Pasjonująca walka o tytuł mistrzowski w ostatnim rajdzie sezonu trwała do ostatniego kilometra. | Na bardzo trudnych, technicznych trasach znanych z dawniej rozgrywanego na Pogórzu Wiśnickim w Beskidzie Wyspowym Rajdu Krakowskiego wytyczone zostały odcinki specjalne kończącego tegoroczny sezon, 1. Rajdu Wawelskiego- Getin-Subaru. Przed zawodami trzy załogi miały szanse zdobyć mistrzowską szarfę za sezon 2005, każdej z nich jedynie pokonanie obu pozostałych pretendentów w ostatniej eliminacji sezonu dawało pierwsze miejsce w klasyfikacji końcowej. Załoga LOTOS Team Race&Rally, Michał i Grzegorz Bębenkowie w Mitsubishi Lancer Evo VIII musiała zwyciężyć ze znakomitymi rywalami: obrońcami tytułu, Leszkiem Kuzajem i Maciejem Szczepaniakiem w Subaru Imprezie oraz Michałema Sołowowem z Maciejem Baranem w Mitsubishi Lancer Evo VIII.
Rywalizacja rozpoczęła się widowiskowym prologiem rozgrywanym w nocnej scenerii na asfaltach najnowszego mostu krakowskiego, Mostu Kotlarskiego. Wzdłuż trasy zgromadziły się ogromne tłumy kibiców i, wobec nienajlepszego zabezpieczenia, start do tego szczególnego odcinka specjalnego rozpoczął się z półtoragodzinnym opóźnieniem. Załoga LOTOS Team Race&Rally, Michał i Grzegorz Bębenkowie nie chcieli podejmować ryzyka uszkodzenia zawieszenia samochodu, pojechali więc bardzo zachowawczo. Prawdziwa rywalizacja miała się rozpocząć następnego dnia. Już pierwsza pętla (trzy odcinki) pokazała, że sportowa walka będzie bardzo wyrównana i emocjonująca. Po dwóch odcinkach specjalnych wyraźną przewagę nad równo jadącymi oboma rywalami w samochodach Mitsubishi Lancer Michałem i Grzegorzem Bębenkami i Michałem Sołowiowem z Maciejem Baranem uzyskał Leszek Kuzaj z Maciejem Szczepaniakiem. Po kolejnej próbie prowadzenie w rajdzie objął Zbigniew Gabryś, jednak dziesiątki tysięcy kibiców pasjonowała rywalizacja o tytuł mistrza Polski. Na drugim miejscu była załoga LOTOS Team Race&Rally, na trzecim Michał Sołowiow. Do końca pierwszego dnia rajdu trwała walka o utrzymanie przewagi nad rywalami; pod koniec etapu awaria odebrała szanse walki o tytuł mistrzowski Michałowi Sołowiowowi, natomiast defekt półosi i bardzo szybka jazda obrońcy tytułu nie pozwoliły utrzymać braciom Bębenkom przewagi nad Leszkiem Kuzajem. Wszystko rozstrzygnęło się ostatniego dnia rajdu. Od początku bardzo szybkie tempo dyktowały trzy załogi, Zbigniew Gabryś walczył o zwycięstwo w rajdzie, Michał i Grzegorz Bębenkowie o pokonanie Leszka Kuzaja. Do końca kolejność się nie zmieniła i ostatecznie pasjonująca rywalizacja skończyła się zdobyciem przez załogę LOTOS Team Race&Rally tytułu wicemistrzów Polski. Jeszcze przed wjazdem na rampę mety Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek pogratulowali bardzo szybkiej i skutecznej jazdy zwycięzcy tegorocznego cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, Leszkowi Kuzajowi.
W cieniu rywalizacji "wielkich" trwała walka o jak nalepsze miejsce na mecie 1. Rajdu Wawelskiego-Getin-Subaru. Uczestniczyły w niej dwie pozostałe załogi rajdowe LOTOS Team Race&Rally; Stefan Karnabal i Bartłomiejv Boba w Mitsubishi Lancer Evo VIII i Mariusz Stec z Maciejem Maciejewskim w Mitsubishi Lancer Evo VI. Już w pierwszej fazie dwie przebite opony przyniosły ponad siedem minut straty Stefanowi Karnabalowi z Bartłomiejem Boba i załoga mogła już tylko walczyć o jak najlepsze wyniki na poszczególnych odcinkach specjalnych, jednak bez szans na punktowane miejsce w rajdzie. Drugiego dnia uzyskali świetny wynik, drugie miejsce na odcinku specjalnym, jednak na kolejnej próbie awarii uległa skrzynia biegów i załoga musiała wycofać się z dalszej jazdy.
Mariusz Stec z Maciejem Maciejewskim po pierwszym dniu zajmowali dziesiąte miejsce rywalizując z dysponującymi podobnym samochodem, bardzo szybkimi Zbigniewem Staniszewskim z Sebastianem Rozwadowskim. Obie załogi toczyły wspaniałą i wyrównaną walkę przez ponad dwieście kilometrów odcinków specjalnych. Na mecie okazało się, że załoga LOTOS Team Race&Rally zwyciężyła z rywalem różnicą zaledwie 5,6 sekundy.
Klasyfikacja 1. Rajdu Wawelskiego:
1. Zbigniew Gabryś, Robert Hundla Mitsubishi Lancer Evo VIII
2. Leszek Kuzaj, Maciej Szczepaniak, Subaru Impreza STi, +1,3 s
3. Michał Bębenek, Grzegorz Bębenek, Mitsubishi Lancer Evo VIII, +28,7 s
4. Tomasz Kuchar Jakub Gerber, Subaru Impreza STi, +1min 22,5 s
5. Michał Kościuszko, Jarosław Baran, Suzuki Ignis S 1600, + 2 min 29,5 s
6. Tomasz Czopik, Łukasz Wroński, Mitsubishi Lancer Evo VIII, + 3 min 27,2 s
7. Michał Sołowiow, Maciej Baran, Mitsubishi Lancer Evo VIII, + 5 min 15,0 s
8. Mariusz Stec, Maciej Maciejewski, Mitsubishi Lancer Evo VI, + 5 min 57,0s
ip
Lotos Team Race&Rally
|