Rajdy|FormuÅ‚a 1|GSMP|WyÅ›cigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2005-05-10 04:19
Bębenki wygrywają Rajd Elmot Remy !
  Podobnie jak przed rokiem Rajd Elmot otwiera cykl Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. DolnoÅ›lÄ…skie trasy od wielu lat goszczÄ… na swoim terenie rajdowców. Nie bez przyczyny ten rejon kraju nazywany jest zagłębiem rajdowym Polski. W tym roku organizator przygotowaÅ‚ czternaÅ›cie niezwykle wymagajÄ…cych odcinków specjalnych o łącznej dÅ‚ugoÅ›ci niemal 250 km. DÅ‚uga przerwa zimowa niezwykle spotÄ™gowaÅ‚a emocje. Czołówka krajowa uzbroiÅ‚o siÄ™ w nowe, znacznie mocniejsze samochody. Mistrzowie Polski, Leszek Kuzaj z Maciejem Szczepaniakiem przyjechali do Åšwidnicy w roli faworyta. Ich nowe Subaru Impreza WRX o symbolu N11 Spec C być może z wyglÄ…du nie robiÅ‚o dużego wrażenia, jednak konkurencja byÅ‚a Å›wiadoma ogromnej mocy ukrytej pod karoseriÄ… samochodu. W walce o zwyciÄ™stwo mieli mu przeszkodzić Maciek Lubiak z Maciejem WisÅ‚awskim i MichaÅ‚ SoÅ‚owow z Maciejem Baranem zaopatrzeni w nowiutkie Mitsubishi Lancery Evolution VIII MR. Bojowo nastawieni byli również MichaÅ‚ BÄ™benek, Tomasz Czopik, Tomasz Kuchar czy też Stefan Karnabal. Na trasy powróciÅ‚o kilku znanych zawodników: Zbyszek GabryÅ›, Damian Gielata, Marcin Turski i MichaÅ‚ Duda. Ostatecznie na starcie w klasie N4 stanęło 16 samochodów.

  Prognoza pogody na obydwa dni rajdu nie byÅ‚a sprzyjajÄ…ca dla samochodów napÄ™dzanych na przedniÄ… oÅ›. OchÅ‚odzenie i deszcz staÅ‚y siÄ™ kolejnym wyzwaniem na wymagajÄ…cych trasach Gór Sowich i okolic Åšwidnicy. A wÅ›ród przednionapÄ™dówek, bardzo ciekawie zapowiadaÅ‚a siÄ™ rywalizacja w samochodach klasy Super 1600. Aż siedem załóg przyprowadziÅ‚o na start ze sobÄ… te piekielnie silne autka, czyniÄ…c rywalizacjÄ™ jeszcze bardziej emocjonujÄ…cÄ…. Trzech kierowców wystartowaÅ‚o Suzuki IgnisÂ’em S1600 (Grzegorz Grzyb, MichaÅ‚ KoÅ›ciuszko i Dariusz ChudobiÅ„ski), który od dwóch lat znakomicie spisuje siÄ™ w Mistrzostwach Åšwiata. Peugeot Polska zasponsorowaÅ‚ dwie "dwieÅ›cie szóstki" dla Mariusza PelikaÅ„skiego i Piotra Adamusa, Fiat oddaÅ‚ w rÄ™ce Sebastiana Frycza Punto VK Super 1600, zaÅ› Norbert Guzek przyprowadziÅ‚ do Polski Forda PumÄ™ Super 1600. Równie ciekawie zapowiadaÅ‚a siÄ™ rywalizacja w klasie A7.

  Od 1999 roku nieodłącznym elementem polskich rajdów staÅ‚ siÄ™ Rajdowy Puchar Peugeot. Jest to doskonaÅ‚a szkoÅ‚a jazdy dla mÅ‚odych "mistrzów kierownicy". Tutaj swoje pierwsze triumfy Å›wiÄ™cili Marcin Turski, Marcin OpaÅ‚ka, Maciej Woda, MichaÅ‚ NowosiadÅ‚y, Piotr Adamus, Mariusz PelikaÅ„ski czy Grzegorz Grzyb. Do rywalizacji w pucharze zgÅ‚osiÅ‚o siÄ™ 14 załóg, które dysponujÄ… prawie identycznymi 130 konnymi Peugeotami 206.

  Pierwszy na trasÄ™ rajdu wystartowaÅ‚ Leszek Kuzaj, który wygrywajÄ…c odcinek narzuciÅ‚ od razu bardzo wysokie tempo jazdy. Drugi BÄ™benek straciÅ‚ ponad 14 sekund. Pazurki pokazali "przednionapÄ™dowcy", Grzegorz Grzyb i KoÅ›ciuszko meldujÄ…c siÄ™ na trzecim i czwartym miejscu. PrzygodÄ™ z Rajdem Elmot bardzo szybko skoÅ„czyÅ‚ Norbert Guzek posyÅ‚ajÄ…c swojÄ… PumÄ™ poza drogÄ™. Na drugim odcinku pomimo awarii (urwany amortyzator) ponownie Kuzaj okazaÅ‚ siÄ™ bezkonkurencyjny. Kolejne trzy pozycje zajÄ™li Frycz, Grzyb i KoÅ›ciuszko. Awaria skrzyni biegów wykluczyÅ‚a jednego z faworytów, MichaÅ‚a SoÅ‚owowa. ZepchniÄ™ty przez Grzyba na trzecie miejsce BÄ™benek przycisnÄ…Å‚ na trzeciej próbie, zapisujÄ…c na swoje konto zwyciÄ™ski czas. Przewaga Kuzaja jednak pozostaÅ‚a nadal wysoka (20,6 sek). OgromnÄ… stratÄ™ zaliczyÅ‚ KoÅ›ciuszko, który ugrzÄ…zÅ‚ na ponad dwie minuty swoim Suzuki w bÅ‚ocie. Czwarty odcinek w najkrótszym czasie pokonaÅ‚ Kuzaj, niecaÅ‚e cztery sekundy po nim metÄ™ osiÄ…gnÄ…Å‚ rozkrÄ™cajÄ…cy siÄ™ Zbyszk GabryÅ›. BÄ™benek utrzymaÅ‚ drugÄ… lokatÄ™, jednak strata do lidera wynosiÅ‚a już prawie 28 sekund. Wielu kierowców popeÅ‚niÅ‚o błąd w doborze opon, co w konsekwencji odbiÅ‚o siÄ™ na sÅ‚abszych czasach.

  PiÄ…ty odcinek specjalny zostaÅ‚ przerwany po tym jak Subaru z Leszkiem Kuzajem i Maciejem Szczepaniakiem uderzyÅ‚o w drzewo. Zawodnikom na szczęście nic poważnego siÄ™ nie staÅ‚o, chociaż zostali przewiezieni do szpitala na obserwacjÄ™. Kuzaj - "Do tej pory nie bardzo wiem, jak to siÄ™ wszystko staÅ‚o. Dwa kilometry po starcie do odcinka, przy prÄ™dkoÅ›ci prawie 190 km/godz., poczuÅ‚em jak auto zaczyna wpadać w głęboki poÅ›lizg. W pewnym momencie wymknęło siÄ™ spod kontroli. StaraÅ‚em siÄ™ go opanować, ale wykonaliÅ›my kilka piruetów miÄ™dzy drzewami. UderzyliÅ›my w ostatnie z nich, tuż przed kolejnym zakrÄ™tem. Nasze Subaru zostaÅ‚o kompletnie zdemolowane."

  Szósty odcinek "Walim" o dÅ‚ugoÅ›ci prawie 11 kilometrów padÅ‚ Å‚upem Grzegorza Grzyba, który rozpoczÄ…Å‚ atak na prowadzÄ…cego BÄ™benka. W cieniu rywalizacji tych dwóch zawodników doskonale radziÅ‚ sobie Maciej Oleksowicz w Subaru Imprezie lokujÄ…c siÄ™ na trzeciej pozycji po szeÅ›ciu odcinkach rajdu. Tuż przed startem do os 7 zaczÄ…Å‚ padać deszcz. BÄ™benek wykorzystaÅ‚ atut auta napÄ™dzanego na cztery koÅ‚a w takich warunkach pogodowych nad oÅ›kÄ… konkurenta. Obydwie ostatnie próby I etapu zapisaÅ‚ na swoje konto BÄ™benek i odjechaÅ‚ od drugiego Grzyba na ponad 20 sekund. Rytm zaÅ‚apali również Lubiak i GabryÅ›, którzy przeskoczyli Oleksowicza. Na koniec dnia, pierwszÄ… szóstkÄ™ zamykajÄ… Mariusz PelikaÅ„ski i Daniel Dymurski. W sumie na mecie zameldowaÅ‚o siÄ™ 50 załóg, co oznacza, że w trakcie pierwszego dnia z rywalizacji odpadÅ‚o 12 ekip.

  W niedziele na zawodników czekaÅ‚o 6 odcinków specjalnych. Prawie caÅ‚y czas padaÅ‚ deszcz, a w wyższych partiach ku zaskoczeniu wszystkich spadÅ‚ nawet Å›nieg. Aura byÅ‚a wyjÄ…tkowo paskudna. Dodatkowo wiaÅ‚ silny wiatr. Nawierzchnia odcinków specjalnych byÅ‚a bardzo zanieczyszczona i zdradliwa. Wielu kierowców na pierwszych odcinkach zÅ‚apaÅ‚o kapcie i zmieniaÅ‚o koÅ‚a na trasie. DziewiÄ…ty oes otwierajÄ…cy drugi dzieÅ„ zawodów wygraÅ‚ Karnabal, dziesiÄ…ty i jedenasty GabryÅ›. Fatalne warunki pogodowe zmusiÅ‚y organizatora rajdu do skrócenia odcinków nr 11 i 14. ZnajdujÄ…cy siÄ™ tam łącznik szutrowy staÅ‚ siÄ™ przeszkodÄ… nie do przebycia przez sÅ‚absze auta. Po pierwszej pÄ™tli BÄ™benek powiÄ™kszyÅ‚ przewagÄ™ nad Grzegorzem Grzybem do 32,2 sekundy. Na trzecie miejsce awansowali bardzo szybko jadÄ…cy Zbigniew GabryÅ› i Robert Hundla. Z rajdu na OS 10 odpadli Stefan Karnabal i Sebastian Frycz. Do zakoÅ„czenie rajdu pozostaÅ‚y trzy odcinki specjalne. Pierwsze zwyciÄ™stwo oesowe zapisaÅ‚ na swoje konto Mariusz PelikaÅ„ski, który na 12 odcinku wyprzedzili Lubiaka i Grzyba. PrzedostatniÄ… próbÄ™ wygraÅ‚ Lubiak przed KoÅ›ciuszkiem. Ostatni zamykajÄ…cy rajd odcinek ponownie zapisaÅ‚ na swoje konto PelikaÅ„ski.

  MichaÅ‚ i Grzegorz BÄ™benkowie, chociaż nie wygrali podczas drugiego etapu żadnego odcinka, to dziÄ™ki przewadze uzyskanej w pierwszym dniu, jako pierwsi otwarli szampana na mecie Rajdu Elmot Remy. ZaÅ‚oga LOTOS Team Race&Rally jechaÅ‚a nie forsujÄ…c tempa, z zachowaniem rozsÄ…dnego marginesu bezpieczeÅ„stwa, jednak szybko, gdyż bardzo mocni rywale starali siÄ™ odebrać pozycjÄ™ lidera. MichaÅ‚ i Grzegorz BÄ™benkowie nie dali siÄ™ ponieść emocjom i na metÄ™ wjechali z przewagÄ… niemal trzydziestu sekund nad nieprawdopodobnie szybko jadÄ…cÄ… zaÅ‚ogÄ… Grzegorz Grzyb i PrzemysÅ‚aw Mazur w przednionapÄ™dowym Suzuki Ignis Super 1600, którzy wygrali jednoczeÅ›nie rywalizacjÄ™ w klasie Super 1600.

  Grzegorz Grzyb: "Przed startem, patrzÄ…c na listÄ™ zgÅ‚oszeÅ„, trudno oczekiwać byÅ‚o aż takiego sukcesu. PrzyszÅ‚o nam zmierzyć siÄ™ z kilkunastoma znakomitymi samochodami Grupy N oraz szeÅ›cioma autami naszej klasy Super 1600. Obrona tytuÅ‚u w tej kategorii jest w tym roku absolutnym priorytetem i na tym koncentrowaliÅ›my siÄ™ przed startem zawodów. UdaÅ‚o siÄ™ osiÄ…gnąć znacznie wiÄ™cej i z tego powodu jesteÅ›my bardzo szczęśliwi !

  WspaniaÅ‚y pojedynek o trzecie miejsce stoczyli Maciej Lubiak ze Zbyszkiem Gabrysiem. W ostatecznym rozrachunku szybszy okazaÅ‚ siÄ™ Lubiak. PomogÅ‚a mu w tym awaria skrzyni biegów w Mitsubishi Lancerze Gabrysia. GabryÅ›: "MogÅ‚o być znacznie lepiej, gdyby nie dwa incydenty jakie przydarzyÅ‚y siÄ™ nam podczas trwania rajdu - powiedziaÅ‚ kierowca z Brzeszcz. - Najpierw pech dopadÅ‚ nas w pierwszym dniu rajdu, kiedy to na OS-ie numer 2 przebiliÅ›my oponÄ™ i przez dziesięć kilometrów musieli jechać na feldze. UciekÅ‚a minuta, którÄ… musieliÅ›my później odrabiać w pocie czoÅ‚a. Nie mieliÅ›my także szczęścia w samej koÅ„cówce rajdu, kiedy to przestaÅ‚a prawidÅ‚owo funkcjonować skrzynia biegów. StraciliÅ›my przez to nieomal pewne trzecie miejsce."

  W Pucharze Peugeot niespodziewanie zwyciężyÅ‚a zaÅ‚oga Kajetan Kajetanowicz i Aleksandra Masiuk. DebiutujÄ…ca w cyklu zaÅ‚oga wyprzedziÅ‚a drugÄ… zaÅ‚ogÄ™ o blisko półtora minuty ! Kajetan Kajetanowicz: "Co tu dużo mówić, cieszymy siÄ™ jak dzieci. Wygrana już w pierwszym rajdzie jest dla nas kompletnym zaskoczeniem. To z pewnoÅ›ciÄ… zasÅ‚uga faktu, iż byliÅ›my bardzo solidnie przygotowani do sezonu - dużo trenowaliÅ›my, a dziÄ™ki angażowi do profesjonalnego zespoÅ‚u mogliÅ›my skupić siÄ™ wyłącznie na szybkiej jeździe, nie zaprzÄ…tajÄ…c sobie gÅ‚owy niepotrzebnymi sprawami. DopomogÅ‚o nam także szczęście - bez pudÅ‚a trafialiÅ›my z doborem opon, ustrzegliÅ›my siÄ™ rajdowych przygód, o które przecież byÅ‚o nietrudno w tych bardzo ciężkich warunkach oesowych. Najtrudniejsza byÅ‚a ostatnia pÄ™tla, gdzie wiedzieliÅ›my, że mamy bezpiecznÄ… przewagÄ™ i musimy pojechać taktycznie. Może trudno w to uwierzyć, ale gdy jedzie siÄ™ wolniej znacznie Å‚atwiej jest popeÅ‚nić błąd. To byÅ‚ prawdziwy chrzest bojowy i najtrudniejszy rajd w mojej krótkiej karierze."

  Rajd Elmot Remy okazaÅ‚ siÄ™ bardzo trudnÄ… próbÄ… zarówno dla zawodników jak i samochodów. Zmienne warunki atmosferyczne, Å›liska nawierzchnia wymagaÅ‚y maksymalnej koncentracji u kierowców, niezwykle istotny byÅ‚ też optymalny dobór opon.

  Mety nie osiÄ…gnÄ™li miÄ™dzy innymi Sebastian Frycz i Stefan Karnabal, a duże straty zanotowali Tomasz Kuchar czy Marcin Turski.

Wyniki końcowe Rajdu Elmot Remy:
1 Bębenek / Bębenek Mitsubishi Lancer N4 2:05:17.2
2 Grzyb / Mazur Suzuki Ignis S1600 S1600 +28.9
3 Lubiak / Wisławski Mitsubishi Evo VIII N4 +1:32.0
4 GabryÅ› / Hundla Mitsubishi Evo VII N4 +2:13.2
5 Oleksowicz / Obrębowski Subaru Impreza N4 +2:47.8
6 Kościuszko / Baran Suzuki Ignis S1600 S1600 +3:38.9
7 Pelikański / Dymurski Peugeot 206 S1600 S1600+4:15.1
8 Kuchar / Gerber Subaru Impreza N4 +4:22.1
9 Gielata / Cieślar Subaru Impreza N4 +4:39.3
10 Adamus / Zacharko Peugeot 206 S1600 S1600+5:29.6
...

Rob
Dodaj do:

2005-05-12 19:43:00AW Serwis Rally Team po Elmocie2005-05-12 13:13:00Nauczka na przyszłość - 33 Rajd Elmot - Remy2005-05-11 21:02:00Debiut Astry OPC w RSMP: pechowy początek, miły koniec...2005-05-10 04:19:00Bębenki wygrywają Rajd Elmot Remy !2005-05-10 01:10:00Twarde slicki Staniszewskiego2005-05-10 01:01:00Pelikański i Dymurski wygrali dwa odcinki w klasyfikacji generalnej !2005-05-10 00:53:00Wszystkie załogi Rajdowego Pucharu Peugeot dojechały do mety w Świdnicy!2005-05-10 00:48:00NOVOL Rally Team: Chrzest bojowy2005-05-09 12:34:00Michał i Grzegorz Bębenki wygrywają ELMOT !2005-05-09 12:31:00Sukces Kościuszki w Górach Sowich2005-05-09 12:26:00Kościuszko po pierwszym etapie2005-05-08 00:40:00Bębenek prowadzi po I etapie2005-05-07 03:25:00Ostatnie godziny do startu Rajdu Elmot-Remy2005-05-07 03:05:00Grzyb: Celem trzecie mistrzostwo !2005-05-06 21:45:00Leszek Kuzaj i Marcin Turski - znowu w jednym zespole !2005-05-06 21:36:00Zespół Peugeot Sport Polska Rally Team powiększony !2005-05-06 21:33:0014 zgłoszeń w Pucharze Peugeot2005-05-06 21:27:00Rusza Rajdowy Puchar Peugeot 20052005-05-06 20:40:00Nowy skład AW Serwis Rally Teamu2005-05-06 20:34:00Witas: Sportowa ambicja2005-05-06 20:27:00NOVOL Rally Team: Nie jesteśmy faworytami2005-05-06 20:23:00Staniszewski i Rozwadowski - Żarty się skończyły2005-05-06 20:19:00Michał Bębenek przed Rajdem Elmot-Remy2005-05-06 20:16:00Debiut rajdowego Forda Pumy2005-05-06 20:08:00Kościuszko i Baran przed Elmotem2005-05-06 20:02:00SAMBIA RACING - debiut RSMP 20052005-04-29 16:34:00Dobrowolski i Majcher dziś w Radiu LUZ !2005-04-27 22:39:00Elmot-Remy na początek
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    WiÄ™cej informacji 



    Logowanie
    Login:
    HasÅ‚o: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl sÄ… wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    WiÄ™cej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje siÄ™ w Polityce PrywatnoÅ›ci.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies