Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2013-09-23 13:36
Grzegorz Staszewski – pierwszy Polak poniżej 8 sekund na ćwierć mili
W niedzielę, 22 września, na zawodach „Das Drag Day” w niemieckim Bitburgu Grzegorz Staszewski pobił swój rekord Polski osiągając na dystansie 1/4 mili czas 7,896 s. Wynik zawodnika Castrol EDGE Team jest potwierdzeniem, że jego Corvette jest jednym z najszybszych aut na świecie i pierwszym zbudowanym w Polsce, które przełamało barierę ośmiu sekund.

Zawodnik i jego Corvette pojechali do Bitburga z jedną myślą – zejść poniżej 8 sekund na ¼ mili. Najlepszy rezultat Staszewskiego i jednocześnie rekord Polski udało się pobić dwukrotnie. „Jeszcze w sobotę, po pierwszych ustawieniach samochodu zaliczyliśmy wynik przejazdu w dokładnie 8,048 s. Później spędziliśmy noc na dopracowywaniu parametrów i w niedzielę stanęliśmy do kolejnej próby, która skończyła się wynikiem 7,896 s.” – powiedział Grzegorz Staszewski. „To był najlepszy wynik na tych zawodach i drugi rezultat w historii toru. Cały sezon kończymy na 3. miejscu w Europie i 4. na świecie w klasyfikacji samochodów z napędem na cztery koła” – dodał kierowca Castrol EDGE Team.

Zawody „Das Drag Day” różnią się od większości imprez tego typu, relacjonowanych w telewizji. Są one rozgrywane według zasady „tune and drive”, w której kierowcy modyfikują ustawienia, poprawiają osiągi i stają do kolejnych prób na torze. „To są zawody otwarte, na które każdy może przyjechać i sprawdzić swoje umiejętności na profesjonalnie przygotowanym torze. Celem jest bicie rekordów i walka z samym sobą. Nie ma tu rywalizacji pomiędzy dwoma zawodnikami” – objaśnia Staszewski.

Corvette Grzegorza Staszewskiego jest napędzana doładowanym silnikiem V8 o mocy dochodzącej do nawet 2000 KM – zależnie od paliwa i ustawień. Konstrukcja, która została stworzona od podstaw w Polsce, z szerokim wykorzystaniem kevlaru i włókien węglowych, ma jeden cel – uzyskiwanie jak najlepszych czasów na dystansie ¼ mili. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 2 sekundy, a kolejne ok. 2 s zajmuje uzyskanie 200 km/h.
Dodaj do:

(robo)
Wyścigi / Sprint 1/4 mili /
2014-09-15 14:42:00Nowy rekord Polski Grzegorza Staszewskiego na ¼ mili2013-09-20 15:28:00Castrol chce pobić dwa rekordy2013-05-30 11:25:00Rekord Europy celem Grzegorza Staszewskiego2012-08-29 21:19:00¼ mili Kamień Śląski oraz zlot samochodów japońskich2012-04-25 21:43:00Ćwiartka mili ponownie w Kamieniu Śląskim2012-01-10 15:51:002000 koni mechanicznych dla Króla 1/4 mili2011-04-27 08:52:00Sprint na ¼ mili w Kamieniu Śląskim2010-06-29 11:10:00Wyścig na 1/4 mili w Kamieniu Śląskim2009-05-14 10:54:00Wyścig samochodowy na ¼ mili w Kamieniu Śląskim
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies