Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2009-04-29 17:24
Potwory i spółka - 4turbo.pl Team przed 1. i 2. rundą GSMP
Już w najbliższy weekend "potwory", czyli najmocniejsze samochody wyścigowe, opanują Korczynę – niewielką miejscowość koło Krosna. Na inaugurację Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski 4turbo.pl przywozi moc ponad 1300 KM i apetyt na walkę o czołowe miejsca.

Obecne spowolnienie gospodarcze na szczęście nie dotknęło w istotny sposób GSMP. Na starcie 1. i 2. rundy w Korczynie (01-03.05.) zobaczymy aż 13 mocnych, czteronapędowych samochodów. Trzy z nich będą przygotowane i obsługiwane przez katowicko-warszawską ekipę 4turbo.pl. W klasie Open 2000+ zadebiutuje Marcin Czernik, dwukrotny mistrz Polski w wyścigach równoległych. Pojedzie jedynym w stawce Subaru Imprezą. Prawie pięciusetkonny egzemplarz powstał na bazie modelu WRC ‘99. Dynamiczna trasa w Korczynie sprzyja takim samochodom, jednak miejscami wyboisty asfalt będzie stanowił sporą przeszkodę w wykorzystaniu mocy „najbardziej hardcore’owego Subaru w Polsce” – jak określił bolid Marcina magazyn tuningowy GT.
Drugim debiutantem, którego samochód obsługuje 4turbo.pl, jest Marek Nyga z KORAX-KOMSTA Racing Team. Znakomity motocyklista wyścigowy przesiada się do Mitsubishi Lancera Evo IX, w poprzednim sezonie używanego przez Tomasza Nagórskiego. Intensywne testy przed sezonem, stale rosnące umiejętności Marka i topowo przygotowany sprzęt mogą doprowadzić do niespodzianki w klasie N +2000.
Mariusz Łoś zyskał sympatię kibiców wyścigów górskich swoim widowiskowym stylem jazdy oraz pogodnym temperamentem. Znany również z występów na warszawskiej Barbórce i w memoriale Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza, "Łosiu" powraca na trasy w zeszłorocznym Evo IX. W tym sezonie jego auto przejdzie kurację odchudzającą. To powinno uczynić pomarańczowo-biało-czarną "Dziewiątkę" bardziej konkurencyjną wobec najmocniejszych egzemplarzy z klasy Open 2000+.
Marcin Czernik: „Zamierzam wystartować w pełnym cyklu Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski za kierownicą Subaru Imprezy, przygotowanej i obsługiwanej przez 4turbo.pl. Auto zbudowano na bazie imprezy WRC z rocznika ’99 w Wielkiej Brytanii, jako samochód do wyścigów płaskich. Następnie został zmodyfikowany pod kątem GSMP. Przy zastosowaniu sportowego paliwa, Impreza dysponuje mocą prawie 500 KM i 600 Nm. Do tego waży poniżej 1200kg - powinna więc być konkurencyjna w klasie Open 2000+. Debiutuję w wyścigach górskich, dlatego też moim najważniejszym celem jest poznanie ich specyfiki, poszczególnych tras, a także zachowania samochodu w ekstremalnych warunkach. Dotychczas miałem możliwość jeździć tym autem jedynie na torze w Poznaniu oraz na dwóch lotniskach, gdzie warunki nieco odbiegają od tych na trasach GSMP. Pierwsze podjazdy treningowe na trasie w Korczynie będą więc moimi pierwszymi prawdziwymi jazdami pod górę z pomiarem czasu. Zdaję sobie sprawę, że przewaga doświadczenia leży po stronie rywali, ale zamierzam włączyć się do walki o czołowe miejsca w klasie i w generalce. Dysponuję szybkim autem i doświadczonym zespołem. Jestem przekonany, że ściganie się w górach może dać mnóstwo adrenaliny i dobrej zabawy zarówno mi jako zawodnikowi, jak i wszystkim kibicom. Chcecie się przekonać? Zapraszam już 1. maja do Korczyny koło Krosna!”

Marek Nyga: „Uczucie wielkiej niewiadomej, szczególnie podczas debiutu, powoduje u mnie szybsze bicie serca. Jestem zupełnie nowym kierowcą w sportach samochodowych, jednak ciekawa przeszłość związana z wyścigami motocyklowymi znacznie poprawia mi nastrój. Po raz pierwszy do rajdówki wsiadłem pod koniec lutego tego roku. To krótki okres, żeby zrozumieć, wyczuć samochód i pojechać szybko, a do tego pewnie. Z drugiej strony myślę, ze zrobiłem wiele testów i czuję sie gotowy na pierwsze starty w GSMP. Dysponuję szybkim samochodem Evo IX w specyfikacji gr. N. Liczę, że w walce o podium pomoże również doświadczenie 4turbo.pl – ekipy, której powierzyłem przygotowanie i obsługę "Dziewiątki". Celem sportowym KORAX-KOMSTA Racing Team w nadchodzącym sezonie jest zebranie doświadczenia w wyścigach miedzy drzewami. Nigdy tego nie robiłem i tym bardziej jestem ciekaw prędkości podczas ostrej rywalizacji. Wyścigi górskie to jedyne sensowne rozwiązanie, które bez ponoszenia chorych kosztów daje możliwość prowadzenia szybkiego samochodu w zawodach o randze Mistrzostw Polski. Nie mogę sie doczekać pierwszego startu!”
Mariusz Łoś: „Dla mnie sezon trwa właściwie bez przerwy. Starty w warszawskiej Barbórce i memoriale w Wieliczce są naturalnymi etapami w treningu. Do tego dochodzi parę wyjazdów na Ułęż, Tychy, czy testy w Birczy. Moje Mitsubishi Lancer Evo IX to ten sam egzemplarz, którym startowałem w ubiegłym roku. Auto jest ciągle modyfikowane pod kątem GSMP i wkrótce spodziewam się kolejnych udoskonaleń. Chciałbym rozwijać samochód w oparciu o zdobywane umiejętności. Oczywiście sporym ograniczeniem w tym zadaniu jest budżet. Zadanie na sezon może być tylko jedno: zwycięstwo :) Jednak to zależy od pracy całego teamu. "Łosiowóz" nie jest H-grupowy, więc nakreślony cel wydaje się bardzo ambitny, ale na pewno powalczę! W górach jeżdżę z dwóch powodów: nie stać mnie na starty w RSMP i chyba jestem już na to za stary. Góry, pomimo formuły wyścigowej, mają sporo wspólnego z rajdami. Jedyna wadą są zbyt małe ilości pokonywanych kilometrów OeS-owych. Drugą sprawą jest jazda w dół, której w górach brakuje. Z powodzeniem większość dotychczasowych tras można by rozszerzyć właśnie o zjazdy. Nie ma co jednak narzekać. Dzięki 4turbo.pl oraz HI-TEC wszystko zostało przygotowane na najwyższym poziomie i mogę stanąć na starcie w Korczynie, gdzie zapraszam wszystkich kibiców.”

W minioną niedzielę, zespół 4turbo.pl Team zaliczył wspólnie z KORAX-KOMSTA Racing Team sesję testową o długości ponad 80 km. Jeżdżono na płycie lotniska oraz na szybkim, technicznym odcinku podjazdowym. W dalszej części sezonu do startu w barwach specjalistów od Imprezy & Evo szykuje się jeszcze dwóch uzdolnionych kierowców...


VIDEO:
http://www.youtube.com/watch?v=BvsSALABxJA


ip



Dodaj do:

(wacek)

2009-05-08 08:37:00Dariusz Łuczyński – „Podwójna awaria skrzyni w Korczynie”2009-05-05 13:39:004turbo.pl Team i KORAX-KOMSTA Racing Team po 1. i 2. rundzie GSMP 2009-05-02 21:11:00"Góral" Stec powraca 2009-05-01 18:33:00Przedstartowe statystki Prządki-Korczyna 20092009-04-30 23:40:00Dytko testował przed Korczyną+Video2009-04-30 23:24:00Dariusz Łuczyński – „Nie poddaję się i będę walczył”2009-04-30 10:22:00Konrad Giergiel przed GSMP Prządki - Korczyna 20092009-04-30 00:30:00Duda, Bień, Ślebioda przed GSMP Prządki - Korczyna 20092009-04-29 17:31:00 Monika Zawodny przed GSMP Korczyna "Prządki 2009" 2009-04-29 17:24:00Potwory i spółka - 4turbo.pl Team przed 1. i 2. rundą GSMP 2009-04-29 17:20:0072 zawodników na inauguracji sezonu GSMP w Korczynie.2009-04-29 11:05:00ZR Warta przed GSMP Prządki2009-04-29 10:36:00Roman Baran przed Korczyną 20092009-04-29 10:34:00Mariusz Łoś przed Prządkami2009-04-29 10:30:00Tomasz Mikołajczyk przed Korczyną2009-04-29 10:27:00Opolskie Racing Team na starcie2009-04-29 05:52:00Michałowski: Liczy się sportowa walka2009-04-28 15:40:00M. Łoś: GSMP 2009 - kolejne sportowe przeżycie2009-04-28 10:28:00Szymon Piękoś przed Wyścigiem Górskim „Prządki 2009”2009-04-27 14:46:00Tłoczno na Korczynie2009-04-24 00:28:00Trzydziestu pięciu w pierwszym terminie
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies