Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2010-05-05 21:11
Wypowiedzi po Korczynie: Dul, Baran, Duda, Stec
W majowy weekend odbyła się I i II runda GSMP. Przedstawiamy wypowiedzi zawodników po tych zawodach.

Grzegorz Dul:
Wyścig górski Prządki 2010 rozpoczął kolejny sezon ścigania w górach, dla mnie jest to pierwszy pełny sezon w GSMP. Patrząc na listę startową wyścigu w Korczynie trudno było oczekiwać miejsca na podium w klasyfikacji generalnej, wiele aut w mocniejszych klasach A+2000 i Open+2000 wydawało się poza zasięgiem mojego Lancera Evo VIII w znacznie słabszej specyfikacji grupy N. Do górskich potworów kolegów Steca czy Mikołajczyka brakuje sporo, waga również nie jest przyjacielem Enki.

Pierwsze przejazdy pokazały że całkiem bez szans nie jestem, auto było dobrze przygotowane i niezawodne, kierowca nieskromnie mówiąc wjeżdżony i gotowy do ataku. Już w pierwszym podjeździe udało mi się wykręcić trzeci czas i wyglądało że o 2 miejsce będzie toczyć się walka z Grześkiem Dudą i Olkiem Michałowskim, 2 przejazd wyścigowy w sobotę był mocno wariacki, przejechany na granicy możliwości i okazało się że ryzyko się opłaciło, udało się wskoczyć na 2 miejsce, za Mariusza Steca który był tego dnia poza zasięgiem, i wygrać w grupie N.

Niedziela rozpoczęła się mocnym uderzeniem, tak mocnym że trzeba będzie zmieniać błotnik i lampę w Lancerze, co dało trochę do myślenia, że może jednak warto skupić się na wyniku w grupie N, zwłaszcza że koledzy z potworów mocno przyśpieszyli. Wyścig rozpocząłem od 6 miejsca w generalce i prowadzenia w eNce, straty do 3 miejsca nie były duże i przy padającym deszczu w 2 podjeździe wyścigowym można było znowu postawić wszystko na jedną kartę. Zwyciężył jednak rozsądek i mimo 3 miejsca w drugim przejeździe i tego że deszcz pomieszał w klasyfikacji dzień zakończyłem na 5 miejscu, wygrywając ponownie grupę N.

Zawody oceniam bardzo pozytywnie, pewne zwycięstwa w grupie i wysokie trzecie miejsce w klasyfikacji po 2 rundach to więcej niż się spodziewałem, auto dobrze zniosło trudy wyścigu. W tym miejscu podziękowania należą się serwisantom Michałowi i Edkowi którzy błyskawicznie naprawili straty po małej obcierce i przez dwa dni sprawnie obsługiwali miśka, i managerowi zespołu Karolowi za całokształt. Wielkie podziękowania za zaufanie również dla sponsora, firmy Autopart z Mielca, producenta akumulatorów, bez którego pomocy sukces ten nie byłby możliwy. Liczymy na więcej dobrej rywalizacji w Cisnej.



Roman Baran – szybko w deszczu
Pierwszego dnia zawodów w Korczynie dopadł mnie pech. Stojąc na starcie zgasł mi silnik i nie mogłem odpalić. Cofnąłem się do serwisu i całe szczęście moim mechanikom udało się sprawić, że samochód odpalił i mogłem wystartować do podjazdu wyścigowego. Niestety jakieś wstrętne przebicie na przewodach spowodowało, że moje Clio jechało tylko na 3 cylindrach i wynik nie był zadowalający.
Drugi dzień był już znacznie lepszy. Czekałem cały czas na opady deszczu, które pokazały moją przewagę nad zawodnikami w ośce. Pierwsze miejsce w Open-2000, pierwsze miejsce w ośce i świetny wynik w generalce w której zdobyłem 7 miejsce.

Bardzo się cieszę bo po pierwszych zawodach w sezonie zajmuję w generalce cyklu 2010 dobre 9 miejsce. To dobrze rokuje na kolejne starty, tym bardziej, że mam w klasie niezłego przeciwnika. Mirek Pryga startuje identycznym Clio jak moje i jak widać jest bardzo groźny. Do tego spodziewam się Tomka Gajewskiego w Clio i wtedy wszyscy pościgam się naprawdę szybko.

Całe zawody byłyby naprawdę świetne gdyby nie fakt, że organizator po raz kolejny w Korczynie jak i Załużu zapomniał o zawodnikach. W parku serwisowym nie było nawet wody, żeby napić się po podjeździe w gorący sobotni dzień. Nie mówię już o rozdaniu nagród na które trzeba czekać 1,5 h w kompletnym kombinezonie.


Dziękuję moim sponsorom: Szik – części samochodowe, Grupa Handlopex, Matador, opona.pl, Bendiks Rzeszów, Korporacja VIP – producent okien i drzwi, Carrera sport, NPT Kopacz, B3Studio, firmie Placard, a także moim patronom medialnym gazecie Nowiny – gazeta codzienna, Radiu Via 103,8 i portalowi www.wyscigigorskie.pl, który dba o całą oprawę medialną moich startów.


Grzegorz Duda – sportowa walka:
Walka podczas I i II rundy była wspaniała. Sobotnie zawody i 3 miejsce w generalce podczas pierwszego występu bardzo mnie ucieszyło. Wiem, że mogę jeździć szybko i stawać na podium samochodem A+2000. Korczynę pojechałem wszystkim czym mogłem pojechać w warunkach jakie panowały na trasie i wynik jak na początek sezonu jest bardzo dobry.

Powtarzałem drugi podjazd wyścigowy I rundy, ponieważ jechałem po oleju i w sportowej rywalizacji przegrałem z Grześkiem Dulem, który był naprawdę szybki. Drugi dzień to oczekiwanie na deszcz, który spadł podczas 2 podjazdu wyścigowego, nieźle mieszając w klasyfikacji.
Dziękuję moim mechanikom, tacie oraz całej rodzinie, która przyjechała do Korczyny oglądać moje starty.
Wielkie podziękowania dla kibiców, którzy z owacjami oklaskiwali nasze przejazdy. Naprawdę świetny doping na miarę Mistrzostw Polski.

Moje starty w tym roku wspierają firmy: Czakram Jacka Okońskiego, Blachdom Jana Głuca, GRP Darka Pałacka, Mytnik Tomka i Piotra Mytników, a także firma Steinhof Pana Marka Steinhofa oraz Redruk i V-tech. Obsługą medialną zajmuje się ekipa TEAM PROMOTION, która prowadzi portal www.wyscigigorskie.pl, przygotowując relacje filmowe, oraz moje filmy z każdego startu w GSMP.


Mariusz Stec:
To był rewelacyjny dzień choć jednocześnie dla mnie bardzo niełatwy – mówił Mariusz - Mój zespół walczył w tym samym czasie na Houngaroringu gdzie wystawialiśmy trzy Ceed’y, a ja musiałem skupić się na swojej walce. Poza tym był to mój pierwszy start nowobudowanym samochodem i pomimo, że znam umiejętności mojego taty, nieźle po raz kolejny mnie zaskoczył. Raz nawet zdjąłem nogę z gazu, bo wydawało mi się, że osiągam jakieś kosmiczne przyspieszenie!! Kolejną nowością było to, że wypróbowałem w warunkach bojowych wyścigowe opony typu slick Hankooka. Sprawdziły się rewelacyjnie. Do tego wsparcie szefostwa mojego zespołu, profesjonalizm mechaników i wspaniali kibice – mogłem tylko wygrać”

Już stojąc na starcie wiedziałem, że czeka mnie nowe wyzwanie – mówił Mariusz – ale to co się za chwilę wydarzyło przeszło moje najśmielsze oczekiwania. Z nieba lały się hektolitry wody, trzaskały pioruny, a trasa wyścigu zamieniła się w rwącą rzekę! Na domiar złego, jeszcze zanim ruszyłem, zaparowała mi przednia szyba. Ale najgorsze dopiero nadeszło – z nieba zaczął walić grad wielkości jajek! I w tym wszystkim wystartowałem. Myślałem tylko o tym aby nie rozbić auta i dojechać do mety. Walka z żywiołem była tak niesamowita, że nie włożyłem ani razu trzeciego biegu, a na poprzednich podjazdach moja średnia była ponad 130km/h. Na szczęście deszczowe opony Hankook okazały się rewelacyjnie i mogłem się cieszyć, że przeżyłem.


Dodaj do:

(woma)

2010-05-11 07:07:00Piękoś po Wyścigu Górskim „Prządki”2010-05-08 08:00:00Wypowiedzi po Korczynie: Siewierski, Janecki, Baczyński, Michałowski 2010-05-05 21:11:00Wypowiedzi po Korczynie: Dul, Baran, Duda, Stec2010-05-05 15:57:00Opolskie Racing Team – kolejne zwycięstwo2010-05-04 19:24:00Debiut marzeń2010-05-02 19:35:00Kluza królem deszczu
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies