Bębenek: Ciekaw jestem swojej pozycji | Michał Bębenek: Rok 2010 jest dla naszego zespołu okresem dużych zmian. Po dziewięciu latach spędzonych w Mitsubishi Lancerze, podjęliśmy decyzję o kontynuowaniu naszej kariery rajdowej w nowym dla nas samochodzie – Citroënie C2 R2 Max. Decyzja, pewnie dla niektórych będąca zaskoczeniem, zapadła z kliku powodów, również tych ekonomicznych. Główną przesłanką, jaką kierowaliśmy się przy wyborze, była chęć powrotu do w pełni profesjonalnego samochodu z sekwencyjną skrzynią biegów oraz wydajnym układem hamulcowym. Od pewnego czasu nie odczuwałem już takiej „frajdy” z jazdy rajdówką jak to było w latach poprzednich. Z zamiarem zmiany samochodu nosiłem się już od pewnego czasu. W tym miejscu dziękuję naszym dotychczasowym sponsorom, a także Zbyszkowi Stecowi i jego całej ekipie serwisowej za owocne dwa lata współpracy.
Wspólnie osiągnęliśmy kilka znaczących sukcesów m.in.: dwa tytuły wicemistrzowskie oraz dwukrotne zwycięstwa w grupie N podczas Rajdu Polski w tym jedno w klasyfikacji generalnej. Po zakończeniu sezonu rajdowego 2009 rozważaliśmy różne opcje. Do wyboru samochodu przyczynił się fakt wspólnych testów Citroëna C2 R2 z Jarkiem Kochmanem - samochód zrobił na mnie ogromne wrażenie. Podjęliśmy decyzję o współpracy z francuską marką i starcie w tegorocznym pucharze Citroën Racing Trophy Polska. Jestem mocno zmotywowany, aby stać się godnym reprezentantem marki Citroën w nadchodzącym sezonie rajdowym i powalczyć o czołowe lokaty w pucharze oraz zajmować jak najwyższe pozycje w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Polski. Citroën C2 R2 Max ma duży potencjał, więc liczę na to, że uda mi się osiągnąć zamierzone na ten sezon cele. Ruszamy nowym samochodem, z nowym składem sponsorskim, który reprezentują: BlachStal, Igloo, Kominus, Recaro, Citroën Wanicki, AQQ, Imex i Recaro4you, a także partnerzy i patroni medialni pucharu. Po dwóch latach przerwy wracam do sprawdzonej i doświadczonej ekipy serwisowej HighTec, która będzie opiekowała się przez cały sezon naszym Citroënem C2 R2 Max.
Przed nami 38. Rajd Elmot, który ze względu na tragiczne wydarzenia z 10 kwietnia rozegrany zostanie
z tygodniowym opóźnieniem. Zawody poprzedziliśmy testami Citroëna C2 R2 Max i jesteśmy dobrze
przygotowani do startu. Obsada tegorocznego Citroën Racing Trophy Polska jest bardzo mocna. Mam
świadomość, że na początku nie będzie łatwo nawiązać walkę z „pucharowiczami”. Bardzo szanuje
moich rywali, którzy startowali w pucharze w poprzednich latach lub zaczynają dopiero z nim przygodę.
Ciekaw jestem swojej pozycji w stawce CRTP i grupie R. Myślę, że pierwszy dzień rajdu pokaże, gdzie
tak naprawdę jesteśmy. Wraz z Grzegorzem będziemy starali się dać wszystkim kibicom dużo radości
efektowną i efektywną jazdą naszą nową rajdową bronią - Citroënem C2 R2 Max. (Wojciech Fuk) |