Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2008-07-03 06:43
Krótka historia Subaru Poland Rally
Subaru Rally Poland ma dość krótka historie, ale za to bardzo ciekawą. Podkrakowskie odcinki zawsze przyciągały wielu kierowców, a co za tym idzie nie brakowało tutaj emocji. Pierwsza edycja rajdu odbyła się jeszcze pod nazwą „Wawelski”, ale kolejne zyskały nazwę głównego sponsora.

W dniach 6-8 października 2005 roku odbył się 1. Rajd Wawelski Getin Subaru, który po raz pierwszy w Polsce stanowił dwie rundy, zaliczane odpowiednio do Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski oraz Rajdowego Samochodowego Pucharu PZM. Ostatnią eliminację mistrzostw Polski w 2005 r. wygrał Zbigniew Gabryś pilotowany przez Robert Hundlę (Mitsubishi Lancer Evo VIII). Prowadzenie w rajdzie objęli już na trzecim odcinku specjalnym i nie oddali aż do samego końca. Jako drudzy, ze stratą zaledwie 1.3 sekundy, metę rajdu osiągnęli Leszek Kuzaj z Maciejem Szczepaniakiem (Subaru Impreza WRX STI spec C), którzy tym samym zapewnili sobie po raz drugi z rzędu tytuł rajdowych mistrzów Polski. Trzeci czas uzyskali Michał i Grzegorz Bębenek (Mitsubishi Lancer Evo VIII). Zdobyte punkty pozwoliły im świętować drugi tytuł vice mistrzów Polski. Rajd Wawelski rozstrzygnął również mistrzostwo w kategorii Super 1600, który wywalczyła załoga Michał Kościuszko i Jarosław Baran (Suzuki Ignis S1600). W Pucharze PZM triumfowali Grzegorz i Hubert Bonder (Renault Clio).

W 2006 roku rajd bezapelacyjnie należał do Leszka Kuzaja. Z dwunasty odcinków wygrał osiem i od piątkowego etapu nie dał szans rywalom na dogonienie. Prolog na moście Kotlarskim wygrał, jak zwykle bywa to w takich zawodach, Tomasz Kuchar.
W nocy z czwartku na piątek nad trasą rajdu mocno padało i odcinki były podczas pierwszej pętli mokre. Załogi i zespołu musiały nieźle napracować się umysłowo nad doborem odpowiedniego ogumienia.
Ściganie ostro rozpoczął Kuzaj, który po pierwszej piątkowej pętli miał 40 sekund przewagi nad drugim Bębenkiem. Duże problemy z samochodem miały miejsce w Imprezie Kuchara i Lancerze Sołowowa. Były na tyle dokuczliwe, że obaj kierowcy nie mogli w pełni włączyć się do walki. Wysoko, na piątym miejscu w generalce znajdował się za to jadący Swiftem S1600 Michał Kościuszko.
Podczas drugiego etapu najwięcej działo się na dwóch odcinkach. Na OS 7 Bębenek popełnił błąd i na cofaniu stracił około 20 sekund. Zyskał na tym Czopik, który wskoczył na drugie miejsce. Ponowny przejazd tego odcinka był pechowy dla Czopika. Po uszkodzeniu tylniego koła na metę próby dojechał na feldze, po czym wycofał się z rajdu. Na tym zyskali inni kierowcy, którzy awansowali w klasyfikacji. Ostatecznie rajd wygrał Kuzaj z ponad dwuminutową przewagą nad drugim Bębenkiem. Trzeci był Sołowow, a czwarty Kościuszko, który wygrał także w klasie Super 16000. Po tym rajdzie w dość nerwowej atmosferze zakończyła się współpraca Sebastiana Frycza z Fiatem.

W 2007 rok Rajd Subaru to historyczny moment w dziejach polskich rajdów. Może brzmi to zbyt patetycznie, ale od tego rajdu pochód po tytuł Mistrza Polski rozpoczął Francuz Bryan Bouffier. Prolog tradycyjnie wygrał Kuchar, zaś Sebastian Frycz w Impezie popisał się nie lada umiejętnościami jazdy na dwóch kołach. Na tym samym odcinku rywalizację zakończył Kajetan Kajetanowicz, który za bardzo przeszarżował w krawężnik i urwał tylnie prawe koło. Później raczył jeszcze kibiców widokiem iskr spod Lancera i tyle można było oglądać go w rajdzie. Począwszy od pierwszego odcinak w piątek nad rajdem ciążyło fatum. Pierwszy odcinek został odwołany z powodu wypadku samochodu funkcyjnego „B” Drugi odcinek to pierwsze wylotki, które zaliczyli Kuzaj i Lubiak. Szybko na pierwsze miejsce w rajdzie awansował Bouffier i swojej pozycji nie oddał do końca rajdu. Walka toczyła się za plecami Francuza. Na czwartym odcinku awans na piątą pozycje uzyskał Grzyb, a na piątą Bębebek. Na następnym bracia Bębenek awansowali już na trzecie miejsce. Dzień zakończył się dość dziwnie … ostatni odcinek odwołano, bo zapowiadano mocny deszczu i część kierowców wystraszyła się złej pogody. Etap zakończył się przewagą Bouffiera wynoszącą ponad 16 sekund nad drugim Grzybem. Trzeci był Bębenek ze stratą 18.5 sek.
Drugi dzień miał być pogonią Polaków za Francuzem. Pierwszy odpadł z niej Bębebenek na OS 7 po tym jak złapali kapcia. Rajdowe fatum odezwało się w na OS 10. Frycz i Grzyb łapią kapcie, po czym okazuje się, że ich przyczyną były specjalnie przygotowane kolce. Sprawa do dziś nie została wyjaśniona a winowajcy złapani. Do końca rajdu nic nie zmieniło się w klasyfikacji. Francuza nikt nie był wstanie dogonić i on otworzył szampana na mecie. BK2 pozmieniało „generalkę”. Za odstępstwa od przepisów w samochodzie zdyskwalifikowany został Gabryś, który na odcinkach wywalczył drugie miejsce. Ostatecznie za Bouffierem w klasyfikacji generalnej znaleźli się Tomasz Czopik i Tomasz Kuchar.


Galeria z prologu w 2005 r.

Galeria z 2006 r.

Galeria z prologu 2007 r.

Galeria z I Etapu 2007 r.

Galeria z II Etapu 2007 r.

Dodaj do:

(Wojciech Fuk)

2008-07-22 22:48:00Odpowiedź na List Otwarty od zawodników RSP PZM2008-07-21 13:20:00Ania Wódkiewicz: powoli wracam do zdrowia !2008-07-18 17:00:00Komunikat GKSS w sprawie Subaru Poland Rally2008-07-18 07:45:00List otwarty do PZM2008-07-16 14:23:00Ania w oczekiwaniu na operację…2008-07-11 15:47:00Potrącony fotoreporter - nie rozstanę się z fotografią reporterską i sportową2008-07-10 23:22:00Marcin Bełtowski i Paweł Drahan po 4 Platinum Subaru Poland Rally2008-07-09 11:14:00Oświadczenie Michała Bębenka po 4 Rajdzie Subaru2008-07-08 16:21:00Oświadczenie Policji o Rajdzie Subaru2008-07-08 16:17:00Rozczarowanie Michała Bębenka po 4 Rajdzie Subaru2008-07-08 14:20:00Kolejny głos w sprawie Subaru Poland Rally2008-07-08 10:36:00Uciekło nam sporo cennych punktów - Piotr Maciejewski.2008-07-07 22:14:00Popełniłem błąd, bo pojechałem zbyt szybko - K. Kajetanowicz2008-07-07 20:26:00Może w końcu ktoś tam na górze ruszy głową - T. Czopik2008-07-07 20:19:00Kilka punktów cieszy, a o reszcie wole zapomnieć - S. Frycz2008-07-07 19:24:00Zespół Peugeot Sport Polska Rally Team po Platinum 4. Rajdzie Subaru2008-07-07 19:17:00Sławomir Kurdyś / Krzysztof Kurdyś po rajdzie Subaru2008-07-07 19:10:00Wiesiek Ingram / Przemek Zawada po rajdzie Subaru2008-07-07 19:05:00Final Rally Team po Rajdzie Subaru2008-07-07 18:12:00Ania jesteśmy z Tobą !!!2008-07-07 08:41:00Jesteśmy szalenie zadowoleni - T. Kuchar2008-07-06 19:45:00Bezpodstawne zamieszanie z potrąceniem fotoreportera...2008-07-06 17:16:00Citroëny C2-R2 w pierwszej dziesiątce najszybszych samochodów w rajdowych mistrzostwach Polski2008-07-06 15:48:00Typa/Siatkowski – punkty w Krakowie2008-07-05 19:41:00Sebastian Frycz na razie niepotwierdzony2008-07-05 18:15:00O przerwaniu Rajdu Subaru (update!)2008-07-05 13:13:00Wyniki Rajdu Subaru2008-07-05 13:05:00Zawodnicy wracają na Chemobudowę2008-07-05 11:50:00Po pierwszej pętli PPZM w Rajdzie Subaru2008-07-05 09:14:00OS 1 przerwany - BMW poza trasą2008-07-04 18:02:00Bouffier liderem, jutro walka między trzema załogami2008-07-04 17:02:00Frycz, Kuchar i Bębenek - który z nich wywalczy czwarte miejsce?2008-07-04 14:47:00Francuzi z dużą przewagą. Zapowiada się walka między Fryczem i Kucharem2008-07-04 14:11:00Kajto odpada2008-07-04 14:00:00Bouffier odpiera atak2008-07-04 11:41:00Czołówka odrabia straty do Bouffiera2008-07-04 11:14:00Czopik wyprzedził Flodina2008-07-04 10:20:00Bouffier powiększa przewagę - odcinek przerwany !!2008-07-03 23:22:00Sebastian Frycz przed 4 Subaru Poland Rally2008-07-03 23:18:00Statoil - Loctite Rally Team na Rajdzie Subaru2008-07-03 23:15:00Oleksowicz w nowym Subaru2008-07-03 21:00:00Subaru Poland Rally - Na początek Bouffier2008-07-03 11:33:00"Będzie z pewnością bardzo ciekawie"-Marcin Bełtowski2008-07-03 09:44:00"Rajd Subaru to jeden z trudniejszych rajdów asfaltowych" - Piotr Maciejewski2008-07-03 06:43:00Krótka historia Subaru Poland Rally2008-07-02 22:54:00"Na rajd patrzymy z dużym optymizmem"-Ariel Piotrowski2008-07-02 21:50:00Leszek Kapłan: "Zamierzamy osiągnąć metę, przejechać jak najwięcej kilometrów oesowych"2008-07-02 19:52:00Technopol/Rogula Rally Team przed Subaru Poland Rally2008-07-02 18:02:00Kuzaj w prologu w Rajdzie Subaru2008-07-02 13:16:00Robert Wojciechowski i Krzysztof Janik przed Subaru Poland Rally2008-07-02 13:07:00Bryan i Xavier optymistami2008-07-02 12:51:00Piękoś/Dachowski przed Rajdem Subaru2008-07-02 11:47:00C2–R2 Teams’ Challenge przed Platinum 4. Subaru Poland Rally2008-07-02 08:21:00Typa/Siatkowski – przed Rajdem Subaru2008-07-01 23:09:00Asfaltowe testy Ariel Rally Team przed Rajdem Subaru2008-07-01 13:34:00Kuzaj na Rajdzie Subaru!2008-07-01 10:03:00"Najbardziej obawiam się samochodów klasy S-2000" - Michał Bębenek2008-07-01 09:59:00Subaru Poland Rally - aktywne mapki!2008-07-01 07:00:00Prolog Rajdu Subaru2008-06-30 17:01:00Testy Frycza przed 4 Subaru Poland Rally2008-06-30 15:33:00Sławek Kurdyś / Krzysztof Kurdyś przed 4 Platinum Subaru Poland Rally2008-06-30 15:28:00Wiesław Ingram / Przemek Zawada przed 4 Platinum Subaru Poland Rally2008-06-27 10:54:00Subaru Poland Rally bez Kuzaja2008-06-24 06:58:00Mapki 4. Subaru Poland Rally2008-06-23 20:16:00Rajd Subaru i Fundacja Anny Dymnej2008-06-18 07:06:00Flodin na Rajdzie Subaru ! Co z Kuzajem?2008-06-02 22:16:00Uruchomione zgłoszenie on-line2008-05-30 16:00:00Ruszyła oficjalna strona Subaru Poland Rally
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies