| Współpraca Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas: redakcja[malpa]toprally.pl. |
| |
Okrążenie toru z Kubicą przed GP Brazylii | Zapowiada się interesujący weekend w F1. Dzięki brazylijskim kibicom, którzy zawsze licznie przybywają na tor Interlagos, panuje tam zawsze wspaniała atmosfera. To jeden z tych wyścigów, które zwykle są ekscytujące, chociażby z powodu często nieprzewidywalnej pogody. Ogólnie rzecz biorąc, jazda po torze stanowi spore wyzwanie i jest to zdecydowanie tor, który lubię - komentuje Robert Kubica.
To dosyć staromodny tor z kilkoma ciekawymi sekcjami. W środku okrążenia jest kilka zakrętów prowadzących w górę i w dół, a także kilka ślepych dohamowań i łuków z późnymi wierzchołkami. Następnie jest duża sekcja pod górę od ostatniego zakrętu i dalej wzdłuż głównej prostej. Nie wygląda to zbyt stromo, kiedy oglądasz to w telewizji, ale ważna jest tam duża moc i trakcja, ponieważ jest to dosyć długi odcinek do pierwszego zakrętu.
Potrzebne są ustawienia, które tak naprawdę radzą sobie ze wszystkim, gdyż znajduje się tam taka mieszanka zakrętów - szybkich i wolnych. Ponadto nawierzchnia jest wyboista, więc potrzebny jest bolid, którym jedzie się gładko i wygodnie. I jak zwykle, trzeba znaleźć najlepszy kompromis pomiędzy dociskiem aerodynamicznym i prędkością maksymalną, ponieważ musisz być konkurencyjnym na długich prostych.
To obiekt, gdzie są dobre miejsca do wyprzedzania. Największe szanse są na pierwszym zakręcie, a jadąc w cieniu aerodynamicznym na głównej prostej, można spróbować opóźnić dohamowanie i wcisnąć się od wewnętrznej. W ubiegłym roku pomogło to, że niektóre bolidy jechały z ustawieniami na suchy tor, a inne - na mokry, więc spowodowało to całkiem duże różnice pomiędzy niektórymi autami.
Kiedy pada deszcz, tor staje się bardzo zdradliwy, szczególnie dlatego, że opady są bardzo intensywne i często pojawia się sporo rzeczek i kałuż na torze. Jednak organizatorzy wykonali ostatnio dobrą robotę z drenażem nawierzchni toru, co pomogło. (woma) |
2010-11-08 20:45:00Ghosn: Chcemy pozostać w F12010-11-08 19:39:00Niepewność Nico2010-11-07 20:48:00Zrelaksowany byk w koronie2010-11-07 20:38:00Ciężki wyścig Kubicy2010-11-07 19:41:00Mówią po GP Brazylii2010-11-07 18:51:00Telegram: Red Bull mistrzem !2010-11-07 10:58:00Boullier o rozmowach na temat przyszłości Renault2010-11-07 09:40:00Sobota na Interlagos według Renault2010-11-06 19:36:00Wypowiedzi po kwalifikacjach GP Brazylii2010-11-06 19:22:00Kubica: Trudne kwalifikacje2010-11-06 18:26:00Wielki występ Hulkenberga!2010-11-06 15:13:00III trening dla Kubicy2010-11-06 00:03:00Kubica: Musimy poprawić osiągi2010-11-05 20:30:00Mówią po treningach2010-11-05 18:52:00W drugim treningu RBR znów najlepszy2010-11-05 16:12:00RBR nadal z Renault2010-11-05 15:53:00Lotus Racing z Renault2010-11-05 15:38:00Kubica o walce, zmianach w F1 i Renault2010-11-05 15:26:00Rośnie napięcie w zespołach2010-11-05 15:00:00Red Bull najszybszy2010-11-04 21:26:00Klein wchodzi do gry2010-11-04 14:37:00Jordan o Kubicy, Renault i Mercedesie2010-11-04 13:51:00Wyzwania Interlagos2010-11-03 20:04:00Wykorzystają każdą okazję - wypowiedzi przed GP Brazylii2010-11-03 14:54:00Okrążenie toru z Kubicą przed GP Brazylii2010-11-03 06:58:00Kubica: pogoda ma ogromny wpływ na wyścig2010-10-29 18:43:00Miękka ściana w Brazylii2010-10-28 06:14:00Horner o silnikach Vettela i Webberze2010-10-26 16:14:00W RBR nie ma określonych zasad |
|  | Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021 | |
|
| |