Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2009-11-28 11:06
13 Runda Wirtualnych Mistrzostw Polski - dla niektórych pechowa, dla innych szczęśliwa.
Rajd Zamkowy Orle Gniazdo Hucisko Zawiercie 2009 rozpoczyna 13 i przedostatnią rundę WRSMP 2009. Dla niektórych okazała sie pechowa, dla innych szczęsliwa. Jak wiadomo najwyższe stopnie podium są już zapewnione w niektórych klasach, jednak walka toczy się o dalsze lokaty, które mogą się jeszcze zmienic, chociaż zostały już tylko 2 rundy.

Konfiguracja odcinków wyglądała dość specyficznie, większosci były to długie proste. Zawodnicy z TROS VRT musieli wycisnąć ostatnie poty ze swoich rajdówek. Pogoda niestety nie sprzyjała kierowcom. Na pierwszej pętli było wilgotno, ale za to widoczność była dość dobra. Pod koniec rajdu zaczął się koszmar, zaczęło padać a nawierzchnia wręcz się świeciła od wody.

Zobaczmy jak radzili sobie nasi zawodnicy ale nie tylko oni.
Na starcie stanęło 197 zawdoników wszystkich klas. Do mety czysto dojechało 71 zawodników, z tego tylko 3 kierowców z naszego teamu, reszta zaliczyła kary Super Rally. Jak widać pechowa 13" była bardzo pechowa.

W kategorii WRC, najlepiej pojechał Darek Sawicki za sterami już wysłużonej Subaru Impreza 06. Jak powiedział potem w wywiadzie: "nie liczyłem na punkty w generalce a tu najlepszy wynik w tym sezonie". Darek rajd zakończył na 5 miejscu w klasie i 10 w generalce. Strata do pierwszego zawodnika Jurka Bogdanowicza (Ford Focus RS WRC 06) wyniosła 01:39.55 min. Niestety pechowo rajd ukończył Marcin Ginter jadący także Imprezą, znalazł się on na 20 miejscu w klasie i dostał karę 15 min.
Z rywalizcji wycofał się Mateusz Skotnicki (Subaru Impreza 06). Już na pierwszym oesie miał poważny wypadek, który spowodował uszkodzenie zawieszenia tak mocno, że na kolejnym odcinku nie mógł opanować auta.


Klasę S2000 wygrał Marcin Tomaszewski z teamu RallyOnline. Nasi zawodnicy z TROS VRT nie pokazli nic ciekawego. Na starcie stanęło dwóch rajdowców: Przemek Rudzki oraz Filip Byrdy oboje w Peugeocie 207 S2000. Ten drugi już na początku nie ukończył pierwszego oesu i dostał kare 24 min. Filip dojechał o 2 odcinki dalej i to samo go spotkało co kolegę, Ostatecznie dostał 18 min kary.

W klasie N4 podobnie jak w S2000 wystartowała para naszych zawodników. Najlepszy wynik uzyskał Master Świeży. Jednak bardzo dobrze była obsadzona klasa i Świeżemu nie udało sie punktować. Rajd ukończył na 9 miejscu ze stratą do lidera Sławka Kołodzieja 02:14.87 min. Niestety Marcinowi Szpunarowi nie udało się dojechać do mety bez błedów. Chociaż do piatego oesu był o 6 oczek wyżej przed Masterem, to jednak jego ostra jazda zakończyła się na Pilicy. Kara 9 min przekreśiła jego walkę o bardzo dobrą punktowaną pozycję.

Sytuacja znowu się powtarza w kategorii przednionapędówek S1600. Podobnie jak wyżej do walki stanęło 2 zawodników z TROS VRT: Andrzej Sęczek w Oplu Corsa oraz Paweł Rudzińsi w Fordzie Fiesta. Oboję rajdu nie ukończyli czysto i odpowiednio dostali kary 9 i 12 min.

W N3 samotnie wystartował Piotr Iwanicki ( Ford Fiesta ST), ale i jemu się nie wiodło dobrze. Zajął 11 i przedostatnie miejsce w klasie. Rajd wygrał Piotr Grzaba z teamu WrumWrum.pl.

Kolejna już, ostatnia klasa A5 i kolejna para zawodników. Tutaj zadziwił nas dobrym występem Rafał Ruszkiewicz w Peugeocie 106. Po dokładnej analizie oesów, okazało się, że Rafał miał strasznego pecha na 3 oesie. Stracił tam 47 sekund. Na większości odcinkach pokazał jednak, że można być w pierwszej trójce, a na 2 oesach był nawet pierwszy. Na koniec powiedział: " Rajd jednego błedu". Gdyby nie to, kto wie czy nie wygrałby w klasie, a tak jest na bardzo wysokim 4 miejscu i stratą do Bartka Męki 28.22 sek. Świetna jazda Rafale. Drugi z pary, który gonił kolegę z teamu, był Krzysiek Pawlak, jednak 13 runda była dla niego jak i większości pechowa. Rajd ukonczył na 13 miejscu i dostał 9 min. kary Super Rally.

Wypowiedzi zawodników po rajdzie:

Paweł Rudzinski: Dwie wiadomości - dobra i zła. Zła to ta, że nie udało się ukończyć rajdu bez SR. Na 4os pod sam koniec na lewym przez szczyt podbiło mi auto i wylatując uderzyłem w samochód organizatorów stojący na mecie... cały silnik rozwalony. Dobra wiadomość jest taka, że udało się znaleźć fantastyczne ustawienia dla mojej Fiesty i udaje się poprawiać na os po 10s w stosunku do mojego najlepszego czasu a więc teraz potrzeba już tylko więcej treningów i systematyczności w dojeżdżaniu do mety

Piotr Iwanicki: Katastrofa...miałem szansę na osiągniecie przyzwoitego rezultatu i pełną motywacji walkę o punkty dla teamu i siebie...Niestety na os 3 finiszowałem zbyt dynamicznie i rolowałem za metą lotną. Nie miałem zbyt dużego wyboru, musiałem dokonać niezbędnych napraw. Ponieważ zniszczenia były poważne, przekroczyłem limit czasowy i zostałem ukarany ponad siedmioma minutami kary. Ze względu na małą liczbę odcinków i dobrą dyspozycję rywali oznaczało to koniec walki,zbyt dużą stratę nawet do przedostatniego zawodnika w klasie. Dalszą jazdę potraktowałem treningowo,czasy nie były oszałamiające, zabrakło mi motywacji. Oes nr 7 jechałem dość dynamicznym tempem, nawet byłem zadowolony. Jednak podczas wspinania się prostą sekcją na szczyt,podbiło mnie przy dużej prędkości i uderzyłem w barierkę. To był definitywny koniec rajdu...
Ten sezon poświęciłem na naukę jazdy fiestą,ustawienia itp. Przed sobą mam nowy sezon i jeszcze dużo treningów, żeby móc prezentować przyzwoity poziom. Niepowodzenia kuszą mnie do zmiany klasy. Ale nie widzę sensu ku takiemu rozwiązaniu, bo zbyt dużo czasu poświęciłem na ustawienia Fiesty ST i nie chcę.żeby to się zmarnowało.


Rafał Ruszkiewicz: Panowie dobre wiadomości Udało się dojechać rajd na wysokim miejscu z czego się bardzo ciesze po paśmie niepowodzeń. Był to rajd jednego błędu co i też niestety mnie dotknęło i wjechałem do rowy tracąc około 50 sekund. Myślę, że następnym razem będzie już tylko lepiej. Do zobaczenia na barbórce Cieszyńskiej.

Krzysiek Pawlak: .Cóż kolejna porażka dzień przed rajdem naświetliłem sobie oczy spawarką i mój start w tym rajdzie stanął pod znakiem zapytania.Udało się wystartować ale cała dobra forma wypracowana przed rajdem na nic się nie przydała z w/w powodów i tak udało się dużo przejechać ale nie takim tempem jakim bym oczekiwał.Pod koniec trochę przyspieszyłem i skończyło się wiadomo jak na skale z tego miejsca dziękuję Rafałowi że zdobył parę ważnych punktów dla temu.

Darek Sawicki: Nie będę się rozpisywał, rajd chciałem ukończyć i to było priorytetem, nie liczyłem na punkty w generalce a tu najlepszy wynik w tym sezonie Teraz czekają nas dwie Barbórki i chcę zakończyć sezon dobrym wynikiem na koniec, zobaczymy jak będzie.

Wyniki 13 rundy WRSMP 2009 - Rajd Zamkowy Orle Gniazdo Hucisko Zawiercie 2009

WRSMP 2009 - klasyfikacje po 13 rundach


(Andrzej Sęczek)
Textury: Andrzej Sęczek
Dodaj do:

(woma)
Inne / TopRally&OdcinekSpecjalny VRT /
2010-05-31 17:55:00WRSMP 2010 – wyniki zespołu TROS VRT po 1. rundzie.2010-05-21 10:06:00Przed 1 rundą WRSMP 2010 – Rajdem Elmot-Krause2010-02-03 11:18:00Podsumowanie sezonu 2009. Zmiany w zespole TROS VRT w drugim sezonie WRSMP 2010.2009-12-16 11:42:00WRSMP 2009 - Ostatnia 14 runda - Rajd Cieszynska Barborka 2009-11-15 12:03:00Rajd Dolnośląski - 12 runda WRSMP - 17 odcinków morderczej walki.2009-10-31 18:41:00Rajd Orlen - 11 runda WRSMP, czyli ostatnia na szutrowych odcinkach. 2009-10-19 22:45:00Rajd Wisły - 10 runda WRSMP 20092009-10-10 00:02:00Wirtualny Karpacki za nami!2009-10-06 07:01:00Kolejne zwycięstwo Marcina Gintera w drugiej rundzie ICCS 2009/2010
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies