| Współpraca Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas: redakcja[malpa]toprally.pl. |
| |
Rajdowy Puchar Peugeota po Elmocie Dziesięć, spośród jedenastu załóg zgłosiło się do Rajdu Elmot - pierwszej w tym roku eliminacji Rajdowego Pucharu Peugeot. Obok zawodników utytułowanych - obrońców tytułu Marcina Opałki i Przemysława Boska i drugich wicemistrzów sprzed roku, Piotra Adamusa i Magdaleny Zacharko w stawce nie brakowało debiutantów.
Od trzech lat Peugeot Polska czynnie uczestniczy w krajowych rajdach. Wszystko zaczęło się w 1998 roku, kiedy to firma umożliwiła zawodnikom zakup 106-tek Rallye i osprzętu po promocyjnej cenie. Rok później powołany został oficjalnie - na mocy porozumienia z PZM - markowy Puchar Peugeot. Pomysł okazał się niezwykle trafny. Z jednej strony stanowił szansę dla młodych, utalentowanych kierowców zdobywania umiejętności w "rajdówce" z prawdziwego zdarzenia, z drugiej uatrakcyjnił rywalizację w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, czego dowodem są tysiące kibiców pozostających regularnie na odcinkach specjalnych tylko po to, aby obejrzeć w akcji 106-tki...
Regulamin rozgrywek trzeciej już edycji Rajdowego Pucharu Peugeot został zmieniony praktycznie w jednym punkcie. Chodzi o nagrody. Organizatorzy postanowili premiować finansowo podczas każdych zawodów aż osiem pierwszych załóg (w ubiegłym roku sześć), podniesione zostały też wysokości nagród (od 3100 zł za pierwsze miejsce do 1000 zł za ósme). Zwycięzca całorocznej klasyfikacji otrzyma w nagrodę samochód Peugeot 206 1,4. Premie finansowe obejmą też pozostałe dwa miejsca na podium (odpowiednio 18000 i 12000 zł). Jak widać - jest, o co walczyć! W myśl przepisów, klasyfikacja ustalana jest na podstawie wyników uzyskanych w ośmiu eliminacjach (rajdy: Elmot, Krakowski, Polski, Kormoran, Rzeszowski, Wisły, Karkonoski, Warszawski).
Uczestników obowiązują nadal ścisłe regulaminy ramowe i techniczne: muszą reklamować firmy zaangażowane w sponsorowanie rozgrywek, wszelkie przeróbki w samochodzie są jasno określone. Zawodnicy mają możliwość przygotowywania i serwisowania swojego samochodu w stacji serwisowej Peugeot Polska Sport w Warszawie.
Nastąpiła zmiana na stanowisku Komisarza Sportowego RPP - miejsce Jacka Borowicza, któremu obowiązki służbowe uniemożliwiają obecnie wyjazdy na zawody, zajął także doskonale znany zawodnikom Grzegorz Targaszewski.
Przypomnijmy, że dwa tytuły Mistrza Polski w Rajdowym Pucharze Peugeot zdobył Przemysław Bosek. W 1999 roku partnerował on w aucie - jako pilot - Marcinowi Turskiemu, a w ubiegłym roku - Marcinowi Opałce.
Rajd Elmot odbywał się w fatalnych warunkach atmosferycznych. Padający deszcz, gęsta mgła, asfalty pokryte nie uprzątniętym po zimie piachem - to wszystko sprawiało, że zawody były bardzo trudne: wymagały nie tylko wielkich umiejętności technicznych, ale też zachowania rozsądku i wyobraźni.
Pierwszy pucharowy odcinek specjalny w tym stuleciu wygrali w wielkim stylu Piotr Adamus i Magdalena Zacharko. Niestety już jednak na następnym OS-ie sympatyczna załoga wypadła z trasy. Za nim kibice pomogli wypchnąć Peuegota 106 Rallyeali precyzyjnie i szybko, potwierdzając aspiracje do kolejnego tytułu. Bardzo dobrze spisywali się debiutanci Dariusz Poloński i Grzegorz Dobosz. Niestety kolizja z drzewem na 9 odcinku spowodowała spadek w klasyfikacji, a następnie wykluczenie z rajdu - samochód nie został, bowiem, przez ZKS dopuszczony do drugiego etapu. Swoją szanse wykorzystali Michał Nowosiadły i Bartłomiej Boba, którzy odnieśli życiowy sukces zajmując w pucharowych zawodach drugą pozycję. Trzecia dość niespodziewanie przypadła Maciejowi i Andrzejowi Kucharczykom, którzy skutecznie odpierali ataki Dariusza Chudobińskiego i Przemysława Szulca. Metę osiągnęli też Adamus i Zacharko oraz Sebastian Żabiński i Michał Kuśnierz. Rozbili natomiast auto Marcin Majcher i Daniel Leśniak.
Opałka i Bosek mieli na mecie powody do radości. Nie tylko zdobyli komplet punktów w RPP, ale także potwierdzili swój talent zajmując 13 miejsce w klasyfikacji generalnej. Ich Peugeot 106 Rallye okazał się szybszy m in. od A-grupowych: Skody Felicii Kit Car i VW Golfa GTi 16V, ale także od dwóch Subaru Impreza! W pierwszej dziesiątce zmieścili się też Nowosiadły i Boba (16 miejsce) oraz M. i A. Kucharczykowie (18 pozycja).
Nic więc dziwnego, że Sekretarz Generalny Peugeot Polska, Andrzej Nosiński miał zadowoloną minę: "Marcin Opałka spisał się fantastycznie - nie można zapomnieć, że Peugeot 106 Rallye jest samochodem seryjnym w klasie 1600 ccm. Rajd Elmot był pierwszą eliminacja, do końca pozostało jeszcze siedem. Wszystko przed nami! Liczymy na sportową rywalizację, na wiele emocji w następnych rundach Rajdowych samochodowych Mistrzostw Polski".
Kolejne zawody pucharowe rozegrane zostaną podczas Rajdu Krakowskiego, w dniach 18-20 maja br.
Informacja prasowa: Andrzej Karaczun |
2001-04-25 13:29:00Kulig wygrywa Elmot !2001-04-24 14:23:00Rajdowy Puchar Peugeota po Elmocie2001-04-23 19:20:00Dytko po Elmocie2001-04-23 19:06:00Puchar Fair Play dla Nowosiadłego i Boby2001-04-23 18:56:00Elmot pechowy dla Sztuki2001-04-23 09:54:00Kulig: Wygraliśmy Elmot po raz czwarty !2001-04-21 08:31:00Rajd Elmot: Kulig i Baran tuż przed startem2001-04-19 14:57:00Kuchar i Szczepaniak przed rajdem Elmot2001-04-19 09:49:00Zespół Sobieski przed Elmotem - Rady Wiślaka2001-04-17 17:43:00Kulig i Baran przed Elmotem2001-04-13 19:41:00Dytko przed Elmotem2001-04-09 15:33:00Łukasz Sztuka - rajdy to całe moje życie ! |
|  | Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021 | |
|
| |