Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2007-12-10 20:01
Fastline Racing wskrzesił legendę
Załoga Mariusz Miękoś/Jerzy Gawroński podczas 45 Rajdu Barbórki Warszawskiej zaliczyła swój pierwszy wspólny występ. Zespół Fastline Racing ostatecznie uplasował się w środku stawki, ale główny cel jakim było ukończenie rywalizacji, oraz zaprezentowanie licznie przybyłym kibicom legendarnej Lancii Delta Integrale został zrealizowany.

Nie małą przyjemność postanowił sprawić kibicom sportów samochodowych Mariusz Miękoś. Reprezentant zespołu Fastline Racing na ostatnie tegoroczne wydarzenie w polskim motorsporcie jakim jest bez wątpienia Rajd Barbórki postanowił wystawić jedno z bardziej legendarnych samochodów rajdowych. Kierowca z Łodzi wypożyczył na 45 edycję Kryteriów Asów Lancię Deltę Integrale z zaprzyjaźnionego włoskiego zespołu No Stress Motorsport.
Dwa historyczne włoskie samochody na starcie jeszcze bardziej dodały kolorytu rywalizacji podczas corocznego kryterium. Lancie Delty wyróżniały się spośród licznych Subaru czy Mitsubishi.
W porównaniu z poprzednimi edycjami Barbórki tym razem dopisała pogoda. Zawodnicy rywalizowali podczas pięciu odcinków specjalnych pod których rozegrano jeszcze słynne kryterium ulicami Karowej. Załoga Miękoś/Gawroński do pierwszej próby zaplanowanej na Żeraniu wystartowała o godzinie 9.50. Reprezentant zespołu Fastline Racing pilotowany przez „Jerry'ego” przejechał lekko ponad 4-kilometrową odcinek bez większych przygód, co nie było łatwa sprawą. Przekonały się o tym czołowe załogi, którym przytrafiły się między innymi kapcie. Po próbie na Żeraniu wszyscy udali się na Bemowo, gdzie rozlokowana była strefa serwisowa oraz drugi oes.
Po jednym z dwóch odcinków przewidzianych na terenie lotniska Bemowo, wszystkie załogi udały się na Cytadelę. Tam właśnie załoga Fastline uzyskała swój najlepszy czas, co pokazało, że Miękoś z przejazdu na przejazd coraz lepiej rozumiał się z samochodem oraz swoim pilotem.
Na zakończenie zawodnicy ponownie mieli możliwość sprawdzenia swoich sił na Żeraniu oraz przejeździe równoległym na Bemowie. Niestety Lancii z numerem 21 nie udało się zakwalifikować do startu na legendarnej Karowej, ale specjalista od rywalizacji w wyścigach płaskich jakim jest Miękoś z uśmiechem na twarzy kończył swój starty w Barbórce. Ciekawostką jest fakt, iż tegoroczny Długodystansowy Samochodowy Mistrz Polski w klasie H-3500 w sobotę na trzecim miejscu ukończył nieoficjalną rywalizację wśród kierowców znanych z tegorocznych startów w cyklu WSMP i DSMP. Najszybszy był Fabio Ghizzi, drugie miejsce zajął Rafał Rulski.
Możemy być także pewni, iż nie był to ostatni start Miękosia w tych zawodach i z dużym prawdopodobieństwem w przyszłorocznej edycji Rajdu Barbórka, ponownie ujrzymy jakiś ciekawy samochód oklejony w barwy firmy Fastline.
Teraz przed zespołem ostatnie etap przygotowań do pierwszego w historii startu polskiej załogi w 24 godzinnym wyścigu w Dubaju, który odbędzie się w dniach 10-12 stycznia na Autodromie w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.


Opinie po Barbórce:

Mariusz Miękoś: - Tak naprawdę start w Barbórce był w zasadzie moim debiutem w rajdach. |Występ ten był zatem dla mnie całkowicie nowym przeżyciem. Bardzo mi się podobało w zasadzie na wszystkich próbach. Brakowało mi jedynie ilości godzin wyjeżdżonych w tym samochodzie. Gdybym zrobił w Lancii chociaż 10 testowych godzin po różnych nawierzchniach, wynik byłby dużo lepszy. Cel został jednak spełniony, jesteśmy na mecie, a na dodatek wskrzesiliśmy dla kibiców legendę rajdów jaką jest Lancia Delta Integrale. Nie mam szczegółowych planów na przyszłość, ale start w Barbórce jest kolejnym moim doświadczeniem, które może uda się kontynuować. Z pilotem współpracowało mi się super. Jest to bardzo dobry pilot, a także kierowca wyścigowy i rajdowy. Jego doświadczenie było mi bardzo pomocne, a jak na chwilę wyłączył się nam interkom to czułem się osamotniony. Jedynym problemem było tak jak wspomniałem opanowanie samochodu, który jest bardzo narowisty w prowadzeniu. Lancia wymaga niesamowitego wjeżdżenia, aby pojechać nią szybko i bezbłędnie. Mnie tego brakło. To jaki potencjał jest w tych samochodach pokazał Fabio Ghizzi, który zakwalifikował się na Karową. Barbórka jest fajną, kompaktową imprezą, aby pościgać się na zakończenie sezonu. W tym roku trafiliśmy w dobrą pogodę. Owszem było błoto i ślisko, ale nie padało. Przed startem najbardziej obawiałem się odcinku na Cytadeli, śliska kostka, duże krawężniki, co przy tak dzikim samochodzie jakim jest Lancia mogło stanowić problem. Ten przejazd wyszedł nam jednak najlepiej, a jazda po nim sprawiła mi najwięcej przyjemności. Teraz czas na start w Dubaju.

Jerzy Gawroński: - Cieszę się, że kierowca w swoim debiucie i to na dodatek w tak trudnym samochodzie poradził sobie bardzo dobrze. Sam bym tak dobrze nie pojechał. Cieszę się, że Mariusz zaprosił mnie do współpracy i czegoś fajnego mogliśmy się nauczyć. Pojechać tym legendarnym samochodem było duża przyjemnością, szkoda tylko że nie wystartowaliśmy na Karowej. Nie można mieć jednak wszystkiego. Podczas tegorocznej Barbórki mieliśmy dużo frajdy z pokonywania kilometrowych oesów. Widać, że Lancia pod względem technologicznym ma już swoje lata świetności za sobą. Tym autem nie da się jeździć na okrągło i trzeba dużo doświadczenia w jej prowadzeniu. Inaczej nie da się zrobić wyniku z miejsca, ale jego moc jest porażająca.


ip

Dodaj do:

(Wojciech Fuk)

2007-12-20 20:07:00OCS Rally Team2007-12-15 18:30:00Mikołajczyk/Malm po Barbórce2007-12-13 19:32:00Duda po Barbórce2007-12-12 21:54:00Mariusz Małyszczycki po Rajdzie Barbórka2007-12-12 21:53:00Zespół Peugeot Sport Polska Rally Team w Rajdzie Barbórka2007-12-11 20:40:00Technopol/Rogula Rally Team po Rajdzie Barbórka2007-12-10 21:50:00Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski zwyciężyli w 45. Rajdzie Barbórka - Ogólnopolskim Kryterium Asó2007-12-10 21:34:00Magiczna Karowa2007-12-10 20:15:00Marcin Bełtowski i Paweł Drahan po 45. Rajdzie Barbórka2007-12-10 20:06:00Staniszewski i Boba po Rajdzie Barbórka2007-12-10 20:01:00Fastline Racing wskrzesił legendę2007-12-10 19:56:00Wojtek Jermakow i Karina Szarama po 45 Rajdzie Barbórka2007-12-06 19:39:00Do trzech razy sztuka !!! Staniszewski i Boba przed 45 Rajdem Barbórka2007-12-06 19:37:00Mariusz Małyszczycki przed Rajdem Barbórka2007-12-06 19:35:00Jermakow i Karina Szarama przed 45 Rajdem Barborka2007-12-06 19:34:00Technopol/Rogula Rally Team przed Rajdem Barbórka2007-12-06 19:31:00OCS Rally Team przed Rajdem Barbórki2007-12-05 19:42:00Dobra zabawa i duże wyzwanie2007-12-05 19:41:00Kajto i Wiślak na Barbórce Warszawskiej2007-12-05 19:39:00Marcin Bełtowski i Paweł Drahan przed 45. Rajdem Barbórka2007-12-05 19:33:00Grzegorz Duda i Paweł Racing przed 45 Rajdem Barbórka2007-12-04 18:12:00Grzegorz Grzyb i Joanna Madej przez Rajdem Warszawskiej Barbórki2007-12-04 18:08:00Ostatnie wyzwanie sezonu dla załóg C2-R2 Teams’ Challenge2007-12-03 22:46:00Ariel Piotrowski i Anna Wódkiewicz przed 45. Rajdem Barbórki Warszawskiej2007-12-03 22:14:00Autor „Nielegali” wystartuje w Rajdzie Barbórka!2007-12-03 22:09:00Srebrny Lancer Race Rent Tomka Mikołajczyka gotowy do bitwy o zwycięstwo w 45 Rajdzie Barbórka 202007-11-28 16:45:00Kuchar z Dymurskim i Czopik z Wrońskim na Barbórce w jednych barwach2006-12-13 16:36:00Piotr Maciejewski i Piotr Kowalski po 44. Barbórce Warszawskiej2006-12-07 13:22:00Kuzaj z numerem 1 !
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies