Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2009-12-16 11:42
WRSMP 2009 - Ostatnia 14 runda - Rajd Cieszynska Barborka
Ostatnia runda i ostatnie nadzieje na wskoczenie wyżej w punktacji poszczególnych klasyfikacji. Rajd Cieszyńska Barbórka jest specjalną rundą, na ktorej może stać sie wszystko. Odcinki przeprowadzone są po bardzo śliskich, śnieżnych i oblodzonych nawierzchniach. Zawodników z TROS VRT czeka bardzo cięzki i wymagający rajd. Będą Oni musieli pokazać swoję umiejętności, jakich nauczyli się przez cały ten sezon. Dla tych, którzy są bardzo dobrze przygotowani technnicznie, może to być ich rajd życia, bo właśnie technika przejazdu będzie odgrywać tu ważna rolę w uzyskaniu dobrych czasów.
Najtrudniejsze odcinki w tym rajdzie, to te które mają najwięcej ostrych nawrotów, bo własnie w tych miejscach będzie duzo zależało od tego, jak technicznie będą te nawroty pokonywane. Konfiguracja odcinków składa się z 3 pętli po 3 oesy. Najtrudniejszym odcinkiem będzie tutaj Goleszów ( Joux Verte ). Są też inne, bardzo szybkie i długie oesy - Chybie (Joux Plane), te są powtarzane aż trzykrotnie.

Najszybsze klasy, czyli WRC reprezentowali czterech zawodników: Marcin Ginter (Subaru Impreza WRC 06), Dawid Nowak (Citroen C4 WRC 08), Mateusz Skotnicki (Subaru Impreza WRC 06) oraz Tomek Frajny (Citroen C4 WRC 08). Niestety tych dwóch ostanich nie ukończyło rajdu w czystym czasie i otrzymali oni kolejno 20,10 i 21 min. Widać, że chłopaki nie zdołali opanować tych potwórów z napedęm 4x4. Skupmy się jednak na Marcinie i Dawidzie, bo to własnie oni pokazali naszemu zespołowi jak się finiszuję na koniec sezonu. Chociaż Dawid nie dostał sie na miejsce punktowe (10m), to pokazał, że mozna dojechać w calości do mety, jednak strata czasowa do Marcina była dość duża (1,21 min). Marcin pokazał, że jednak technika jest najważniejsza na śliskich trasach. Uplasował się na 8 miesjcu i zdobył 1pkt w klasie. Strata do lidera rajdu wyniosła 59 sek., co pokazuję, jaki wysoki poziom techniczny reprezentuje ten zawodnik. Nawet najmniejsze błedy na tak śliskiej i oblodzonej nawierzchni skutkowały dużymi stratami czasowymi.

W N4 poszło juz nam troszkę gorzej, na trasach zobaczyliśmy naszą parę zawodników: Mastera Świeżego w Mitsubishi Lancer Evo 9 oraz Marcina Szpunara w Subaru Impreza N12. Marcin miał problemy na 3 odcinku Chybie i nie ukończył tego oesu co spowodowało wysoką karę 21 min i spadek na 28 pozycje w klasie. Master na początku jechał dość równym ale wolnym tępęm, dopiero później nabrał większego tempa, żeby gonić stawkę, co zaowocowało 10 miejscem w klasie i ponad 2 min stratę do lidera Łukasza Góralika z teamu R-EVOLUTION.

Kolejna klasa i kolejne 10 miejsce. S2000 reprezentował tylko 1 z naszych: Filip byrdy w Peugeote 207 S2000. Jego jazda była bardzo równa i trzymał sie pierwszej dziesiątki, Jednak własnie na osei Chybie stracił bardzo dużo, bo aż 1 min do lidera. To własnie wyeliminowało go z punktowanego miejsca. Jak widać błedy nie wybaczają w tym rajdzie.

Wielkim wyzwaniem było opanowanie rajdówek klasy S1600. Napęd na przód + oblodzona nawierzchnia nie wróżyło dobrze. Samotnie wyruszył Andrzej Sęczek w swojej ulubionej Corsie. Ten zawodnik widać, że do rajdu przygotował się bardzo dobrze technicznie, co pokazuje osiągając czasy w obrębie pierwszej 5-tki Wszystko dobrze szło do 7 oesu. To tam Andrzej miał wielkiego pecha i uderzył w drzewo. 9 min Super Rally uplasowało go i tak na wysokim 10 miejscu w klasie.

W klasie N3 wystartowało 2 zawodników: Piotr Iwanicki i Paweł Rudziński, oboje oczywisce w Fordzie Fiesta ST. Jaki widać w czasie rajdu mięli oni rózne przygody i wyprzedzali się na wzajem. Na początku bardzo odskoczył do przodu Paweł. Na 6 odcinku ta przewaga spadła do 44 sek. i malała, aż Piotrek taktycznie wyprzedził Pawła na ostatnim oesie - Chybie ( ten odcinek już wielokkrotnie przeszkadzał naszym zawodnikom). To tam Paweł przeżył dramat i stracił nadzieję na pozycje punktową. W przeciwieństwie do Piotrka, który po pechowym 1 odcinku znalazł się na 7 pozycji w klasie i 2 pkt dla zespołu.

No to teraz chyba najwięszka niespodzianka i najlepszy start jednego z naszych, a mowa tu o Rafale Ruszkiewiczu. Ten zawodnik chyba połozył wszystkich na plecy swoimi czasami w A5. Jego wygrana w klasie mówi za siebie. Przygotowanie Rafała było na maxymalnym poziomie. Jego peugeot przeszedł gruntowne ustawienie zawieszenia i hamulców. Jedynym problemem jaki mu mógł przeszkodzic w wygraniu rajdu, to oczywisce król w A5 - Cruz, który chyba jednak nie przygotował sie wystarczająco do tego sliskiego rajdu. To jedyny taki rajd w całym cyklu WRSMP , gdzie nasz zawodnik z TROS VRT wygrał wszystkie odcinki w rajdzie. Historia Rafał na początku nie wrózyła nic dobrzego. Najpierw startował w S1600, a potem przesiadł się do słabszej ośki. Czyżby w przyszłym sezonie Rafał będzie jeżdził w tej klasie - zobaczymy.

Wypowiedzi zawodników po rajdzie:

Paweł Rudziński: No cóż. Rajd dojechany bez SR czyli plan wykonany. Punkty dla zespołu jakieś tam powinny być. Ogólnie to ślisko i to bardzo. Jeżeli ktoś jest kolekcjonerem "złomu" rajdowego to zapraszam na os2 oraz trzy ostatnie. Na os2 zostawiłem zderzak przedni, a na trzech ostatnich drzwi, zderzak przedni (nowy), maskę oraz połowę zawieszenia

Darek Sawicki: Nie tak ten Rajd miał wyglądać, pierwszy oes przejechałem spokojnie i byłem zadowolony, niestety na drugim oesie lekko przywaliłem w barierę ale to wystarczyło żeby motor padł ;/ Najprawdopodobniej jest to mój ostatni start w barwach TROS VRT i chciałem zakończyć sezon jak najlepszym wynikiem ale się nie udało ;( Dziękuje całemu teamowi za współpracę przez cały sezon.

Rafał Ruszkiewicz: Forma przyszła tylko dlaczego na koniec sezonu pytam dlaczego.
O rajdzie powiem tyle, że wszystko zagrało. Setup, samochód, elektronika. Jestem bardzo szczęsliwy z tego powodu i od siebie dodam tyle, że szkoda, że sezon się kończy. Dziękuję zespołowi e-rajdy.pl za trud włożony w całe przedsięwzięcie. Mam nadzieje, że sezon 2010 będzie jeszcze lepszy Została nam jeszcze barbórka warszawska na która planuję sie bardzo mocno przygotować. Do zobaczenia na odcinkach No i dobra wiadomość Krzyśku. Są pkt dla Trosu VRT I jeszcze podziękowania dla was wszystkich, że mimo moich dzwonów zostawiliście mnie w zespole


Krzysiek Pawlak: I po raz kolejny bez punktów chociaż jazda prawie dobra popełniłem tylko 2 błędy i na nich straciłem około 2 minut takie są rajdy.Ale w tym rajdzie spełniło się jedno z moich marzeń wygrana z Cruzem co prawda miał sr ale wygrałem teraz trzeba zacząć treningi do przyszłego sezonu i na nic nie narzekać.

Piotr Iwanicki: Koniec debiutanckiego sezonu w miarę przyzwoity. Tym razem ukończyłem rajd bez większych przygód, choc na os nr 1 byłem poza drogą.Na śliskiej nawierzchni trudno było mi rozwinąć zadowalającą prędkość. Mimo to są skromne punkty. Za rok pewnie zostanę w N3, ale tym razem planuję wynająć fiestę w topowej specyfikacji z M-Sportu



Wyniki 14 rundy WRSMP 2009 - Rajd Cieszyńska Barbórka

Klasyfikacja Generalna WRSMP 2009

Klasyfikacja przejechanych kilometrów

Klasyfikacja wygranych odcinków specjalnych




(Andrzej Sęczek)
Textury: Andrzej Sęczek

Dodaj do:

(woma)
Inne / TopRally&OdcinekSpecjalny VRT /
2010-05-31 17:55:00WRSMP 2010 – wyniki zespołu TROS VRT po 1. rundzie.2010-05-21 10:06:00Przed 1 rundą WRSMP 2010 – Rajdem Elmot-Krause2010-02-03 11:18:00Podsumowanie sezonu 2009. Zmiany w zespole TROS VRT w drugim sezonie WRSMP 2010.2009-11-28 11:06:0013 Runda Wirtualnych Mistrzostw Polski - dla niektórych pechowa, dla innych szczęśliwa.2009-11-15 12:03:00Rajd Dolnośląski - 12 runda WRSMP - 17 odcinków morderczej walki.2009-10-31 18:41:00Rajd Orlen - 11 runda WRSMP, czyli ostatnia na szutrowych odcinkach. 2009-10-19 22:45:00Rajd Wisły - 10 runda WRSMP 20092009-10-10 00:02:00Wirtualny Karpacki za nami!2009-10-06 07:01:00Kolejne zwycięstwo Marcina Gintera w drugiej rundzie ICCS 2009/2010
Kalendarze:
1Załuż10.05.2019
2Cisna31.05.2019
3Magura21.06.2019
4EHC Limanowa26.07.2019
5Banovce02.08.2019
6Sopot16.08.2019
7Czarna Góra06.09.2019
8Korczyna27.09.2019
1Rajd Świdnicki KRAUSE26.04.2019
2Rajd Nadwiślański31.05.2019
3Rajd Polski28.06.2019
4Rally Elektrenai12.07.2019
5Rajd Rzeszowski08.08.2019
6Rajd Śląska05.09.2019
7Rajd Dolnośląski04.10.2019
1Tor Słomczyn05.04.2019
2Tor Toruń26.04.2019
3Tor Słomczyn24.05.2019
4Tor Toruń21.06.2019
5Tor Vilkyčiai26.07.2019
6Tor Słomczyn06.09.2019
7Tor Toruń04.10.2019
1GP Australii17.03.2019
2GP Bahrajnu31.03.2019
3GP Chin14.04.2019
4GP Azerbejdżanu28.04.2019
5GP Hiszpanii12.05.2019
6GP Monako26.05.2019
7GP Kanady09.06.2019
8GP Francji23.06.2019
9GP Austrii30.06.2019
10GP Wielkiej Brytanii14.07.2019
11GP Niemiec28.07.2019
12GP Węgier04.08.2019
13GP Belgii01.09.2019
14GP Włoch08.09.2019
15GP Singapuru22.09.2019
16GP Rosji29.09.2019
17GP Japonii13.10.2019
18GP Meksyku27.10.2019
19GP USA03.11.2019
20GP Brazylii17.11.2019
21GP Abu Zabi01.12.2019
1Rajd Azorów21.03.2019
2Rajd Wysp Kanaryjskich02.05.2019
3Rajd Liepaja24.05.2019
4Rajd Polski28.06.2019
5Rajd Di Roma Capitale19.07.2019
6Rajd Barum16.08.2019
7Rajd Cypru27.09.2019
8Rajd Węgier08.11.2019
Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

Więcej informacji 



Logowanie
Login:
Hasło: 
© 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
Ta strona używa Cookies

Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

Akceptuj cookies