Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2013-09-11 18:32
Mówią przed Rajdem Polski
Za trzy dni startuje największa impreza w sportach samochodowych w tym roku w kraju - LOTOS 70 Rajd Polski. Pojawiają się już pierwsze wypowiedzi zawodników, oto co powiedzieli: Szymon Kornicki, Mariusz Stec, Zbigniew Gruszka, Maciek Oleksowicz, Michał Kuśnierz, Tomasz Gryc, Jakub Gerber, Krzysztof Schenk i Maciej Handwerker.

Szymon Kornicki – Przemysław Bosek przed 70 Rajdem Polski

- ”Przed nami największa i najważniejsza impreza polskiego sezonu rajdowego, na który czekamy cały rok” – powiedział Szymon Kornicki. - ”Będzie to tradycyjnie najtrudniejszy, najdłuższy i najbardziej wymagający rajd, dodatkowo w tym roku z rekordową obsadą. Lista zgłoszeń liczy m.in. pięciu zawodników z listy priorytetowej FIA, ośmiu z listy priorytetowej ERC i osiemnaście najszybszych samochodów S2000, RRC i R5 różnych marek. Nasza klasa jest również liczna, wystartuje w niej dziewięć samochodów, z uczestniczką rajdowych MŚ, Australijką Molly Taylor.

Jest to mój drugi start tym samochodem w Rajdzie Polski. W ubiegłym roku byłem najszybszym z polskich kierowców jadących Citroenami DS3, zająłem również drugie miejsce w klasie 5.

Konfiguracja trasy tegorocznego rajdu w większej części pokrywa się z ubiegłymi latami. Znana jest więc przez większość zawodników, którzy pamiętają jej charakter, konfigurację i pułapki. Oesy są bardzo szybkie, w miarę równe i twarde, ale bardzo wymagające zarówno dla samochodu jak i załogi. Bardzo łatwo coś urwać lub złapać kapcia. Rodzaj trasy preferuje załogi startujące samochodami czteronapędowymi. Nie mam żadnych negatywnych uwag. Obawiam się tylko, że tradycyjnie podczas drugiego przejazdu niektóre odcinki oesów będą trudne do przejechania dla samochodów z napędem na jedną oś. Tym bardziej w czasie lub po opadach. Nowością jest zakaz cięcia opon, co zarówno ja jak i większość kolegów robiła poszerzając nieco bieżnik, przygotowując je pod swój sposób jazdy. Tak więc samochody podczas tego rajdu będą się zachowywać nieco inaczej.

Litewska eliminacja zapewniła nam doskonały trening przed Rajdem Polskim. Odbyliśmy też na mazurskich trasach jednodniowe testy, podczas których bardzo intensywnie pracowaliśmy. Przejechaliśmy blisko sto kilometrów, sprawdzając różne ustawienia samochodu. Auto jest dobrze przygotowane, mam więc nadzieję, że nie będzie żadnych problemów technicznych, że nic nie stanie na przeszkodzie, aby przejechać czysto cały rajd
”.


70. Rajd Polski – Stec w grupie N

Najwyższym trofeum w Rajdzie Polski rodziny Steców jest wygranie grupy N przez Wiesława Steca. Mariusz Stec rusza na najważniejsze wydarzenie polskiego motorsportu w 2013 roku swoim Mitsubishi Lancerem EVO IX. Zamienia tym samym klasę Proto na grupę N, by powalczyć w klasyfikacji generalnej o jak najwyższe miejsce.

Mariusz Stec: Najważniejsza zmiana to inna klasa w której jedziemy ze Zbyszkiem Gruszką. Zamieniamy Skodę PROTO na dawno nieużywaną, prawie nową konstrukcję Lancera EVO IX. Ćwiczyliśmy sporo przed rajdem, nie są to też pierwsze nasze zawody w tym roku, więc nastroje są pozytywne. Cieszę się z zainteresowania kibiców i serdecznie ich zapraszam. Dziękuję za wsparcie sponsorów, którzy stanęli na wysokości zadania i pomogli nam wystartować w tym wydarzeniu: Sonax, Virtual Telecom, WF Sędziszów – dziękuję.

Zbigniew Gruszka: Trzeba będzie szybko dyktować, bo Mariusz ma ostatnio ciężką nogę. Jesteśmy spokojni i bez napięcia, które towarzyszyło nam przed ostatnim rajdem. Rajd Polski mocno się zmienił i nabrał światowego znaczenia, a to zobowiązuje do dobrej, równej jazdy. Szutrowe rozjeźdżenie jest. Sprawna rajdówka jest. Kibice obiecali, że będą. Dziękujemy naszym partnerom i życzymy fantastycznych rajdowych emocji w najbliższy weekend.


Wyjątkowy, jubileuszowy

Już w najbliższy weekend, 13-15 września, Maciek Oleksowicz i jego pilot Michał Kuśnierz wezmą udział w jubileuszowym 70. Rajdzie Polski. W tym największym święcie sportów motorowych w naszym kraju załoga Inter Cars Castrol TRW pojedzie z numerem 24.

Do kolejnej edycji drugiego (po Rajdzie Monte Carlo) najstarszego rajdu samochodowego świata oprócz Oleksowicza i Kuśnierza zgłosiły się aż 84 załogi, wśród których roi się od nazwisk znanych z mistrzostw świata i mistrzostw Europy. Warto przypomnieć, że tegoroczny Rajd Polski jest nie tylko rundą tych ostatnich i VI rundą tegorocznych RSMP, lecz także rundą litewskiego czempionatu, więc na trasach wokół Mikołajek zobaczymy również kierowców, z którymi Oleksowicz i Kuśnierz mierzyli się w Rajdzie Kauno Ruduo.


Podobnie jak w ubiegłych latach bazę polskiej rundy ERC zlokalizowano w Mikołajkach. Urozmaiceniem zarówno dla kierowców, jak i dla kibiców będą tez nowe odcinki specjalne. Oprócz tego 4 z 13 oesów będzie można obejrzeć na żywo w telewizji Eurosport. W sobotę relacjonowane będą zmagania na OS Mrągowo (25,16 km, start 11:36 i 18:06). Z niedzielnych oesów w Eurosporcie będzie można zobaczyć kończącą rajd, 26-kilometrową próbę Mateuszek (start 10:06 i 18:06).


Na wtorek zespół Inter Cars Castrol TRW zaplanował testy i trening na szutrze. Po awarii w Rajdzie Kauno Ruduo silnik Forda Fiesty S2000 został już naprawiony.

Maciek Oleksowicz: – Rajd Polski to dla nas wielkie wyzwanie, do którego bardzo dokładnie się przygotowujemy i podchodzimy z wielkim skupieniem. Rywalizacja w tak silnej stawce, to marzenie każdego sportowca i nie lada widowisko dla kibiców. Cieszy mnie to, że będziemy częścią tego widowiska i zrobimy wszystko, aby nasze tempo było jeszcze lepsze, niż podczas poprzedniej szutrowej eliminacji mistrzostw Polski. Na mazurskich drogach, przez całą swoją karierę, spędziłem sporo czasu podczas szutrowych i zimowych treningów, a więc specyfika tych dróg jest mi doskonale znana. Dwukrotne zapoznanie z trasą również nie powinno nam sprawić kłopotów, jeśli podejdziemy do niego odpowiednio skoncentrowani.

Michał Kuśnierz: - To będzie nasze drugie wspólne podejście do zmagań na szutrze. W rajdzie Kauno Ruduo pokazaliśmy, że jesteśmy bardzo dobrze przygotowani do rywalizacji na luźnej nawierzchni. W Rajdzie Polski musimy stawić czoła zdecydowanie silniejszej i bardziej licznej konkurencji, ale mocno wierzymy w swoje umiejętności. Chcemy pokazać, że nasze dobre tempo na Litwie nie było przypadkowe. Nie będziemy się oglądać na innych, postaramy się pojechać tak dobrze, jak tylko potrafimy.

70. Rajd Polski będzie najdłuższą rundą tegorocznych mistrzostw Polski. Trasa rajdu liczy niemal 652 km, z czego 230,4 km stanowią odcinki specjalne (13 prób). Od środy Oleksowicz i Kuśnierz zaczynają zapoznanie z trasą mazurskich oesów. Przed Rajdem Polski Oleksowicz i Kuśnierz zgromadzili 74 punkty i zajmują piątą pozycję w punktacji RSMP.


Obowiązkowy występ w jubileuszowym 70. Rajdzie Polski

Już za niecały tydzień załoga Gryc-Racing stanie na starcie najważniejszej imprezy rajdowej w Polsce – jubileuszowego 70. Rajdu Polski. Tomasz Gryc i Jakub Gerber wystartują Suzuki Swift S1600 w klasie 5, przyklejając na swój samochód rajdowy 45. numer startowy. Rajd Polski jest drugim po słynnym Rajdzie Monte Carlo najstarszym rajdem samochodowym na świecie. Tegoroczna edycja to ponad 651,86 kilometrów, z czego 230,40 to odcinki specjalne.

Rajd Polski jest zwieńczeniem naszym rajdowych przygotowań. Jest to również najtrudniejszy i najdłuższy rajd całego sezonu. Patrząc na tegoroczną listę startową, możemy być dumni. W połowie września do Mikołajek przyjedzie cała rajdowa czołówka Mistrzostw Europy. Ilość zgłoszeń (aż 85), gwarantuje prawdziwą ucztę dla kibiców rajdowych. My również staniemy się aktorami tego rajdowego spektaklu.” – komentuje Tomasz Gryc.

Nasze przygotowania do startu w jubileuszowym 70. Rajdzie Polski rozpoczęliśmy już w zeszłym miesiącu startując w 40. Rajdzie Kauno-Ruduo rozegranym na Litwie. Przed samym startem w Mikołajkach zaplanowaliśmy intensywne testy na mazurskich szutrach. Chcemy sprawdzić ustawienia zawieszenia i dostosować szybkość do innych niż na Litwie szutrowych odcinków specjalnych. Szybkości będą zbliżone do tych spotykanych w Skandynawii, ale nie o tak twardej i kamienistej nawierzchni. Więcej jest na nich miękkiego piasku oraz zakrętów pod kątem prostym. Mamy nadzieję, że nasza pozycja startowa zagwarantuje nam rajdowe ściganie, a nie staniemy się zawodnikami startującymi w rajdzie typu cross-country :-)” – dodaje Tomasz Gryc.

Pierwszy raz wystartowałem w szutrowym Rajdzie Polski w 2005 roku. Było to jednak zupełnie inny rajd. Tegoroczna edycja zapowiada się bardzo ciekawie. Atmosfera w samych Mikołajkach oraz miasteczku rajdowym zlokalizowanym przy kompleksie rekreacyjno-hotelowym, jak co roku powinna być świetna. Patrząc na tegoroczną trasę, czeka nas naprawę dużo ‘rajdowania’. Kilka odcinków z kultowymi Tałtami wymagają od załogi dużego wzajemnego zaufania i pełnej współpracy. Liczymy, że występ w 70 edycji rajdu będzie dla nas bardzo udany.” – komentuje Jakub Gerber.

Partnerzy zespołu w 2013 roku: Gryc, Faza, Siso, G-Shock (Zibi), OSHEE oraz GoPro (Freeway). Patronat medialny: motofakty.pl, moto.gratka.pl, Antyradio, Świat Szkła oraz OKtany. Suzuki Swift S1600 jest obsługiwany przez austriacki zespół ZM Racing.


Zespół Rajdowy Tint

70. edycja Rajdu Polski - drugiego po Monte Carlo - najstarszego rajdu na świecie to już ogromne święto. Jeżeli dołożyć do tego informacje, że stanowi on eliminację prestiżowego cyklu ERC czyli Rajdowych Mistrzostw Europy, i że poza gośćmi z kilkunastu krajów pojawi się nasz rodak Robert Kubica i kilkunastu zawodników z Litwy wiadomo, że emocji nie zabraknie. Wśród 85 załóg nie zabraknie również Zespołu Rajdowego TINT w składzie Krzysztof Schenk i Maciej Handwerker. Po raz ostatni na polskich odcinkach RSMP pojadą "pucharówką" Peugeota, biało-czerwoną 206ką z numerem 67.

Krzysztof Schenk: "Rajd Polski ma niesamowity klimat. Lubimy szutry i chcielibyśmy robić po tego typu nawierzchni więcej kilometrów. W zeszłym roku udało się wywieźć z Mikołajek dużą wiedzę, która dała nam mocny impuls do rozwoju. Peugeot 206 świetnie prowadzi się na szutrach i wykorzystamy to by pojechać widowiskowo, czerpiąc z jazdy ogromną frajdę. Liczymy na gorący doping, a rokowania dot. ilości kibiców powodują, że już chce się tam być!"

Maciej Handwerker: "Rajd Polski to dla nas pierwszy start po tego typu nawierzchni od niemal roku. Od tego czasu udało się poprawić jazdę i opis, a teraz chcemy zobaczyć jaki będzie progres na szutrze. Ten rajd stanowi dla nas trening i przygotowanie do październikowego Rajdu Lausitz gdzie poza walką w Mistrzostwach Niemiec będziemy się ścigać o jak najwyższą lokatę w Pucharze Łużyc 2013. W tym momencie zajmujemy drugie miejsce w swojej klasie ex aequo z dwiema innymi załogami, także będziemy cisnąć od pierwszego kilometra."
Dodaj do:

(robo)

2014-03-10 13:04:00Juniorzy wystartują w Polsce i na Litwie2013-09-19 10:28:00Piotr Stryjek po Rajdzie Polski2013-09-19 09:58:00Auto Cross Country na Rajdzie Polski2013-09-17 21:37:00Awaria techniczna wyeliminowała Gryca z Rajdu Polski2013-09-17 21:21:00Marcin Scheffler powiększa przewagę w Castrol EDGE Trophy2013-09-17 21:15:00Sukces Raczkowskiego i Gruszki Chmielewski i Hundla zwycięzcami CRT Polska 20132013-09-17 19:12:00Błotna przeprawa z sukcesami dla załóg MSZ Racing2013-09-16 21:52:00Przetrwali rzeź niewiniątek, są liderami klasy 6!2013-09-16 21:24:00Kajto: Jeden z najpiękniejszych dni w moim życiu2013-09-16 21:20:00Kościuszko 4. w Rajdzie Polski2013-09-15 22:11:00Maciej Oleksowicz: 3x42013-09-15 18:37:00Kajetanowicz w koronie mistrza2013-09-15 10:29:00Kajetanowicz liderem Rajdu Polski2013-09-14 21:35:00Kajetanowicz wyrównał rekord Bublewicza2013-09-14 15:17:00Urwane koło Kubicy na ostatnim odcinku Kajto Mistrzem Polski2013-09-14 15:16:00Kajetanowicz skoczył najdalej2013-09-14 15:05:00Mówią po pierwszej pętli Rajdu Polski2013-09-14 11:44:00Francuski lider Rajdu Polski po OS32013-09-13 22:13:00Kopecky jedzie jako pierwszy2013-09-13 22:01:00Trudna przeprawa2013-09-13 20:59:00Powiedzieli na konferencji prasowej2013-09-13 20:46:00Kubica najszybszy w kwalifikacyjnym2013-09-13 07:51:00Krótszy Rajd Polski2013-09-12 22:29:00Załoga MSZ Racing przed jubileuszowym, 70. Rajdem Polski2013-09-12 12:48:00Michał Sołowow: zapowiada się fantastyczny rajd2013-09-11 22:02:00Gotowi na każde warunki2013-09-11 18:32:00Mówią przed Rajdem Polski2013-09-11 15:06:00Polski bez Tlusťáka i Orsáka2013-09-10 22:33:00Castrol EDGE Trophy gotowe na Rajd Polski2013-09-10 20:48:00Kubica rolował2013-09-10 18:10:00Kościuszko z kontuzją, ale gotowy do startu w Rajdzie Polski2013-09-10 15:30:00Rajd Polski: Radio Rajdowe na częstotliwości 99,6 FM2013-09-09 14:56:00Rajd Polski po raz pierwszy na żywo w Eurosporcie2013-09-04 21:02:00Kajetanowicz i Baran w Fieście R5 na Polski2013-09-02 10:37:00Kościuszko pojedzie w Rajdzie Polski2013-08-29 21:28:00Stryjek przed 70. Rajdem Polski2013-07-24 13:52:00Cztery oesy z Radu Polski na żywo w Eurosporcie !2013-07-12 07:49:00Rajd Polski - rekonesans z mistrzem2013-07-08 21:40:00Atrakcyjna oferta dla kibiców Rajdu Polski2013-06-25 21:56:00Trwa sprzedaż biletów na Rajd Polski2013-06-14 14:52:00Patronat Prezydenta nad Rajdem Polski2013-06-06 18:26:00Konferencja z Mistrzami2013-03-14 18:11:00Kubica w Rajdzie Polski2013-02-27 19:40:00Grupa LOTOS sponsorem tytularnym 70. Rajdu Polski2013-02-12 21:25:00Zmiana terminu Rajdu Polski
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies