Trzech Mistrzów Europy na liście zgłoszeń 62 Rajdu Polski | Nazwiska aż trzech mistrzów Europy: Simona Jean-Josepha (2004), Renato Travaglii ( 2002) i Krzysztofa Hołowczyca (1997) widnieją na liście zgłoszeń 62 Rajdu Polski.
Na starcie w Mikołajkach nie zabraknie także aktualnych mistrzów Czech (Jan Kopecky) i Polski (Leszek Kuzaj). Wśród 72 zgłoszonych załóg, poza plejadą naszych zawodników widnieją również nazwiska 16 kierowców z Francji, Włoch, Szwecji, Norwegii, Finlandii, Belgii, Czech, Bułgarii, Ukrainy, Rosji i Węgier.
- Tak świetnej obsady Rajd Polski nie miał już od wielu lat. To tylko potwierdza, że decyzja o przeprowadzce z asfaltowych OS-ów na mazurskie szutry była słuszna. Przyjazd do Mikołajek wielu bardzo dobrych zawodników to znakomita wiadomość przede wszystkim dla kibiców. Zapowiada się pasjonująca walka o zwycięstwo, a o końcowy sukces może się pokusić jeden z kilkunastu czołowych kierowców. Moim zdaniem rajd nie ma zdecydowanego faworyta, a to tylko uatrakcyjni widowisko - powiedział Grzegorz Gac, dyrektor 62 Rajdu Polski.
Jean-Joseph (Renault Clio), Travaglia (Mitsubishi Lancer), Hołowczyc (Subaru Impreza), Kopecky (Mitsubishi Lancer) czy Kuzaj (Subaru Impreza) rekomendacji nie wymagają, ale poza nimi uwagę zwracają tacy zawodnicy jak Włoch Giandomenico Basso, który reprezentuje fabryczny team Fiata czy Saku Vierimaa z Finlandii i Trond Sveinsvoll z Norwegii (obaj Subaru Impreza) oraz Oscar Svedlund ze Szwecji (Mitsubishi Lancer). Ten ostatni, 25-latek z Karlstad wygrał już w tym roku dwa rajdy w mistrzostwach swojego kraju (Snow Rally, South Swedish Rally), ale ma także na swoim koncie OS-owe zwycięstwa w grupie N, w Rajdzie Szwecji - jednej z rund mistrzostw świata.
Większe szanse na luźnych nawierzchniach wydają się mieć samochody napędzane na cztery koła. Potwierdza to decyzja Renato Travaglii, który na asfalcie rywalizuje za kierownicą Clio S1600, ale do Polski przywozi Mitsubishi Lancera. Zwycięzca Rajdu 1000 Miglia, pierwszej rundy mistrzostw Europy 2005 i aktualny lider tego serialu najwyraźniej zamierza po raz drugi walczyć o tytuł najlepszego kierowcy Starego Kontynentu.
Bardzo ciekawie zapowiada się także walka w bardzo popularnej już klasie S1600. Grzegorz Grzyb, Michał Kościuszko i Dariusz Chudobiński (wszyscy Suzuki Ignis), Sebastian Frycz (Fiat Punto) oraz Mariusz Pelikański i Piotr Adamus (obaj Peugeot 206) będą mieli za rywali Jean-Josepha (Renault Clio) i Basso (Fiat Punto), ale także Dominique Bruyneela. Belg ma już na swoim koncie trzecie miejsce wywalczone w Rajdzie Polski w 1994 roku. Tym razem dojdzie dzięki niemu do debiutu w naszym kraju najnowszego Forda Fiesta S1600. Sympatyczny Dominique awizuje start w samochodzie przygotowanym przez firmę M-Sport reprezentującą zespół fabryczny Forda w mistrzostwach świata.
Wśród marek samochodów zgłoszonych do rajdu najwięcej jest Mitsubishi Lancerów i Peugeotów (po 19), których najliczniejsza reprezentacja występuje w markowym pucharze tej drugiej firmy. Osiem załóg wystartuje w Subaru Imprezach, pięć w Renault, cztery w Oplach, po trzy w Fiatach, Hondach i Suzuki, po dwie w Citroenach i Fordach, a po jednej w Ładzie, Nissanie, Tavrii oraz Volkswagenie.
(rallyofpoland.pl) |