Wszystkie załogi Rajdowego Pucharu Peugeot dojechały do mety w Świdnicy! | Trzynaście załóg, w tym pięciu debiutantów stanęło na starcie pierwszej w tym sezonie eliminacji Rajdowego Pucharu Peugeot - 33. Rajdu Elmot Remy. I choć trasa zawodów była niezwykle trudna, wszystkie pucharowe samochody Peugeot 206 XS dotarły do mety !
Już początek rajdu zapowiadał niespodzianki. Co prawda pierwszy odcinek specjalny wygrali Kamil Butruk i Maciej Wilk, ale w czołówce znalazły się załogi, które w RPP startowały po raz pierwszy: Kajetan Kajetanowicz i Aleksandra Masiuk, Jacek Woszuk i Wojciech Brejlak oraz Łukasz Habaj i Jacek Spentany. Po drugim OS-sie na prowadzenie wyszli Łukasz Witas i Michał Kuśnierz, ale na kolejnej próbie ich samochód wypadł z trasy i jedni z kandydatów do mistrzowskiego tytułu stracili wiele sekund. Nowymi liderami zostali Kajetanowicz i Masiuk przed Woszukiem i Brejlakiem oraz Dariuszem Polońskim i Grzegorzem Doboszem.
Z trzech odcinków drugiej pętli I etapu, jeden został odwołany. Agresywna jazda Butruka i Wilka przyniosła im sukces w postaci awansu na drugie miejsce (za Kajetanowicza, a przed Woszuka).
Po pierwszym etapie (8 prób) samodzielnymi liderami byli Kajetanowicz i Masiuk, którzy o 53,8 sek. wyprzedzali Woszuka i Brejlaka, o 55,9 sek. Butruka i Wilka oraz o 1.00,9 min. Polońskiego i Dobosza.
Drugiego dnia zasadniczo zmieniły się warunki pogodowe. W górach w nocy spadł śnieg, który w miarę upływu czasu przemienił się w deszcz. Zawodnicy mieli do pokonania te same odcinki co w dniu poprzednim, ale w odwrotnym kierunku. Kałuże wody, naniesione na jezdnię błoto powodowały, że trasa była niezwykle śliska. Kajetanowicz i Masiuk jechali nadal bardzo szybko, niezagrożeni przewodzili stawce. Interesujący pojedynek trwał tymczasem za ich plecami.
Już na pierwszej próbie Butruk wyprzedził Woszuka, awansując na drugie miejsce. Przyspieszyli też "rutyniarze": Witas, Poloński i Piotr Leoniec (z Krzysztofem Maskalanem). Na kolejnym odcinku Woszuk odzyskał pozycję wicelidera. Tymczasem Butruka atakowali Poloński, Leoniec, Witas i Wypych.
Na dwunastym OS-ie Poloński wyprzedził Butruka, awansując na trzecie miejsce. Niestety uderzenie w krawężnik spowodowało skrzywienie wahacza w jego samochodzie, co nie pozwoliło na szybką jazdę na ostatnich dwóch odcinkach. Swoją szansę wykorzystali Butruk i Kuśnierz, którzy zdołali wyprzedzić rywala i zająć miejsce na podium.
Na ostatnich dwóch odcinkach specjalnych wiele się działo. Rowy "zwiedzali" Kajatanowicz i Leoniec, "dachował" Habaj. O ile w przypadku dwóch pierwszych strata nie miała znaczenia, nie zmieniła ich pozycji, o tyle Habaj spadł z doskonałego ósmego miejsca na ostatnie, trzynaste.
Na mecie wszyscy byli zadowoleni. Poloński przełamał prześladującego go ostatnio pecha, Leoniec po raz pierwszy w karierze ukończył Rajd Elmot.
Kolejne rajdy zapowiadają się niezwykle interesująco. Grupa młodych kierowców (z których czterech debiutowało nie tylko w RPP, ale i Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski) udowodniła, że potrafi jeździć bardzo szybko nawet w tak trudnych warunkach. Z kolei zawodnicy, którzy od dłuższego czasu występują w Rajdowym Pucharze Peugeot (Poloński, Butruk, Wypych, Dobrowolski, Leoniec, Witas) bez wątpienia będą starali się w następnych startach potwierdzić swoje aspiracje do zdobycia tytułu Mistrza Polski.
Klasyfikacja Rajdowego Pucharu Peugeot 2005:
Kajetan Kajetanowicz / Aleksandra Masiuk - 25 pkt
Jacek Woszuk / Wojciech Brejlak - 22
Kamil Butruk / Maciej Wilk - 20
Dariusz Poloński / Grzegorz Dobosz - 18
Łukasz Witas / Michał Kuśnierz - 16
Piotr Leoniec / Krzysztof Maskalan - 14
Piotr Wypych / Igor Stasz - 12
Robert Romuzga / Piotr Ziarko - 10
Grzegorz Kostka / Rafał Fiołek - 8
Tomasz Dąbrowski / Michał Ranik - 6
Bartosz Rajpold / Przemysław Bosek - 4
Marcin Dobrowolski / Michał Dobrowolski - 2
Łukasz Habaj / Jacek Spentany - 0 (13 m)
ip |