Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2008-10-07 19:57
"Zaliczyliśmy stresa" - Artur Michel po WSMP.
Artur Michel: - Przed kwalifikacjami padł komputer, więc nie mieliśmy do nich jak wystartować. Na szczęście nasze pismo o dopuszczenie do startu, mimo niezaliczenia czasówki, zostało rozpatrzone pozytywnie i z nowym modułem sterującym ruszyliśmy do wyścigu. Wcześniej jednak „zaliczyliśmy stresa” z kołami, bo po założeniu nowych zacisków, okazało się, ze nie pasują do nowych felg i wszystko trzeba było przekładać, więc właściwe opony dostałem dopiero na polach startowych.

Auto po starcie z ostatniego pola sprawowało się bardzo dobrze, ale po pierwszych kilku okrążeniach, gdzieś koło 10-tego kółka, kompletnie padł wyświetlacz. Nie wiedziałem na którym biegu jadę, jakie są obroty i temperatura – po prostu nic, ale dostałem polecenie od zespołu, że mam jechać. Później okazało się, że oberwał się jeden kabelek. Ponieważ mieliśmy kłopoty z uruchomieniem silnika, nie gasiłem auta na polach startowych, za co dostaliśmy karę drive through. Poza tym jechało się fajnie. Na początku było trochę mokro, ale pasują mi takie warunki. Po pół godzinie właściwie zrobiło się sucho. Włosi z Alfy mieli jakieś problemy i dużo czasu stracili na naprawę a nam udało się dojechać i wygrać klasę.


Piotr Soja (kierownik zespołu): - Przed zawodami podjęliśmy decyzję „polityczną” o odsunięciu Pawła Soji od zespołu na tę rundę. Powodem był jego brak czasu na przygotowania do wyścigu. Dlatego do Clio obok Artura wsiadł Michał. Pierwotnie miałem startować Lotusem w długim dystansie z Michałem, ale wystąpiły poważne kłopoty z Clio, więc musiałem przejąć rolę kierownika zespołu.

Jednym z problemów był zestaw koła/zaciski. Po awarii na poprzednim „Poznaniu” przed wyjazdem wymieniliśmy uszkodzone zaciski na nowe, też AP Racing. Wszystko przymierzyliśmy i było OK. Nie wzięliśmy jednak pod uwagę tego, że sprawdzaliśmy ich dopasowanie do starych felg Speedline, a do Poznania zabraliśmy nowe Braidy, na które były założone już nowe opony. Tuż przed wyścigiem okazało się, że nowe zaciski za nic nie chcą współpracować z nowymi kołami – po prostu auto nie chciało ruszyć, bo hamulce się nie mieściły w felgę. Dlatego podjęliśmy decyzję o przełożeniu hamulców z Lotusa do Clio i to była główna przyczyna wycofania Lotusa z długiego dystansu.

To jednak wcale nie był koniec problemów. Zawody nie zapowiadały się dla nas najlepiej, bo po wolnych treningach, na godzine przed czasówką, praktycznie całkowicie padł komputer sterujący silnikiem. Jedynym znakiem życia (sygnałem) jaki wysyłał, było zasilanie wentylatora chłodnicy. Zadzwoniłem więc do producenta w Belgii, zamówiłem nową jednostkę sterującą, po którą człowiek z Holandii pojechał do nich. W tym czasie my ruszyliśmy z Poznania na granicę niemiecko-holenderską (prawie 800 km w jedną stronę), skąd odebraliśmy naszą paczkę. Nowy komputer przywiozłem na tor w południe, a o 13.30 Clio miało być na polach startowych. Na szczęście zdążyliśmy wszystko podłączyć, ale mechanik tak długo siedział podpięty do elektroniki, że kompletnie rozładował się akumulator. Odpaliliśmy auto „na pych”, a na polach startowych baliśmy się zgasić silnik, licząc się z karą przejazdu przez boksy.

Z powodu zamieszania z hamulcami, auto wyjechało z namiotu na tor na starych oponach, bo nie zdążyliśmy przełożyć nowych na felgi pasujące do hamulców z Lotusa. Dlatego koła „wyścigowe” zakładaliśmy w ostatniej chwili już na polach startowych.

Kiedy Artur, jadący na pierwszej zmianie, zameldował przez radio, że nie działa wyświetlacz, podjeliśmy nieco ryzykowną decyzję o kontynuowaniu jazdy. Co ciekawe, kolega Michel, jadący bez żadnych przyrządów, wykręcił swój najlepszy czas na poznańskim torze...

Mimo tych wszystkich kłopotów wyścig zakończył się dla nas świetnym wynikiem. Dzięki wygranej, zrównaliśmy się punktowo z Włochami i losy tytułu mistrzowskiego rozstrzygną się za trzy tygodnie w czeskim Brnie. W najgorszym przypadku będziemy wicemistrzami, bo z tyłu nikt nam nie zagrozi. Artur startował we wszystkich rundach, Michał zaliczył już 50% wyścigów, a jeśli Paweł pojedzie w ostatniej rundzie, to cała trójka zdobędzie tytuły.

Mamy tylko małą zagadkę ze startem w Czechach, bo wyczytałem, że wyścig, oprócz tego, że trwa sześć godzin, kończy się dopiero o 20-stej. Trzeba będzie więc pomyśleć o oświetleniu, bo w Polsce przednie lampy nie są do niczego potrzebne i do tej pory Clio jeździło bez nich.


(danway)

2008-10-07 20:06:00"Zdobyłem tytuł mistrzowski" - Adam Gładysz po WSMP.2008-10-07 19:57:00"Zaliczyliśmy stresa" - Artur Michel po WSMP.2008-10-07 19:52:00"Jestem zadowolona z rezultatu" - Karolina Czapka po WSMP.2008-10-07 19:43:00„Walczyłem o życie” - Adam Kornacki po WSMP.2008-10-07 19:33:00"Bardzo się cieszę z następnego sukcesu Lotusa" - Piotr Soja po WSMP.2008-10-07 19:14:00Miękoś wicemistrzem Polski WSMP.2008-10-06 17:07:00 Marcin Przybyszewski - "Nie spodziewałem się takiego wyniku"2008-10-04 12:26:00"Jestem zadowolony z wyników" - Mariusz Miękoś po kwalifikacjach do DSMP i Sprintu.2008-10-03 11:01:00"Chciałbym dojechać do mety" - Mateusz Lisowski przed DSMP w Poznaniu.2008-10-03 09:43:00"Liczę na kontynuację w Poznaniu" - Tomasz Strozik przed WSMP i DSMP w Poznaniu.2008-10-03 09:38:00"Wciąż mam szansę na podium" - Marcin Przybyszewski przed V rundą Kia cee’d Lotos Cup.2008-10-01 18:07:00Postawić kropkę na „i”2008-10-01 18:02:00"Zbliżające się zawody będą bardzo istotne"-Adam Kornacki
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies