Ruta: Czuję niedosyt | 21 – letni Fin pokonał wszystkich rywali wygrywając aż dziesięć z trzynastu odcinków specjalnych wypracowując 2’14,8 nad kolejnym w stawce Michałem Sołowowem i 3’13,6 nad trzecim w wynikach Grzegorzem Grzybem. Zespół ORLEN Team: Szymon Ruta i Sebastian Rozwadowski rajd zakończył na jedenastej pozycji, awansując na drugim etapie aż o trzy pozycje.
Esapekka Lappi, kierowca fabrycznej Skody Fabii S2000 zasłynął, gdy zwyciężył wszystkie siedem widniejących w kalendarzu Mistrzostw Finlandii rajdów. Dzisiaj udowodnił, że może być również bezkonkurencyjny na nieznanych mu trasach.
- Świetne trasy. Na początku rajdu mówiło się, że są podobne do tych, które znałem z Finlandii. W Polsce nawierzchnia jest jednak znacznie bardziej piaszczysta, a odcinki specjalne węższe i szybsze – komentował Esapekka Lappi.
69. Rajd Polski obfitował w przygody. Na dziewiątym odcinku specjalnym dachował Tomasz Kuchar – na szczęście załodze nic się nie stało. Na kolejnej próbie sportowej pecha miał Michał Kościuszko, który wpadł w dziurę i uszkodził samochód. Na tym samym OSie hamulec stracił Michał Sołowow, który później jeszcze miał problemy z tylnym dyferencjałem. Kielecki kierowca rajd jednak ukończył na rewelacyjnej drugiej pozycji. Z kolei walczący o trzecie miejsce w rajdzie Zbigniew Staniszewski złapał kapcia na dwunastym odcinku specjalnym i musiał ustąpić miejsca Grzegorzowi Grzybowi zadowalając się siódmą pozycją.
Szymon Ruta do drugiego dnia przystąpił z 14. pozycji. Załoga ORLEN Team zdecydowała się zainstalować w Peugeocie 207 S2000 krótszą skrzynię biegów, pozwalającą na rozwijanie mniejszej prędkości maksymalnej, ale jednocześnie bardziej efektywne wykorzystanie mocy auta na technicznych partiach. Strategia ta okazała się odpowiednia, zespół przeskoczył o trzy pozycje w finalnych wynikach generalki rajdu.
- Wielokrotnie jechaliśmy na maksymalnych obrotach, rozwijając tylko 167 km/h, na długich prostych. Nadrabialiśmy za to na bardziej krętych partiach, gdzie auto prowadziło się wręcz idealnie. Liczyliśmy mocno na pierwszą dziesiątkę. Jedenaste miejsce również nie jest złe, w tak silnej stawce, aczkolwiek mam trochę niedosytu. Nieraz jechaliśmy już na granicy naszych możliwości. Były jednak takie momenty, w których pozostawiliśmy sobie sporo rezerwy - jest to efekt zbyt małej liczby przejechanych OSowych kilometrów w tym roku. Bardzo się cieszę jednak, że mogliśmy powrócić na mazurskie szutry i nawiązać walkę z tak mocnymi konkurentami – powiedział Szymon Ruta.
Wyniki nieoficjalne klasyfikacja generalna 69. Rajd Polski
1. Lappi/Ferm Skoda Fabia S2000 2:06:03,1
2. Sołowow/Baran Ford Fiesta RRC +2’14,8
3. Grzyb/Siatkowski Peugeot 207 Super 2000 +3’13,6
4. Kajetanowicz/Baran Subaru Impreza RT +4’18,1
5. Bębenek/Bębenek Peugeot 207 Super 2000 +4’34,4
6. Hołowczyc/Kurzeja Subaru Impreza +4:39,8
7. Staniszewski/Korzeniewski Peugeot 207 Super 2000 +6:54,3
8. Chuchała/Heller Subaru Impreza STi TMR 10 +7:06,2
9. Kruuda/Jarveoja Skoda Fabia S2000 +7:11,7
10. Rzeźnik/Mazur Mitsubishi Lancer Evo X +7:45,3
11. Ruta/Rozwadowski Peugeot 207 Super 2000 +11’24,0
(Wojciech Fuk) |