Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2010-04-21 21:05
Rusza polska edycja Pucharu ClioCup
KRAUSE 38. Rajd Elmot – pierwsza runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2010 będzie jednocześnie debiutem nowopowstałego cyklu pucharowego ClioCup. Już w najbliższy weekend na dolnośląskich odcinkach specjalnych zobaczymy 8 z 11 zgłoszonych do rozgrywek zawodników dysponujących różnymi wersjami Renault Clio.

Podczas KRAUSE 38. Rajdu Elmot kibice będą świadkami debiutu nietuzinkowych rozgrywek, jakimi niewątpliwie jest cykl pucharowy ClioCup Polska 2010. Ojcem projektu jest zespół 2Brally z Bartłomiejem Borutą na czele. Chcąc uatrakcyjnić polską scenę rajdową, ekipa 2Brally stworzyła w ramach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski klasę markową Renault.

W czasie sezonu rajdowego 2010 aż 11 śmiałków będzie próbować swoich sił na trasach sześciu rund, w jednej z czterech wersji Renault Clio Sport. Taka frekwencja pozwoli na nadanie tytułu Mistrza, Wicemistrza i II Wicemistrza Polski. Dla wielu zawodników to najtańsza i często jedyna możliwość podjęcia rywalizacji z najlepszymi polskimi kierowcami rajdowymi.

Organizowany przez nas ClioCup Polska 2010 to poważne przedsięwzięcie. Cała organizacja była odpowiednio rozplanowana w czasie, dlatego do Elmotu byliśmy przygotowani już jakiś czas temu. Oczywiście było kilka problemów, jak choćby zmiana dostawcy ogumienia dla zawodników Pucharu. Początkowo zakładaliśmy, że załogi będą używać opon Hankook, ale ostatecznie zdecydowaliśmy się na bardziej dostępne opony firmy Dunlop.Jesteśmy doświadczonym zespołem, mamy mocnych i zaangażowanych w projekt partnerów jak Renault Zdunek, więc nawet z takimi sytuacjami sprawnie sobie poradziliśmy. W całym cyklu ClioCup, Elmot będzie wyjątkowo trudnym rajdem i jednocześnie naszą chwilą prawdy, dlatego w najbliższy weekend czeka nas sporo pracy. Wszystkim zawodnikom życzę dojechania do mety każdego rajdu, jak najmniej awarii, a na koniec sezonu kluczyków do Twingo Sport. Kibiców gorąco zachęcam do przybycia w najbliższy weekend do Świdnicy, bo będzie się działo!

Krzysztof Bubik Rajdówkę zaczynałem budować dwa tygodnie przed pierwszą rundą ClioCup. Wszystko działo się bardzo szybko, ale dodatkowy tydzień pozwolił mi złapać trochę oddechu. Niestety brakło czasu na testy, dlatego pierwszy raz wsiądę do nowego samochodu dopiero na Elmocie. Mimo to nie stawiam siebie na straconej pozycji i mam nadzieję, że pomimo praktycznie seryjnego samochodu, dzięki odpowiedniej taktyce uda mi się zająć dobrą lokatę

Adrian Mikiewicz Rajdówkę zaczynałem budować dwa tygodnie przed pierwszą rundą ClioCup. Wszystko działo się bardzo szybko, ale dodatkowy tydzień pozwolił mi złapać trochę oddechu. Niestety brakło czasu na testy, dlatego pierwszy raz wsiądę do nowego samochodu dopiero na Elmocie. Mimo to nie stawiam siebie na straconej pozycji i mam nadzieję, że pomimo praktycznie seryjnego samochodu, dzięki odpowiedniej taktyce uda mi się zająć dobrą lokatę.

Krzysztof Orski Przesunięcie terminu Elmotu pozwoliło nam na wykonanie drobnych testów samochodu. Nigdy nie jeździłem autem bez szpery i okazało się, że wcale nie jest takie łatwe. Dlatego też moim celem na Elmot jest po prostu osiągnięcie mety, której bez systemu SupeRally dawno nie widziałem. W przyszłości mam zamiar doinwestować samochód, chociażby we wspomnianą szperę. Bardzo się cieszę, że powstał stosunkowo tani puchar, w którym można rywalizować na równych zasadach.

Jacek Płonka Do startu w ClioCup skłoniły mnie między innymi nagrody finansowe oraz szansa podniesienia swojej rangi jako zawodnika. Samochód mam dobrze przygotowany, odpowiednio ustawione zawieszenie, fotel itp., ale na Rajdzie Elmot chcę utrzymać swoje tempo i nie jechać na złamanie karku. Zależy mi, aby ukończyć każdy rajd. W związku z przesunięciem terminu Elmotu, mój zadeklarowany pilot nie da rady ze mną jechać, dlatego mam nowego pilota i będzie to nasz pierwszy wspólny start. Przeczuwam, że w generalce będzie ciasno, bo mamy chociażby Jarka Szeję, czy Michała Streera, a oni na pewno nie odpuszczą.

Maciej Połtorak Samochód już miałem przygotowany na Rajd Elmot, ale niestety mój pilot abdykował i w związku z tym opuszczam 1. rundę ClioCup. Na szczęście istnieje taka możliwość, bo wystarczy przejechać 5 rund Pucharu. Zmniejszy to moje szanse na wygraną, ale mam nadzieję, że od Rajdu Bohemia będę miał etatowego i pewnego pilota i będę mógł rozpocząć walkę na dobre.

Tomasz Ratajczyk Starty w ClioCup zaczynamy od Rajdu Bohemia. Nie zdążyliśmy przygotować samochodu na Elmot, bo osoba od której mieliśmy go kupić wycofała się z transakcji. W tej chwili auto jest w trakcie budowy, ale do lipca na pewno się z tym uporamy. Aktualnie malujemy klatkę bezpieczeństwa, wzmacniamy karoserię itp. W następnych rundach trzeba będzie bardzo mądrze pojechać, żeby nadrobić punktową stratę.

Paweł Serafin Renault Clio, którym przejechałem już kilka rajdów było przeznaczone do sprzedania, ale wtedy pojawiła się kusząca propozycja od Bartka Boruty. Chcąc startować w organizowanym przez niego Pucharze, musiałem popracować nad samochodem, który ostatnio był dość awaryjny. „Cliówki” to generalnie delikatne samochody. Będziemy jeździć raczej dla zabawy, tym bardziej, że za swoje pieniądze. Na Elmocie chcę zobaczyć jak to wszystko będzie wyglądało i jak jeździ konkurencja, chociaż domyślam się, że zawodnicy dysponujący Clio PH3 będą narzucać tempo.

Robert Smolarek Niedawno sprzedałem swoją starą rajdówkę i przez to nie zdążyłem przygotować nowego samochodu na Rajd Elmot. Zabiorę się za to dopiero od końca kwietnia i z tego powodu starty zaczynam od Rajdu Bohemia. Myślę, że strata punktowa jest do nadrobienia, jednak tak czy inaczej nie nastawiam się na rewelacyjne wyniki.

Michał Streer Póki co przejechałem rajdówką ok. 50 km, co wystarczyło do odpowiedniego ustawienia zawieszenia. Clio świetnie się prowadzi, więc mam nadzieję uzyskać na Elmocie dobrą lokatę, a może nawet zająć 1. miejsce. Nie będzie to łatwe zadanie, bo konkurencja jest spora. Organizatorzy bardzo się starają, żeby wszystko wypadło jak najlepiej, dlatego na pewno 1. runda ClioCup będzie interesująca dla zawodników, mediów i kibiców. Dla mnie osobiście starty w tym Pucharze to bardzo korzystne rozwiązanie, przede wszystkim pod względem finansowym.

Jarosław Szeja Samochód jest już przygotowany, a testy przeprowadzone. ClioCup to najtańsza możliwość startu w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, stąd moja obecność w tych rozgrywkach. Chciałbym wygrać Elmot, ale zdaje sobie sprawę, że jest kilku bardziej doświadczonych zawodników. Na zwycięstwo składa się wiele czynników, ale mam nadzieję, że treningi robione przed rajdem zaowocują i zdobędziemy jak najwyższą lokatę.

Mirosław Włodarczyk Po krótkich testach samochodu moje nastawienie do Elmotu jest jak najbardziej pozytywne. Clio dobrze się prowadzi, chociaż sądziłem, że będzie inaczej. Ostatni rajd, jaki jechałem nie zakończył się zbyt dobrze i teraz mam zamiar to zmienić, zajmując dobre miejsce. Jest kilku zawodników, którzy już jeździli w różnych pucharach i myślę, że ich trzeba się obawiać najbardziej.

Kalendarz ClioCup Polska 2010:
Rajd Elmot – 23-25 kwietnia
Rajd Bohemia – 2-4 lipca
Rajd Rzeszowski – 6-8 sierpnia
Rajd Koszyc – 17-19 września
Rajd Dolnośląski – 8-10 października
* Rajd Zamkowy – 22-24 października
* Rajd Cieszyńska Barbórka – 19-21 listopad

* brak ostatecznych ustaleń, która z dwóch finałowych rund zakończy cykl ClioCup Polska 2010

Dodaj do:

(Wojciech Fuk)

2010-04-30 18:11:00Elmot był przede wszystkim okazją do nauki2010-04-29 17:36:00Kapłan: Wielka szkoda, że rajd tak się ułożył2010-04-28 19:29:00Testy Rzeźnika2010-04-28 14:44:00Porębski:Konkurencja jest silna2010-04-28 14:41:00Włodarczyk: Nabieraliśmy pewności w jeździe2010-04-28 14:26:00Piotr Krotoszyński triumfuje w klasie N3!2010-04-28 14:19:00Bełtowski: Udana rajd dla całego zespołu2010-04-28 10:07:00Czy grzanie opon jest bezpieczne?2010-04-28 07:05:00Rzeźnik:Potrzebujemy jeszcze wielu kilometrów2010-04-28 07:03:00Jarek i Marcin Szejowie pierwszymi liderami ClioCup2010-04-27 20:00:00Piotrowski: Nie załamujemy się2010-04-27 19:29:00Butruk:Wszystko zgodnie z planem2010-04-27 15:51:00Frycz: Przerwa w startach zrobiła swoje2010-04-27 15:24:00Bezpieczne Rajdy po Elmocie2010-04-27 15:15:00Perfekcja Bębenka2010-04-27 07:04:00Chmielewski: Udana inauguracja sezonu2010-04-27 06:19:00Kuchar: Jesteśmy bardzo szczęśliwi2010-04-26 21:36:00Kary na Elmocie2010-04-26 16:08:00Sołowow: Obronione drugie miejsce 2010-04-26 14:36:00Kajto: Jestem zadowolony2010-04-26 12:05:00Citroën Racing Trophy po Krause 38. Rajdzie Elmot2010-04-25 19:22:00Elmot dla Kuchara2010-04-25 14:30:00Druga pętla dla Kuchara2010-04-25 13:59:00Elmot po OS112010-04-25 13:03:00OS10 dla Kajta2010-04-25 12:42:00Start do OS10 opóźniony2010-04-25 11:47:00Elmot po pierwszej niedzielnej pętli2010-04-25 09:20:00Elmot: OS7 dla Kajetanowicza2010-04-24 20:35:00Kuchar z prowadzeniem po pierwszym dniu2010-04-24 15:31:00Kuzaj - do trzech razy sztuka2010-04-24 14:27:00Ruszył 38. Rajd Elmot2010-04-24 10:03:00Startuje sezon rajdowych mistrzostw kraju!2010-04-24 09:30:00Maciej Rzeźnik przed Elmotem2010-04-23 18:53:00Kajto: Nie popadam w euforię2010-04-23 17:41:00Kuzaj postraszył?2010-04-23 14:50:00Jarek i Marcin Szejowie w RSMP 20102010-04-22 21:49:00Bębenek: Ciekaw jestem swojej pozycji2010-04-22 21:24:00Bełtowski Motosport w Krause 38 Rajdzie Elmot2010-04-22 19:51:00Kuchar: Oby walka trwała do ostatniego odcinka specjalnego2010-04-22 15:59:00Wirtualny Kibic podczas Rajdu Elmot-Krause2010-04-22 15:15:00Chmielewski: Rozpoczynamy nowy sezon2010-04-22 07:06:00Zawodnicy klasy N3 przed startem2010-04-21 21:05:00Rusza polska edycja Pucharu ClioCup2010-04-21 17:15:00Frycz wraca2010-04-21 15:12:00Citroeny na start2010-04-21 14:50:00W sobotę startujemy2010-04-20 23:03:00Tommi Mäkinen gościł podczas testów Subaru Poland Rally Team2010-04-20 19:41:00Nowy sezon i nowe wyzwania przed Ariel Rally Team2010-04-20 14:38:0010 załóg w klasie N3 2010-04-19 07:43:00Butruk i Wilk rozpoczynają sezon2010-04-13 19:36:00L.Kapłan/M.Miklaszewski przed Rajdem Elmot2010-04-13 18:02:0011 załóg w klasie N3!2010-04-12 21:22:00Maciek Baran: Auto posiada spory potencjał2010-04-12 18:28:00Wycofanie po informacji o tragedii2010-04-11 21:41:00Decyzją PZM: Elmot tydzień później ! UPDATE 19:022010-04-10 21:24:00Testy Sołowowa w Fieście S20002010-04-09 15:59:00Grygianiec, Kajetanowicz, Dobrowolski i Habaj w dzisiejszej audycj2010-04-09 15:38:00Kuzaj: Czekam na prawdziwe ściganie2010-04-07 20:01:00Subaru Poland Rally Team przed sezonem 20102010-04-02 19:26:00Bogaty początek sezonu2010-03-31 07:03:00Rossetti w RSMP2010-03-30 17:15:00Kuzaj po testach z Laukanenem2010-03-26 16:08:0010 w ClioCup2010-03-25 17:05:00Kuzaj z nowym sponsorem2010-03-14 22:45:00Ruszyła strona Elmotu
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies