Peugeot 208 r2 w Rajdzie Polski | Rajdowa wersja Peugeot 208 R2 staje się coraz bardziej popularna, czego dowodem są liczne zaproszenia, które Peugeot Sport otrzymuje z filii Peugeot do uczestnictwa w rajdach w całej Europie. Już za tydzień 208 R2 weźmie udział w Rajdzie Polski, a za kierownicą zasiądzie Bryan Bouffier.
Niedługo po udanym występie na Rajdzie Ulster w Wielkiej Brytanii to najmłodsze dziecko Peugeot Sport, 208 R2, zostanie zgłoszone jako „zerówka” otwierająca Rajd Polski. Wybór tej właśnie imprezy nie był przypadkowy – marka Peugeot była zawsze bardzo silna w sportach samochodowych, a sam Rajd Polski jest najbardziej prestiżową i jedną z najbardziej widowiskowych eliminacji krajowego czempionatu. Nie bez znaczenia był również fakt, że marce zależało na zaprezentowaniu samochodu w konfiguracji wyczynowej potencjalnym klientom na kluczowych rynkach.
Bruno Famin, Dyrektor Peugeot Sport: „Jesteśmy zachwyceni, że możemy zaprezentować 208 R2 podczas zagranicznych, prestiżowych rajdów. Klasa 208 R2 jest bardzo konkurencyjna, a my jesteśmy na tak zaawansowanym etapie prowadzonych badań i testów, by móc zaoferować jak najlepsze rozwiązania naszym klientom finalnym. Bierzemy udział w wielu rajdach w Europie, aby jak najlepiej rozpoznać rzeczywiste warunki i specyfikację poszczególnych regionów. Skorzystam z okazji by złożyć podziękowania filiom Peugeot w Wielkiej Brytanii, w Polsce, we Włoszech i Francji za włączenie się do tego programu wspierającego rozwój rajdów, zarówno szutrowych, jak i asfaltowych.”
Dorota Pajączkowska, PR Manager Peugeot Polska: „Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że będziemy mieli okazję zobaczyć ten samochód na Rajdzie Polski. To doskonała okazja do zaprezentowania modelu 208, który z powodzeniem podbija polski rynek, w nowej, tym razem rajdowej odsłonie. Dodatkową atrakcją będzie fakt, że za kierownicą zasiądzie wielokrotny Mistrz Polski Bryan Bouffier, pilotowany przez Xaviera Panseri. Tej dwójki nikomu nie trzeba przedstawiać – z jednej strony są bardzo lubiani i cenieni przez polskich kierowców i kibiców rajdowych, a po drugie trudno wyobrazić sobie lepszą załogę do pokazania pełnego potencjału 208 R2!”
Dzień po zakończeniu Rajdu Polski planowane są jazdy testowe dla wybranych kierowców rajdowych, potencjalnie zainteresowanych zakupem 208 R2.
Tegoroczny kalendarz dla PEUGEOT 208 R2:
28-30 października Rajd Polski: nawierzchnia szutrowa
2-4 listopada Rajd Condroz: nawierzchnia asfaltowa
Październik Homologacja
12-14 października Rajd Sanremo: nawierzchnia asfaltowa
Listopad Rozpoczęcie sprzedaży
23-25 listopada Rajd Var: nawierzchnia asfaltowa
Dane techniczne PEUGEOT 208 R2:
Silnik
Typ EP6C (specjalne tłoki, korbowody, wałki rozrządu)
Pojemność 1598 cm3
Średnica/skok 77 mm x 85,8 mm
Moc maksymalna 185 KM / 7800 obr./min.
Moment maks. 19 daNm / 6300 obr./min.
Moc / l 116 KM/l
Zbiornik paliwa 60 l
Zasilanie wtrysk pośredni (Magneti Marelli) z jedną, sterowaną elektrycznie, przepustnicą
Układ rozrządu 2 wałki rozrządu w głowicy, napędzane łańcuchem, z systemem zmiennych faz w układzie dolotowym i wydechowym
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów sekwencyjna 5- biegowa, sterowana mechanicznie, dostosowana do 3 momentów obrotowych
Mechanizm różnicowy samoblokujący o zwiększonym tarciu wewnętrznym
Sprzęgło sterowane hydraulicznie jednotarczowe, ceramiczno-metaliczne (Ø184 mm)
Hamulce / Układ kierowniczy
Hamulce przednie „pływające” tarcze wentylowane
- na nawierzchnię asfaltową: Ø310 x 30 mm
- na nawierzchnię szutrową: Ø285 x 26 mm
zaciski 4-tłoczkowe, mocowane radialnie
Hamulce tylne tarcze pełne Ø290 x 8 mm
zaciski 2-tłoczkowe, mocowane radialnie
Hamulec ręczny sterowany hydraulicznie
Wspomaganie kierownicy hydrauliczne
Zawieszenie
Zawieszenie przednie pseudo McPherson, specjalne wahacze z przegubami specjalny drążek stabilizatora, na łożyskach ślizgowych (3 stopnie sztywności do wyboru) specyficzna belka rozporowa: kute aluminium (regulacja kąta pochylenia koła od strony zwrotnicy).
Zawieszenie tylne tylna oś w kształcie „H”, wzmocniona i zmodyfikowana na potrzeby drążka stabilizatora (3 stopnie sztywności do wyboru)
Amortyzatory Przód / Tył specjalne Öhlins 3 –kanałowe , z regulacja skoku
Nadwozie
Budowa Wzmocniona kabina, klatka spawana wielopunktowo (zgodnie z normą FIA) Wzmocniona podłoga stalowa
Masa Wg normy FIA : min. 1030 kg (nieuzbrojony), 1180 kg (z wyposażeniem)
Rozkład masy P/T 64% / 36%
Wymiary
Długość / szerokość 3962 mm / 1739 mm
Rozstaw osi 2538 mm
Rozstaw kół P / T 1475 mm / 1470 mm
Koła
Felgi / opony nawierzchnia asfaltowa: - felgi : 6,5 x 16 / opony Michelin 17/60-16
nawierzchnia szutrowa: - felgi : 6 x 15 / opony Michelin 16/64-15 (Wojciech Fuk) |