Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2012-09-20 21:29
Peugeot 208 r2 w Rajdzie Polski
Rajdowa wersja Peugeot 208 R2 staje się coraz bardziej popularna, czego dowodem są liczne zaproszenia, które Peugeot Sport otrzymuje z filii Peugeot do uczestnictwa w rajdach w całej Europie. Już za tydzień 208 R2 weźmie udział w Rajdzie Polski, a za kierownicą zasiądzie Bryan Bouffier.

Niedługo po udanym występie na Rajdzie Ulster w Wielkiej Brytanii to najmłodsze dziecko Peugeot Sport, 208 R2, zostanie zgłoszone jako „zerówka” otwierająca Rajd Polski. Wybór tej właśnie imprezy nie był przypadkowy – marka Peugeot była zawsze bardzo silna w sportach samochodowych, a sam Rajd Polski jest najbardziej prestiżową i jedną z najbardziej widowiskowych eliminacji krajowego czempionatu. Nie bez znaczenia był również fakt, że marce zależało na zaprezentowaniu samochodu w konfiguracji wyczynowej potencjalnym klientom na kluczowych rynkach.

Bruno Famin, Dyrektor Peugeot Sport: „Jesteśmy zachwyceni, że możemy zaprezentować 208 R2 podczas zagranicznych, prestiżowych rajdów. Klasa 208 R2 jest bardzo konkurencyjna, a my jesteśmy na tak zaawansowanym etapie prowadzonych badań i testów, by móc zaoferować jak najlepsze rozwiązania naszym klientom finalnym. Bierzemy udział w wielu rajdach w Europie, aby jak najlepiej rozpoznać rzeczywiste warunki i specyfikację poszczególnych regionów. Skorzystam z okazji by złożyć podziękowania filiom Peugeot w Wielkiej Brytanii, w Polsce, we Włoszech i Francji za włączenie się do tego programu wspierającego rozwój rajdów, zarówno szutrowych, jak i asfaltowych.”

Dorota Pajączkowska, PR Manager Peugeot Polska: „Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że będziemy mieli okazję zobaczyć ten samochód na Rajdzie Polski. To doskonała okazja do zaprezentowania modelu 208, który z powodzeniem podbija polski rynek, w nowej, tym razem rajdowej odsłonie. Dodatkową atrakcją będzie fakt, że za kierownicą zasiądzie wielokrotny Mistrz Polski Bryan Bouffier, pilotowany przez Xaviera Panseri. Tej dwójki nikomu nie trzeba przedstawiać – z jednej strony są bardzo lubiani i cenieni przez polskich kierowców i kibiców rajdowych, a po drugie trudno wyobrazić sobie lepszą załogę do pokazania pełnego potencjału 208 R2!”

Dzień po zakończeniu Rajdu Polski planowane są jazdy testowe dla wybranych kierowców rajdowych, potencjalnie zainteresowanych zakupem 208 R2.
Tegoroczny kalendarz dla PEUGEOT 208 R2:
28-30 października Rajd Polski: nawierzchnia szutrowa
2-4 listopada Rajd Condroz: nawierzchnia asfaltowa
Październik Homologacja
12-14 października Rajd Sanremo: nawierzchnia asfaltowa
Listopad Rozpoczęcie sprzedaży
23-25 listopada Rajd Var: nawierzchnia asfaltowa

Dane techniczne PEUGEOT 208 R2:
Silnik
Typ EP6C (specjalne tłoki, korbowody, wałki rozrządu)
Pojemność 1598 cm3
Średnica/skok 77 mm x 85,8 mm
Moc maksymalna 185 KM / 7800 obr./min.
Moment maks. 19 daNm / 6300 obr./min.
Moc / l 116 KM/l
Zbiornik paliwa 60 l
Zasilanie wtrysk pośredni (Magneti Marelli) z jedną, sterowaną elektrycznie, przepustnicą
Układ rozrządu 2 wałki rozrządu w głowicy, napędzane łańcuchem, z systemem zmiennych faz w układzie dolotowym i wydechowym

Skrzynia biegów
Skrzynia biegów sekwencyjna 5- biegowa, sterowana mechanicznie, dostosowana do 3 momentów obrotowych
Mechanizm różnicowy samoblokujący o zwiększonym tarciu wewnętrznym
Sprzęgło sterowane hydraulicznie jednotarczowe, ceramiczno-metaliczne (Ø184 mm)

Hamulce / Układ kierowniczy
Hamulce przednie „pływające” tarcze wentylowane
- na nawierzchnię asfaltową: Ø310 x 30 mm
- na nawierzchnię szutrową: Ø285 x 26 mm
zaciski 4-tłoczkowe, mocowane radialnie
Hamulce tylne tarcze pełne Ø290 x 8 mm
zaciski 2-tłoczkowe, mocowane radialnie
Hamulec ręczny sterowany hydraulicznie
Wspomaganie kierownicy hydrauliczne

Zawieszenie
Zawieszenie przednie pseudo McPherson, specjalne wahacze z przegubami specjalny drążek stabilizatora, na łożyskach ślizgowych (3 stopnie sztywności do wyboru) specyficzna belka rozporowa: kute aluminium (regulacja kąta pochylenia koła od strony zwrotnicy).
Zawieszenie tylne tylna oś w kształcie „H”, wzmocniona i zmodyfikowana na potrzeby drążka stabilizatora (3 stopnie sztywności do wyboru)
Amortyzatory Przód / Tył specjalne Öhlins 3 –kanałowe , z regulacja skoku
Nadwozie
Budowa Wzmocniona kabina, klatka spawana wielopunktowo (zgodnie z normą FIA) Wzmocniona podłoga stalowa
Masa Wg normy FIA : min. 1030 kg (nieuzbrojony), 1180 kg (z wyposażeniem)
Rozkład masy P/T 64% / 36%

Wymiary
Długość / szerokość 3962 mm / 1739 mm
Rozstaw osi 2538 mm
Rozstaw kół P / T 1475 mm / 1470 mm

Koła
Felgi / opony nawierzchnia asfaltowa: - felgi : 6,5 x 16 / opony Michelin 17/60-16
nawierzchnia szutrowa: - felgi : 6 x 15 / opony Michelin 16/64-15
Dodaj do:

(Wojciech Fuk)

2012-10-05 22:32:00Dul: Przed nami sporo pracy2012-10-03 22:03:00Mazurski sukces Filipa Nivette2012-10-03 21:57:00Raczkowski: Dotarcie w jednym kawałku do mety2012-10-03 21:48:00Rzeźnik: Trudny start2012-10-02 21:37:00Typa: Jeszcze raz wielkie dzięki Krzysiek!2012-10-01 21:37:00Bębenek: Podjęliśmy ryzyko2012-10-01 21:26:002. miejsce w klasie2012-10-01 07:15:00Dali z siebie wszystko2012-09-30 23:23:00Lotos - Subaru Poland Rally Team najszybszy w grupie N2012-09-30 23:16:00Ruta: Czuję niedosyt2012-09-30 23:12:00Zacięta walka Kościuszki z Lappim2012-09-30 21:53:00Lappi najmłodszym zwycięzcą Rajdu Polski2012-09-30 09:52:00Kościuszko po 1. etapie2012-09-30 09:41:00Kajetanowicz: Odcinek na torze w Mikołajkach chyba mnie nie lubi2012-09-30 09:36:00Lotos - Subaru Poland Rally Team walczy dalej2012-09-29 22:57:00Ruta: Powoli się wjeżdżamy2012-09-29 18:40:00Lappi prawie niepokonany2012-09-29 09:29:00Rajd Polski z TopRally2012-09-29 09:24:00Grzegorz Dul i Paweł Drahan przed 69.Rajdem Polski2012-09-28 20:26:00Lappi najszybszy w kwalifikacjach2012-09-27 22:46:00Rzeźnik: Nie możemy doczekać się startu2012-09-27 13:48:00Ponownie w Fieście2012-09-27 13:43:00Bębenek czwarty na Rajdzie Warmińskim2012-09-27 13:40:00Bębenek testował przed Rajdem Polski 2012-09-27 13:38:00Bouffier w „zerówce”2012-09-27 13:32:00Typa walczy o umocnienie pozycji2012-09-24 22:41:00Gryc-Racing w najważniejszym rajdzie sezonu2012-09-24 22:09:0054 załogi z 11 krajów na liście zgłoszeń2012-09-24 22:00:00Premiera DS3 R1 na Rajdzie Polski2012-09-24 21:54:00Chuchała i Heller na mazurskich szutrach2012-09-23 22:23:00Kajto nie musi tylko chce2012-09-20 21:29:00Peugeot 208 r2 w Rajdzie Polski2012-09-18 23:17:00Kościuszko testowo w Rajdzie Polski w Fieście RCC2012-09-17 22:40:00Hołek pokazał auto2012-08-06 22:44:00Nowe oesy w Rajdzie Polski
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies