| Współpraca Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas: redakcja[malpa]toprally.pl. |
| |
Dublet Red Bulla, BMW i Ferrari bez punktów - GP Chin | Sebastian Vettel wygrał deszczowy wyścig o GP Chin. Na drugim miejscu znalazł się Mark Webber, zespół Red Bull Racing zaliczył więc nie tylko pierwsze zwycięstwo, ale i pierwszy dublet. Podium dopełnił Jenson Button z Brawn GP. Robert Kubica po wyścigu pełnym przygód, dopiero trzynasty, jedno miejsce za Nickiem Heidfeldem.
Wyścig rozpoczął się od ośmiu okrążeń za samochodem bezpieczeństwa, w oczekiwaniu na przejście ulewy. Kierowcy skarżyli się na duże ilości stojącej na torze wody i pióropusze wytryskujące spod kół poprzedzających samochodów.
Taki początek zrujnował strategię Fernando Alonso, który zakwalifikował się z najlżejszym samochodem. Renault zdecydowało się wezwać Alonso na dotankowanie tuż przed zjazdem samochodu bezpieczeństwa, co oznaczało, że po restarcie na czele znalazły się oba Red Bulle. Vettel i Webber zaczęli szybko oddalać się od kierowców Brawn GP, którzy na 10 okrążeniu zamienili się miejscami, kiedy Rubens Barrichello wypadł na ostatnim zakręcie.
Kiedy nadszedł czas na pierwsze postoje, Vettel miał 6 sekund przewagi nad Webberem i ponad 14 sekund nad Buttonem. Oba bolidy Brawna były zatankowane mocniej niż Red Bulle, nie udało im się jednak zyskać w ten sposób wystarczającej przewagi.
Na 18 okrążeniu samochód bezpieczeństwa pojawił się na torze ponownie, tym razem z powodu kolizji Roberta Kubicy i Jarno Trullego. Kubica wjechał w tył samochodu Trullego, niszcząc tylne skrzydło Włocha i przód swojego bolidu. Uszkodzenia Toyoty okazały się na tyle poważne, że Włoch zakończył swój wyścig w garażu, Kubica tymczasem po wymianie nosa wrócił na tor. Najprawdopodobniej w pośpiechu mechanicy niedokładnie zamocowali mu nowy nos, ponieważ w drugiej połowie wyścigu przód samochodu poluzował się i Polak ponownie zjawił się w boksach na jego wymianę. To pogrzebało jakiekolwiek szanse na punktowany finisz.
Podczas neutralizacji Sebastien Buemi lekko uderzył w jadącego przed nim Vettela, jak się jednak okazało, żaden z samochodów nie został uszkodzony. Po ponownym restarcie Vettel narzucił niewiarygodne tempo, oddalając się o ponad 2 sekundy na każdym okrążeniu od Jensona Buttona, który musiał walczyć z atakującym z tyłu Markiem Webberem.
Kiedy na 28 okrążeniu Brytyjczyk wyjechał na pobocze w ostatnim zakręcie, Australijski kierowca Red Bulla znalazł się na drugiej pozycji, którą oddał w tym samym miejscu kilka okrążeń później. Ostatecznie to jednak Mark Webber wyszedł zwycięsko z pojedynku obu kierowców.
Na swój ostatni postój Vettel zjechał pięć okrążeń szybciej niż Button, a w ciągu tych pięciu okrążeń zdążył go jeszcze wyprzedzić i odzyskać prowadzenie. Po swoim postoju, Button wrócił na tor trzeci, co dało kierowcom Red Bulla możliwość bezproblemowego powiększania przewagi do końca wyścigu.
Barrichello stracił czwartą pozycję stojąc w kolejce do pitstopu za Buttonem, odzyskał ją jednak kiedy reszta kierowców zjechała na swoje postoje. Pod koniec wyścigu Rubens musiał bronić się przed Heikkim Kovalainenem, który po raz pierwszy w tym sezonie dojechał do mety, zdobywając dla McLarena 4 punkty. 3 kolejne dołożył Lewis Hamilton, grzebiąc szanse na większą zdobycz za pomocą pięciu wycieczek poza mokry tor.
Force India miało szansę zdobyć swoje pierwsze punkty w historii, niestety na pięć okrążeń przed metą Adrian Sutil wypadł z toru, rozbijając samochód. To dało siódme miejsce Timo Glockowi, zaś ósme Sebastienowi Buemi. Buemi, podobnie jak Sutil, świetnie spisywał się na mokrej nawierzchni, przez większą część wyścigu jadąc w okolicach piątego miejsca. Jego strategię zepsuła jednak neutralizacja.
Alonso miał duże szanse na punkt, stracił go jednak na rzecz Buemiego tuż przed końcem wyścigu, wypadając na zakręcie 13. Kimi Raikkonen skończył dziesiąty, a jego głównym zajęciem podczas wyścigu było bycie wyprzedzanym, głównie przez Lewisa Hamiltona.
Pozostałe miejsca zajęli Bourdais, Heidfeld (który na ostatnich sześciu okrążeniach spadł z ósmego na dwunaste), Kubica, Fisichella, Rosberg i Piquet. Kierowcy Williamsa jako jedyni zaryzykowali założenie w ostatniej części wyścigu opon przejściowych, to ryzyko jednak zupełnie się nie opłaciło. Rosberg notował czasy porównywalne do kierowców na oponach mokrych, jednak suchy pas nawierzchni był na tyle wąski, że on i Nakajima kilkukrotnie wpadali w poślizg. Nakajima ostatecznie nie dojechał do mety.
Wyniki GP Chin
1. Sebastian Vettel (RBR-Renault)
2. Mark Webber (RBR-Renault) +10,9s
3. Jenson Button (Brawn-Mercedes) +44,9s
4. Rubens Barrichello (Brawn-Mercedes) +63,7s
5. Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes) +65,1s
6. Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) +71,8s
7. Timo Glock (Toyota) +74,4s
8. Sebastien Buemi (STR-Ferrari) +76,4s
9. Fernando Alonso (Renault) +84,3s
10. Kimi Raikkonen (Ferrari) +91,7s
11. Sebastien Bourdais (STR-Ferrari) +94,1s
12. Nick Heidfeld (BMW Sauber) +95,8s
13. Robert Kubica (BMW Sauber) +106,8s
14. Giancarlo Fisichella (Force India-Mercedes) +1okr.
15. Nico Rosberg (Williams-Toyota) +1okr.
16. Nelsinho Piquet (Renault) +2okr.
17. Adrian Sutil (Force India-Mercedes) +6okr.
Ret. Kazuki Nakajima (Williams-Toyota)
Ret. Felipe Massa (Ferrari)
Ret. Jarno Trulli (Toyota)
Najszybsze okrążenie
R. Barrichello 1:52,592
Klasyfikacja kierowców
1. J. Button 21
2. R. Barrichello 15
3. S. Vettel 10
4. T. Glock 10
5. M. Webber 9,5
6. J. Trulli 8,5
7. N. Heidfeld 4
8. F. Alonso 4
9. H. Kovalainen 4
10. L. Hamilton 4
11. N. Rosberg 3,5
12. S. Buemi 3
13. S. Bourdais 1
14. A. Sutil 0
15. F. Massa 0
16. K. Raikkonen 0
17. G. Fisichella 0
18. K. Nakajima 0
19. R. Kubica 0
20. N. Piquet 0
Klasyfikacja konstruktorów
1. Brawn-Mercedes 36
2. RBR-Renault 19,5
3. Toyota 18,5
4. McLaren-Mercedes 8
5. BMW Sauber 4
6. Renault 4
7. STR-Ferrari 4
8. Williams-Toyota 3,5
9. Ferrari 0
10. Force India-Mercedes 0
źródło: autosport.com, formula1.com
(impishgrin) |
2009-04-21 19:45:00GP Chin nie zniknie z kalendarza F12009-04-21 13:07:00Jakich opon używali kierowcy w Chinach?2009-04-20 11:43:00GPDA popiera "bezpieczny" start w Szanghaju2009-04-20 00:31:00Wpadka na podium w Chinach2009-04-19 11:37:00Mówią po wyścigu. Kubica narzeka na warunki2009-04-19 11:05:00Dublet Red Bulla, BMW i Ferrari bez punktów - GP Chin2009-04-19 08:31:00Mokro w Szanghaju. Kubica startuje z pitlane2009-04-18 12:49:00Masy bolidów po kwalifikacjach2009-04-18 09:48:00Kosztowny błąd Kubicy - wypowiedzi po GP Chin2009-04-18 09:04:00Vettel zdobywa PP2009-04-18 08:30:00Kubica nie wyszedł z Q1 - przyznaje, że BMW ma problemy2009-04-18 06:40:00Alonso z prowizorycznym dyfuzorem2009-04-18 06:02:00Rosberg najszybszy podczas trzeciego treningu2009-04-17 23:26:00"Bez KERS jesteśmy wolniejsi"2009-04-17 10:48:00Mówią po piątku. Kubica zrealizował swój plan.2009-04-17 09:36:00Button dominuje, Hamilton znów w ogonie - drugi trening GP Chin2009-04-17 05:46:00McLaren z podwójnym dyfuzorem2009-04-17 05:31:00Pierwszy trening dla Hamiltona2009-04-16 21:25:00Wypowiedzi przed GP Chin - Force India2009-04-16 20:31:00Opony na cenzurowanym2009-04-16 20:06:00Wypowiedzi przed GP Chin-Renault 2009-04-16 14:41:00Wypowiedzi przed GP Chin- Toyota2009-04-16 14:11:00Wypowiedzi przed GP Chin - Brawn GP2009-04-16 13:07:00Wypowiedzi przed GP Chin - Williams2009-04-16 12:39:00Ferrari bez KERS-u w Chinach2009-04-16 11:04:00Wszysycy walczą o dyfuzor. Newey opuszcza GP Chin2009-04-16 10:43:00Kubica z KERS-em w piątek2009-04-16 00:26:00Przed nami GP Chin2009-04-11 12:01:00Mówią przed GP Chin: McLaren2009-04-10 11:42:00Mówią przed GP Chin: BMW Sauber2009-04-09 12:02:00Ferrari bez Schumachera w Chinach |
|  | Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021 | |
|
| |