Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2013-09-20 15:28
Castrol chce pobić dwa rekordy
Dwa pojazdy, w których powstanie był zaangażowany Castrol, podejmą próbę pobicia rekordu – prędkości i czasu przejazdu na ¼ mili. Jason DiSalvo za kierownicą motocykla Castrol Rocket spróbuje pobić rekord prędkości na lądzie, a Grzegorz Staszewski w Corvette VTG podejmie próbę ustanowienia rekordu Europy w wyścigach na ¼ mili.

Obydwa pojazdy skonstruowano specjalnie do bicia rekordów prędkości. Obie próby odbędą się niemal w tym samym czasie. Przejazdy Castrol Rocket zaplanowano na 10-14 października, bo wrześniową próbę odwołano z powodu złej pogody. Corvette powalczy z rekordem nieco wcześniej – 21-22 września. Kierowca Rocketa, 29-letni Amerykanin, Jason DiSalvo to utytułowany zawodnik, startuje w różnych zawodach motocyklowych od 1997 roku. Jako 13-latek(!) wygrał wyścig na dystansie 1 mili na nawierzchni szutrowej. Grzegorz Staszewski i jego Corvette mają na koncie mnóstwo sukcesów w wyścigach na ¼ mili – w tym prestiżowe tytuły King of Germany i King of Europe.

Castrol Rocket – wspólne dzieło marek Triumph i Castrol, dzięki dwóm silnikom o mocy ponad 1000 KM ma przekroczyć barierę 400 mil na godzinę (ok. 640 km/h). Próby odbędą się na dnie wyschniętego jeziora Bonneville w stanie Utah w USA. Dotychczasowy rekord wynosi 376,156 mil na godzinę (ok. 606 km/h). Silniki pochodzą z motocykla Triumph Rocket III, a za ich smarowanie odpowiada olej Castrol Power RS 4T 10W-40. Castrol jest wyłącznym dostawcą oleju do nowych motocykli Triumph.

Castrol Rocket – jak na motocykl – wygląda mocno nietypowo. Wszystko po to, by zminimalizować opór powietrza. Długość nadwozia w kształcie cygara to 7,77 m, dzięki zastosowaniu włókiem węglowych i kevlaru jest ono bardzo lekkie. Przy prędkościach przekraczających 600 km/h wymagane są specjalne opony, szerokością bardziej przypominające te z samochodów. Dostarczył je Goodyear – to opony Land Speed Special.

Corvette VTG Grzegorza Staszewskiego powstała tylko w jednym celu – ma być najszybszym autem w Europie. Jego dotychczasowy najlepszy wynik to 8,09 s, ale zawodnik Castrol EDGE Team chce go poprawić. Cel minimum na rozgrywane w dniach 21-22 września zawody w Bitburgu w Niemczech to zejście poniżej bariery 8 sekund, ale Staszewski chce także pobić rekord Europy. Dziś wynosi on 7,66 s (najlepszy wynik na świecie to 7,412 s). Prędkość na końcu dystansu ¼ mili to ok. 300 km/h.

Źródłem napędu Corvette jest doładowany silnik V8 o mocy, w zależności od ustawień i zastosowanego paliwa, od ponad 1000 do blisko 2000 KM. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w ok. 2 s! Przy tak wielkiej mocy napęd musi być przekazywany na cztery koła, a pośredniczy w tym trzybiegowa, automatyczna skrzynia biegów.

Oba pojazdy mają poza mocą i celem, do jakiego zostały stworzone, inną wspólną cechę – do zatrzymania służą nie tylko hamulce, lecz także, a może nawet przede wszystkim – spadochrony.
Dodaj do:

(robo)
Wyścigi / Sprint 1/4 mili /
2014-09-15 14:42:00Nowy rekord Polski Grzegorza Staszewskiego na ¼ mili2013-09-23 13:36:00Grzegorz Staszewski – pierwszy Polak poniżej 8 sekund na ćwierć mili2013-05-30 11:25:00Rekord Europy celem Grzegorza Staszewskiego2012-08-29 21:19:00¼ mili Kamień Śląski oraz zlot samochodów japońskich2012-04-25 21:43:00Ćwiartka mili ponownie w Kamieniu Śląskim2012-01-10 15:51:002000 koni mechanicznych dla Króla 1/4 mili2011-04-27 08:52:00Sprint na ¼ mili w Kamieniu Śląskim2010-06-29 11:10:00Wyścig na 1/4 mili w Kamieniu Śląskim2009-05-14 10:54:00Wyścig samochodowy na ¼ mili w Kamieniu Śląskim
Kalendarze:
1MARMA Rajd Rzeszowski06.08.2020
2Rajd Śląska10.09.2020
3Rajd Świdnicki KRAUSE02.10.2020
4RALLY Košice16.10.2020
Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

Więcej informacji 



Logowanie
Login:
Hasło: 
© 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
Ta strona używa Cookies

Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

Akceptuj cookies