Rajdy|FormuÅ‚a 1|GSMP|WyÅ›cigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2017-09-26 14:08
Drifting widziany z kosmosu
Logo Toyoty GT86 samo w sobie jest pomysłowe i atrakcyjne. Brytyjski oddział Toyoty udowodnił, że wygląda ono jeszcze lepiej z kosmosu. Szczególnie jeśli zostało narysowane nie farbą i pędzlem, lecz oponami tylnonapędowej Toyoty GT86 rozpędzonej w drifcie. Tego karkołomnego zadania podjął się driftingowy mistrz świata, Fredric Aasbø.

Toyota GT86 jest znana z doskonałych właściwości jezdnych, które obok napędu na tylną oś sprawiły, że jest to świetny samochód do driftingu. Sportowe coupe Toyoty czerpie garściami z tradycji Corolli AE86 – samochodu, który właściwie stworzył drifting jako dyscyplinę sportu. Jak dotrzeć z tą informacją do jak najszerszego grona kierowców zainteresowanych sportowymi wyczynami? Zapomnijcie o billboardach i reklamach telewizyjnych – Toyota zorganizowała driftingowy popis, którego efekty można oglądać spoza ziemskiej atmosfery.

Narysowanie logo GT86 na betonie wymagało szczegółowego planowania i ogromnej precyzji od kierowcy oraz ekipy filmowej. Dokładny czas realizacji musiał zostać zgrany z momentem, w którym satelita znajdował się nad autodromem i mógł zarejestrować wyczyn. Toyota nawiązała współpracę z kosmicznym koncernem Airbus, którego bliźniacze satelity Plejady krążą nad ziemią na wysokości 800 km. Eksperci z National Geo Centre pomogli w obliczeniu dokładnego czasu, w którym satelity będą mogły zarejestrować najbardziej wyraźny obraz.

Gigantyczne logo samochodu powstało na placu treningowym Millbrook w Bedfordshire. Na okrągłym placu o średnicy 137 m w synchronizacji z dokładnością do jednego cala uwijały się dwa GT86. Zadania podjął się Fredric Aasbø, mistrz Formula Drift World Championship. Wykonał je za kierownicą swojej Icom Toyota Express Service 86-X. Modyfikowane coupe GT86 napędza turbodoładowany, sześciocylindrowy, rzędowy silnik 3,4 l o mocy 1166 KM.
Dodaj do:

(robo)
Wyścigi / Drift /
2020-08-07 14:58:00Kuba Przygoński wraca do rywalizacji w Driftingowych Mistrzostwach Polski2019-08-21 10:15:00Drifting dotarł do… kopalni! Paweł Trela drugi w Iron Drift King2019-08-18 11:48:00Kuba Przygoński kończy drift na Autodromie Pomorze na TOP 42019-07-19 11:03:00Kuba Przygoński z ORLEN Team zadebiutuje na torze w Czechach2019-04-15 20:15:00Bartek Ostałowski tuż za podium podczas Drift Kings na Węgrzech2019-04-09 12:00:00Jak zbudować profesjonalny samochód driftingowy?2018-11-08 13:32:00Czy samochód driftingowy nadaje się do jazdy na czas?2018-07-09 15:18:00Kuba Przygoński najlepszy w drifcie w Słomczynie2018-05-29 08:20:00Elektryczne auto do driftu ze wsparciem BMZ Poland2018-05-24 13:54:00Bartosz Ostałowski i Igor Sikorski nominowani w plebiscycie "NIEPRZECIĘTNI"
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    WiÄ™cej informacji 



    Logowanie
    Login:
    HasÅ‚o: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl sÄ… wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    WiÄ™cej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje siÄ™ w Polityce PrywatnoÅ›ci.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies