Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2013-09-17 21:15
Sukces Raczkowskiego i Gruszki Chmielewski i Hundla zwycięzcami CRT Polska 2013
Tak trudnych warunków, jakie obserwowaliśmy na Lotos 70. Rajdzie Polski w historii polskich rajdów jeszcze chyba nie było!

Padający przez kilka dni przed rozpoczęciem rywalizacji deszcz, zmienił piaszczyste drogi w okolicach Mikołajek w błotniste grzęzawisko i organizator musiał włożyć dużo wysiłku w przeprowadzenie imprezy. Na szczęście po odwołaniu fragmentów pierwszego i drugiego oesu, pozostałe trasy nadawały się do walki, choć jazda nimi wymagała wspięcia się na wyżyny swoich umiejętności. W tych warunkach, kierowcy Citroënów, pokazali wyjątkową skuteczność i zdobyli „trzy korony” – obsadzając całe podium w klasach 2WD i 5. oraz wygrywając nagrody w Citroën Racing Trophy Polska!

Rajd był jedyną rundą tegorocznego pucharu Citroëna rozgrywaną na luźnych nawierzchniach, więc nie było łatwo przewidzieć kto najlepiej poradzi sobie w tych warunkach. Na starcie stanęło sześć ekip, w tym jedna mieszana, australijsko-brytyjska Molly Taylor / Sebastian Marshall. Pozostali zawodnicy, to debiutujący w cyklu Filip Nivette i Grzegorz Gołda oraz doskonale znani z poprzednich rajdów Jan Chmielewski z Robertem Hundlą, Szymon Kornicki z Przemysławem Boskiem, Radosław Raczkowski z Łukaszem Gwiazdą i Radosław Typa z Szymonem Gospodarczykiem.

Od początku szybkie tempo narzucił Radek Raczkowski, co oznaczało że jest dobrze przygotowany i lubi jazdę bokami po błotnistym szutrze. Jego tempo poprawiało się przez cały dzień i na koniec pierwszego etapu, wraz ze swoim pilotem, Łukaszem Gwiazdą byli najszybszą ośką w rajdzie. Drugiego dnia, znacznie powiększyli uzyskaną przewagę, wygrywając cztery z sześciu odcinków specjalnych i wjechali na metę usytuowaną na rynku w Mikołajkach, jako bezapelacyjni zwycięzcy klasyfikacji 2WD i klasy 5. oraz triumfatorzy piątej rundy Citroën Racing Trophy Polska, a to wszystko w rajdzie zaliczanym do Mistrzostw Europy! To wspaniały sukces tej młodej - startującej drugi sezon w programie i w Mistrzostwach Polski - załogi, której po wielu niepowodzeniach w tym roku, potrzebny był dobry rezultat. Na podium otrzymali zasłużone gratulacje, oraz czek na 4.000 Euro: „Cieszę się, że wreszcie udało się bez problemów dojechać do mety i wygrać w ośce i pucharze citroëna. Od początku miałem frajdę z jazdy, głównie dzięki dobremu przygotowaniu samochodu. Mimo, że czasy pozwalały wygrywać kolejne oesy, to nasze tempo było raczej spokojne i cały czas starałem się zachowywać pewien margines bezpieczeństwa. Teraz kolej na poprawę wyników na asfalcie !” - powiedział po mecie Radek.

Bardzo ważne, ze względu na wyniki tegorocznej rywalizacji, było drugie miejsce Janka Chmielewskiego i Roberta Hundli. Dzięki 18 punktom zdobytym tutaj, zawodnicy z Małopolski zagwarantowali sobie zwycięstwo w klasyfikacji Citroën Racing Trophy Polska 2013, a dobre miejsce pozwoliło zgromadzić wystarczającą ilość punktów do zapewnienia sobie tytułów Mistrzów Polski, również w klasyfikacjach 2WD i klasy 5. Janek i Robert na mecie nie kryli radości i podkreślali, że ten sezon jest dla nich wyjątkowo szczęśliwy. Nawet podczas tego rajdu, dwukrotnie poważnie uszkodzili koło na wystających w koleinie kamieniach, ale nie spowodowało to żadnych konsekwencji.

Radek Typa, pilotowany przez Szymona Gospodarczyka, liczył na dobry występ w tej ważnej, domowej dla kierowcy imprezie. Plany zakładały walkę o pierwszą pozycję wśród aut napędzanych na jedną oś, ale efektem poróżowania po trasie, było trzecie miejsce w CRTP oraz klasach 2WD i 5. Zarówno wynik, jak i czasy oesów, mimo że zapewniły najniższe miejsce na podium, nie były satysfakcjonujące dla tej załogi: „Od początku ciężko mi było dogadać się z samochodem – powiedział Radek - do tego doszły jakieś problemy z elektroniką, których chyba do końca nie udało się usunąć, ale bardzo się cieszymy, że jesteśmy na mecie i do tego na najniższym stopniu podium w kilku klasyfikacjach, wielu kierowców chciało by być na moim miejscu, więc weekend uważam za udany.”

Nie do końca szczęśliwie rajd ułożył się debiutantom - Filipowi Nivette i Łukaszowi Gołdzie. W ich samochodzie przestało działać zasilanie elektryczne i po mecie pierwszego odcinka załoga musiała wycofać się z rywalizacji pierwszego etapu. Drugiego dnia, po skorzystaniu z systemu SuperRally zawodnicy notowali czasy w okolicach trzeciego miejsca w ośce, jednak w efekcie kolejnej awarii, musieli definitywnie zakończyć jazdę i na pocieszenie pozostało im cenne doświadczenie zdobyte w DS3 R3.

Po raz pierwszy goszcząca w Polsce - zawodniczka z Antypodów - Molly Taylor, nie spodziewała się, że poziom rywalizacji w Polsce jest aż tak wysoki, a trasy tak trudne: „Preferujemy suchą nawierzchnię, a trasa tutaj była bardzo mokra i wymagająca. Wasi kierowcy są bardzo szybcy i lepiej znają te szybkie odcinki, które są zupełnie inne niż w pozostałych rajdach klasyfikowanych do Mistrzostw Europy. Mogliśmy się tutaj wiele nauczyć.” Molly Taylor i Sebastian Marshall wjechali na metę, jako czwarta załoga Citroëna.

Po rewelacyjnym początku, kiedy Szymon Kornicki i Przemysław Bosek wygrali odcinek kwalifikacyjny i odnotowali drugie miejsce w ośce na pierwszym odcinku specjalnym, zostawiając w tyle pozostałe Citroëny, przyszedł słabszy moment, czego efektem było przewrócenie się na bok na trzeciej próbie. Zanim kibice postawili auto powrotem na koła, strata wynosiła ok. 2,5 minuty i marzenia o dobrym rezultacie nieco się oddaliły, aby ostatecznie zniknąć po uderzeniu w drzewo podczas pierwszego oesu drugiego dnia rajdu. Na szczęście załoga nie odniosła żadnych obrażeń.

Z rajdu musieli wycofać się także wymieniani przez prasę jako faworyci do zwycięstwa Robert Kubica i Maciej Baran. Podczas ostatniego, sobotniego odcinka specjalnego uderzyli w kamień leżący na skraju drogi i urwali przednie koło. Próbując dojechać do mety nabrali do wnętrza komory silnikowej sporą ilość piachu i błota, przez co układ chłodzenia stał się kompletnie nieskuteczny. Następstwem tego było przegrzanie
silnika. Ponieważ przepisy zabraniają jego wymiany, załoga nie mogła kontynuować jazdy w niedzielę. Rajd wygrali Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran a dzięki zdobytym punktom, zapewnili sobie czwarty tytuł Mistrzów Polski w Klasyfikacji Generalnej.

Kolejna, ostatnia runda Citroën Racing Trophy Polska, odbędzie się w dniach 17-19 października, podczas 23. Rajdu Dolnośląskiego kiedy to rozegra się walka o drugie miejsce w klasyfikacji końcowej Citroën Racing Trophy Polska.


Nieoficjalna klasyfikacja Citroën Racing Trophy Polska 2013 po 5-ciu rundach:
1. Jan Chmielewski / Robert Hundla 86 pkt.
2. Szymon Kornicki / Przemysław Bosek 54 pkt.
3. Radosław Raczkowski / Łukasz Gwiazda 45 pkt.
4. Radosław Typa / Szymon Gospodarczyk 30 pkt.
5. Molly Taylor / Sebastian Marshall 6 pkt.
6. Filip Nivette / Łukasz Gołda 0 pkt.
Dodaj do:

(Wojciech Fuk)

2014-03-10 13:04:00Juniorzy wystartują w Polsce i na Litwie2013-09-19 10:28:00Piotr Stryjek po Rajdzie Polski2013-09-19 09:58:00Auto Cross Country na Rajdzie Polski2013-09-17 21:37:00Awaria techniczna wyeliminowała Gryca z Rajdu Polski2013-09-17 21:21:00Marcin Scheffler powiększa przewagę w Castrol EDGE Trophy2013-09-17 21:15:00Sukces Raczkowskiego i Gruszki Chmielewski i Hundla zwycięzcami CRT Polska 20132013-09-17 19:12:00Błotna przeprawa z sukcesami dla załóg MSZ Racing2013-09-16 21:52:00Przetrwali rzeź niewiniątek, są liderami klasy 6!2013-09-16 21:24:00Kajto: Jeden z najpiękniejszych dni w moim życiu2013-09-16 21:20:00Kościuszko 4. w Rajdzie Polski2013-09-15 22:11:00Maciej Oleksowicz: 3x42013-09-15 18:37:00Kajetanowicz w koronie mistrza2013-09-15 10:29:00Kajetanowicz liderem Rajdu Polski2013-09-14 21:35:00Kajetanowicz wyrównał rekord Bublewicza2013-09-14 15:17:00Urwane koło Kubicy na ostatnim odcinku Kajto Mistrzem Polski2013-09-14 15:16:00Kajetanowicz skoczył najdalej2013-09-14 15:05:00Mówią po pierwszej pętli Rajdu Polski2013-09-14 11:44:00Francuski lider Rajdu Polski po OS32013-09-13 22:13:00Kopecky jedzie jako pierwszy2013-09-13 22:01:00Trudna przeprawa2013-09-13 20:59:00Powiedzieli na konferencji prasowej2013-09-13 20:46:00Kubica najszybszy w kwalifikacyjnym2013-09-13 07:51:00Krótszy Rajd Polski2013-09-12 22:29:00Załoga MSZ Racing przed jubileuszowym, 70. Rajdem Polski2013-09-12 12:48:00Michał Sołowow: zapowiada się fantastyczny rajd2013-09-11 22:02:00Gotowi na każde warunki2013-09-11 18:32:00Mówią przed Rajdem Polski2013-09-11 15:06:00Polski bez Tlusťáka i Orsáka2013-09-10 22:33:00Castrol EDGE Trophy gotowe na Rajd Polski2013-09-10 20:48:00Kubica rolował2013-09-10 18:10:00Kościuszko z kontuzją, ale gotowy do startu w Rajdzie Polski2013-09-10 15:30:00Rajd Polski: Radio Rajdowe na częstotliwości 99,6 FM2013-09-09 14:56:00Rajd Polski po raz pierwszy na żywo w Eurosporcie2013-09-04 21:02:00Kajetanowicz i Baran w Fieście R5 na Polski2013-09-02 10:37:00Kościuszko pojedzie w Rajdzie Polski2013-08-29 21:28:00Stryjek przed 70. Rajdem Polski2013-07-24 13:52:00Cztery oesy z Radu Polski na żywo w Eurosporcie !2013-07-12 07:49:00Rajd Polski - rekonesans z mistrzem2013-07-08 21:40:00Atrakcyjna oferta dla kibiców Rajdu Polski2013-06-25 21:56:00Trwa sprzedaż biletów na Rajd Polski2013-06-14 14:52:00Patronat Prezydenta nad Rajdem Polski2013-06-06 18:26:00Konferencja z Mistrzami2013-03-14 18:11:00Kubica w Rajdzie Polski2013-02-27 19:40:00Grupa LOTOS sponsorem tytularnym 70. Rajdu Polski2013-02-12 21:25:00Zmiana terminu Rajdu Polski
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies