zameldowaliśmy się na torze Racehall. Organizatorzy rozpoczęli od odprawy w języku angielskim, a następnie duńskim. Po przyjęciu porcji niezbędnych informacji wylosowaliśmy karty oraz sprawdziliśmy listę startową na której znalazło się 17 zespołów. Zawody rozpoczęły się od krókiej rozgrzewki podczas której każdy z zawodników miał możliwość przypomnienia sobie optymalnej linii oraz dogrzania gokartów. Ponadto trening pokazał nam w którym miejscu stawki się znajdujemy. Bardzo dobre tempo zaprezentowały dwa zespoły z literkami „LD” z przodu co nie było żadną niespodzianką. Zespół LD BlueStar Racing, który uzyskał najlepszy czas to absolutna czołówka w kartingu halowym – drużynowi mistrzowie i wice mistrzowie świata reprezentujący Belgię. Drugi zespoł „LD Tonni Course” składał się z dwóch duńczyków: Nickiego Thiima oraz Marka Kamstrupa. Ten pierwszy startował w Porshe SuperCup i zajął 4 miejsce w klasyfikacji generalenej (w tej samej serii Jakub Giermaziak zajął 7 miejsce). Dwa zespoły z Austrii również były bardzo szybkie i przewrotnie nazwały się: Melbourne i Sydney. Tempa dotrzymywał im zespół z Polski: Paweł Krężelok, Remigiusz Drzazga i Oskar Wójcik. Ostatecznie kwalifikacje wygrał zespół BlueStar, który wyprzedził Sydney o... 0,002s! Na bardzo wysokim trzecim miejscu Team Poland przed LD Tonni Course oraz Melbourne. Szóste miejsce zajął zespoł WLK R T AADrink na ostatnim okrążeniu wyprzedzając zespół WLK R T Carserwis. Na kolejnym miejscu McQueen All-Stars 2 oraz WLK R T MAX. A na ich błąd czekały Omotosport oraz Lindberg.

Wyścig rozpoczął się wyjątkowo spokojnie i wszyscy kierowcy zachowali pozycje na których startowali. Niestety na drugim okrążeniu Konrad Jęczeń stracił jedną pozycję i Kamil Gorlo musiał mocniej pilnować swoich pleców. Nieco pomogło dublowanie maruderów, kiedy to Konrad Jęczeń odzyskał straconą pozycję, a następnie wyprzedził Kamila Gorlo. Po około 40 minutach zaczęły się pierwsze zmiany kierowców, którze przetasowały stawkę. Pozycje naszych zespołów nie zmieniły się, a po około półtorej godzinie Andrzej Skotarek z zespołu MAX przeprowadził udany atak na zespoł OMOTORSPORT i awansował na 9 miejsce. Zawody były przeprowadzane bardzo skrupulatnie. W kartach były pasy, co dla niektórych zawodników było zupełną nowością, a sędziowie bacznie przyglądali się ich zapinaniu – czarną flagę za nieprawidłowe zapięcie pasów został ukarany zespół BlueStar racing.

Po około dwóch godzinach od startu zaczęły się obowiązkowe pit stopy dla wszystkich drużyn. Pit stop polegał na wymianie 4 opon w przygotowanym obok karcie. Było to nie lada urozmaicenie zawodów, jednak niestety miało dość duży wpływ na końcowe wyniki. Nasze zespoły poradziły sobie nienajgorzej z tym zadaniem. Po pit stopie oraz kolejnej zmianie kierowców okazało się, że zespoły WLK Racing Team zajmują 5, 6 i 7 miejsca! Zespół Team Poland po bardzo wolnym pit stopie spadł nawet na 12 miejsce, drużyna OMOTORSPORT nie zdołała odrobić straty, a kolejni zawodnicy w zespole Mcqueen prezentowali już nieco wolniejsze tempo i zaczęli tracić pozycje. Siłą naszych zespołów była bardzo dobra taktyka oraz równy poziom wszystkich zawodników, co w długodystansowym wyścigu przyniosło bardzo dobry rezultat.

Ostatecznie wygrał duński zespół LD Tonni Course przed austriackim Sydney oraz belgijskim LD BlueStar Racing. Czwarte miejsce przypadło również austriakom z zespołu Melbourne, a kolejne pozycje zajęły polskie ekipy: piąte miejsce WLK Racing Team Carserwis, szóste WLK Racing Team AADrink, siódme WLK Racing Team Max, ósme Team Poland.

Biorąc pod uwagę bardzo silnych rywali oraz jeszcze małe doświadczenie zarówno na torach asfaltowych jak i w zawodach międzynarodowych wynik przerósł nasze oczekiwania. Jak widać starty w Warszawskiej Lidze Kartingowej oraz Drużynowych Mistrzostwach Warszawy na różnych torach nauczyło zawodników radzić sobie w każdych warunkach, a napięty terminarz spowodował, że umiejętności zawodników stale rosną. Po wyczerpującym weekendzie zawodnikom należy się zasłużony odpoczynek, a już wkrótce rozpoczęcie 4 Edycji Warszawskiej Ligi Kartingowej oraz kolejne rundy Drużynowych Mistrzostw Warszawy. Więcej informacji www.wlkart.pl
Dodaj do:
Informacja prasowa: (Warszawska Liga Kartingowa)
Wyścigi / Karting /
2020-07-24 00:05:00Mateusz Kaprzyk testuje na legendarnym torze F12020-07-21 14:31:00Maciej Gładysz w czołówce 1. rundy Champions of the Future2018-12-31 09:42:00Świetne zakończenie sezonu ROTAX Max Challenge Poland2017-07-28 22:23:00Karol Basz i Michał Kościuszko łączą siły!2017-06-18 18:50:00Curva Grande na trzech kołach2017-04-09 18:07:00Perfekcyjny weekend Basza2017-01-30 10:13:00Solidny początek sezonu Karola Basza2016-12-05 15:01:00Basz odebrał trofeum!2016-11-21 08:21:00Alex Karkosik wygrywa w Formule Gulf w Dubaju2016-11-19 20:46:00Basz wicemistrzem świata!
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies