Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2009-05-05 13:39
4turbo.pl Team i KORAX-KOMSTA Racing Team po 1. i 2. rundzie GSMP
W miniony weekend, przy słonecznej pogodzie, rozpoczęły się tegoroczne zmagania w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski. Za sprawą 4turbo.pl doszło w nich do kilku debiutów, z których jeden okazał się prawdziwą sensacją zawodów...
W Korczynie koło Krosna już po raz szósty rozegrano Wyścig Górski „Prządki”, w tym roku będący 1. i 2. rundą cyklu GSMP. Na starcie stanęło 69 zawodników - 11 w Imprezach i Evo, a wśród nich 3 kierowców w samochodach obsługiwanych przez 4turbo.pl. Trasa o długości 4 450 m (od rynku w Korczynie do rezerwatu „Prządki”) jest jedną z najszybszych w sezonie . Jej rekord ustanowiono w zeszłym roku osiągając średnią prędkość 137 km/h! To tylko suche dane. Prawdziwe emocje powstawały z mieszanki adrenaliny i paliwa wyścigowego, przy gorącym dopingu wielu tysięcy kibiców.
Marek Nyga z KORAX-KOMSTA Racing Team zaledwie trzy miesiące temu wsiadł do Mitsubishi Lancera Evolution IX. Intensywne przygotowania i całkowite poświęcenie się nowej dyscyplinie są cenne przed pierwszym startem, ale nie zastąpią doświadczenia na trasach Mistrzostw Polski. Marek nawet nigdy nie widział na żywo wyścigu górskiego. Jednak w Korczynie, podczas każdego podjazdu, notował znaczny progres i zbliżał się do czołowych rezultatów. Sobotę zakończył na 5. miejscu w klasyfikacji generalnej i drugim w grupie N. Niedzielna rozgrywka o drugie miejsce w klasyfikacji generalnej i zwycięstwo w "ence" niespodziewanie toczyła się między debiutującym Nygą a doświadczonym Pawłem Dytko (dwukrotny Mistrz Polski w klasyfikacji generalnej GSMP). Po dwóch przejazdach wyścigowych, Marek pokonał Pawła różnicą godną Formuły 1 - 0,068 sekundy. Po zawodach, Lancer jednego z najlepszych motocyklistów wyścigowych w Polsce, został poddany kontroli technicznej. Sędziowie nie zgłosili żadnych zastrzeżeń do budowy turbosprężarki. Co ciekawe, ten sam egzemplarz Evo IX zapewnił poprzedniemu właścicielowi, Tomaszowi Nagórskiemu, identyczny wynik w zeszłorocznym debiucie – 2. miejsce w klasyfikacji generalnej i zwycięstwo w grupie N.
Mniej powodów do zadowolenia miał Marcin Czernik, dwukrotny Mistrz Polski w Wyścigach Równoległych. Również dla niego był to debiut w górach. Po praz pierwszy przedstawił oficjalnie Subaru Imprezę S4 TURBO, zbudowaną na bazie modelu WRC ’99. Rodowód z wyścigów płaskich, 500 KM i 600 Nm przy mniej niż 1200 kg stawiają bardzo wysokie wymagania przed kierowcą. Dwie awarie przeniesienia napędu, sprawnie usunięte przez ekipę mechaników 4turbo.pl, uniemożliwiły tym razem włączenie się Marcina do głównej rywalizacji.
Mariusz Łoś jest bez wątpienia jednym z najbardziej sympatycznych i widowiskowo jeżdżących kierowców. Popularny "Łosiu" praktycznie w ostatniej chwili zebrał budżet na start w tym sezonie. W sobotę, podczas pierwszego przejazdu wyścigowego, postawił wszystko na jedną kartę i pędził do mety po znakomity rezultat. Niestety, na jednym z zakrętów, przy prędkości 160 km/h, pomarańczowo-biało-czarne Evo IX straciło przyczepność tylnych kół i zaczęło sunąć bokiem. Groźnie wyglądająca przygoda skończyła się na wizycie w rowie i kosmetycznych uszkodzeniach. W niedzielę "Łosiu" musiał powtarzać przejazd, po tym jak został zatrzymany na trasie z powodu awarii samochodu poprzedzającego zawodnika. Zajął 6. miejsce w klasyfikacji generalnej, jednak zapisy z telemetrii jednoznacznie wskazują na możliwość zdecydowanej poprawy rezultatów po zmianie zawieszenia na wyczynowe.

Marek Nyga (KORAX-KOMSTA Racing Team) - „Przed debiutem towarzyszyło mi uczucie wielkiej niewiadomej, co powodowało spore emocje. Jednocześnie bardzo chciałem pokazać się z jak najlepszej strony i dać z siebie wszystko. Doskonale zdawałem sobie sprawę z tego, że nie znam specyfiki wyścigów górskich, tras, szybkiej jazdy wśród drzew. Dlatego chciałem koncentrować się na zbieraniu doświadczenia, zamiast próbować na siłę osiągać dobry rezultat. To, co się wydarzyło, było chyba dla wszystkich miłym zaskoczeniem. Jestem ogromnie szczęśliwy z przebiegu całego weekendu. Trasa była szybka, techniczna, z poprzecznymi przełamaniami – dlatego samochód często był niestabilny. Dawało to złudne odczucie większej prędkości a to mi się właśnie podoba w tym sporcie. Byłem zaskoczony wynikami pierwszego treningu, po którym traciłem aż 8 sekund do lidera. Wydawało mi się, że jadę naprawdę szybko... Niespodzianką był mocny progres i zwycięstwo w grupie N oraz drugie miejsce w klasyfikacji generalnej. Za nami dopiero początek trudnej walki. Rywale są naprawdę doskonale dysponowani i utytułowani, ale to mnie mobilizuje do jeszcze cięższej pracy i większego rozwoju. Dziękuję sponsorom zespołu KORAX-KOMSTA Racing Team, całemu 4turbo.pl za przygotowanie samochodu i organizację startu. Wielkie słowa uznania należą się kibicom, którzy oklaskami i gratulacjami w trakcie zjazdu z mety dodawali motywacji do jeszcze szybszej jazdy. Szczególne podziękowania: Kuba, Kajto i cała ekipa SJS. Mam nadzieję, że w Cisnej będziemy w jeszcze lepszej formie!”

Marcin Czernik (4turbo.pl Team) - „W sobotę i niedzielę startowałem po raz pierwszy w rundach GSMP. Trasa w Korczynie jest bardzo szybka i wymagająca doświadczenia oraz dobrego wyczucia możliwości kierowcy i sprzętu.  Przed sezonem  mieliśmy okazję przeprowadzić testy jedynie na torze wyścigowym i na zamkniętym lotnisku, a nasz samochód pierwotnie zbudowano do wyścigów płaskich. Obciążenia, jakim jest poddawany w warunkach podjazdu wyścigowego, okazały się nieco inne niż podczas testów. To spowodowało problemy techniczne z układem przeniesienia napędu. W ich wyniku, podczas jedynie  połowy moich podjazdów jechałem w pełni sprawnym samochodem, ale dzięki zaangażowaniu całego zespołu 4turbo.pl Team ukończyłem obydwie rundy. Uzyskane rezultaty nie są satysfakcjonujące, jednak zebrane doświadczenia pozwalają z ostrożnym optymizmem patrzeć w przyszłość. Serdecznie gratuluję Mariuszowi Stecowi i Tomkowi Mikołajczykowi zwycięstw z klasyfikacji generalnej oraz Markowi Nydze, Mam nadzieję że zobaczymy się już za niecałe trzy tygodnie.”

Mariusz Łoś (4turbo.pl Team) - „Pomimo dość późnej decyzji dotyczącej startów, auto zostało profesjonalnie przygotowane do 1 i 2 rundy GSMP. Serdecznie dziękuję całej ekipie 4turbo.pl za pracę po nocach i w weekendy. Oczekiwania były dość wysokie, bo starty w zeszłym roku i zebrane doświadczenia podniosły poprzeczkę. Mam świadomość, że dogonienie dwóch aut H-grupowych jest możliwe tylko wtedy, gdy ich kierowcy popełnia duże błędy lub samochody odmówią posłuszeństwa, tak więc planowałem stanąć przynajmniej na najniższym stopniu podium. Podjazdy treningowe (3. i 4. miejsce) potwierdziły konkurencyjność "Dziewiątki" wobec sprzętu z grupy Open i N. Niestety, wycieczka do rowu na pierwszym podjeździe wyścigowym wykluczyła mnie z dalszej jazdy. Drugi dzień to ciężka praca od samego początku. Musiałem na nowo się przełamać i systematycznie przyspieszać na poszczególnych partiach odcinka. W zasadzie, sobotnia przygoda przekreśliła szanse na skuteczną rywalizację. Bardzo dobra organizacja zawodów na samym początku sezonu daje nadzieję, że tak już będzie przez cały rok. Wszystko o czasie, brak niepotrzebnych przerw. AK Małopolski z Krosna stanął na wysokości zadania. Klimat weekendów GSMP jest bezcenny! Dyskusje pomiędzy zespołami, wymiana doświadczeń, wspólne analizowanie przejazdów, wywiady dla mediów - to sprawia, że te trzy dni są pełne pracy, której towarzyszą ogromne emocje. Dla mnie jazda wśród kierowców z czołówki GSMP i RSMP to możliwość dalszego rozwijania się i porównywania z najlepszymi w tym kraju. Wracamy na trasy, które już znamy. Teraz auto przechodzi gruntowną kurację odchudzająco-trakcyjno-wzmacniającą. Liczę, że jak wszystko "poklei" to będę posiadał samochód zbliżony do grupy Open, chociaż nie będzie to jeszcze pełna H grupa. Co do oczekiwań: nic nie powiem, żeby nie zapeszyć!”

Partnerem 4turbo.pl Team jest HI-TEC – producent obuwia i odzieży outdoorowej.

Dodaj do:

(adrian)

2009-05-08 08:37:00Dariusz Łuczyński – „Podwójna awaria skrzyni w Korczynie”2009-05-05 13:39:004turbo.pl Team i KORAX-KOMSTA Racing Team po 1. i 2. rundzie GSMP 2009-05-02 21:11:00"Góral" Stec powraca 2009-05-01 18:33:00Przedstartowe statystki Prządki-Korczyna 20092009-04-30 23:40:00Dytko testował przed Korczyną+Video2009-04-30 23:24:00Dariusz Łuczyński – „Nie poddaję się i będę walczył”2009-04-30 10:22:00Konrad Giergiel przed GSMP Prządki - Korczyna 20092009-04-30 00:30:00Duda, Bień, Ślebioda przed GSMP Prządki - Korczyna 20092009-04-29 17:31:00 Monika Zawodny przed GSMP Korczyna "Prządki 2009" 2009-04-29 17:24:00Potwory i spółka - 4turbo.pl Team przed 1. i 2. rundą GSMP 2009-04-29 17:20:0072 zawodników na inauguracji sezonu GSMP w Korczynie.2009-04-29 11:05:00ZR Warta przed GSMP Prządki2009-04-29 10:36:00Roman Baran przed Korczyną 20092009-04-29 10:34:00Mariusz Łoś przed Prządkami2009-04-29 10:30:00Tomasz Mikołajczyk przed Korczyną2009-04-29 10:27:00Opolskie Racing Team na starcie2009-04-29 05:52:00Michałowski: Liczy się sportowa walka2009-04-28 15:40:00M. Łoś: GSMP 2009 - kolejne sportowe przeżycie2009-04-28 10:28:00Szymon Piękoś przed Wyścigiem Górskim „Prządki 2009”2009-04-27 14:46:00Tłoczno na Korczynie2009-04-24 00:28:00Trzydziestu pięciu w pierwszym terminie
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies