Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2010-06-03 11:13
Podium Miękosia na inaugurację DSMP
Wręcz nieprawdopodobną strategię na wyścig Endurance przygotował zespół Forch Racing. Pierwotnie, w dwugodzinnym wyścigu inaugurującym tegoroczne zmagania w cyklu DSMP mieliśmy oglądać Mariusz Miękosia w parze w Teodorem Myszkowskim.

Już przed startem wiadomo było, że ekipa Forch Racing w DSMP 2010 wystawi tylko jedno Porsche 997 GT3 Cup z czterema zawodnikami w składzie Lukas/Miękoś/Biliński/Myszkowski. Nikt jednak nie sądził, że wszyscy wystartują w tak krótkim wyścigu, trwającym jedynie 120 minut.
Miękoś reprezentujący barwy Fastline wsiadł za kierownicę Porsche na drugiej zmianie, w trakcie której stoczył bardzo interesujący i zwycięski pojedynek z Ferrari 430 GT3. Samochód najgroźniejszych rywali ostatecznie nie dojechał do mety, a Porsche polskiego zespołu wykonało jeszcze dwa szybkie pit stopy, umożliwiając tym samym występ wszystkich czterech kierowców w tym wyścigu.

Załoga z Mariuszem Miękosiem w składzie uplasowała się na trzecim miejscu w klasyfikacji generalnej, będąc zarazem pierwszą ekipą z Polski. Przed nimi znalazły się tylko dwa słowackie Porsche RSR.

Wyścig długodystansowy nie był ostatnim biegiem, w którym oglądaliśmy Miękosia. Kierowca Fastline wystartował jeszcze w niedzielę w drugim sprincie weekendu WSMP, będącym także eliminacją Mistrzostw Europy Strefy Centralnej i GT3 Cup Trophy.

Tuż przed startem na tor zaczęły spadać pierwsze krople deszczu, co oznaczało loterię w wyborze ogumienia. Miękoś, tak jak większość stawki, zdecydował się pozostać na oponach typu „slick”. Mimo „trudnych” pierwszych okrążeń, nawierzchnia toru zaczęła z biegiem czasu stopniowo przesychać. Ostatecznie kierowca Fastline, startujący w tym sezonie w barwach Forch Racing, ukończył wyścig na 7. pozycji w klasyfikacji generalnej i czwartej w punktacji kolejnej rundy GT3 Cup Trophy.

Po tym wyścigu Miękoś plasuje się na ósmym miejscu w klasyfikacji generalnej Grand Prix Polski i na czwartej pozycji w klasyfikacji Porsche Carrera GT3 Cup.

Kolejna runda Mistrzostw Polski odbędzie się za miesiąc również na torze Poznań. W przerwie pomiędzy startami kierowca Fastline planuje odbyć sesję testową na jednym z niemieckich obiektów gdzie rozgrywana jest seria Porsche Carrera Cup.

Mariusz Miękoś: - Strategia trzech zmian kierowców była przez nas brana pod uwagę przed wyścigiem Endurance. Oczywiście i tak o wszystkim miał zadecydować przebieg rywalizacji. Cały regulamin DSMP i sprawy klasyfikowania kierowców jednej załogi w trakcie sezonu dokładnie przeanalizowaliśmy wspólnie przed startem. Jako zespół mamy ambitne plany w tegorocznych DSMP i chcemy je zrealizować w czteroosobowym składzie. Większą część wyścigu Endurance w Poznaniu jechałem na zmianę z Teodorem, który dobrze wystartował i utrzymał dobre czwarte miejsce do mojej zmiany. Ja swoją także pojechałem równo i udało się jeszcze awansować na podium. Za kierownicę zdążyli wsiąść także Stefan i Robert. Na swojej zmianie na tor wyjechałem razem z Ferrari Stańcy prowadzonym przez Piotra Bednarka. Stoczyliśmy fajny pojedynek. Byłem szybszy w zakrętach, choć rywal próbował odrabiać na prostych. Wychodziłem jednak szybko z zakrętów, dzięki czemu na prostych nie traciłem do Ferrari. Po kilku okrążeniach zmusiłem rywala do kilku błędów i Ferrari ostatecznie nie dojechało do mety. W niedzielnym sprincie przed startem było sporo nerwowości z powodu lekkiego deszczu. Ja ogólnie byłem w miarę spokojny, bowiem po pierwsze mogłem polegać na doświadczeniu zespołu. Musiałoby mocno padać, abym zdecydował się na deszczówki. Po drugie pomogła znajomość meteorologii w rozumieniu lotniczym. Wiedziałem, że z tych chmur nie będzie dużego deszczu. Pokropiło, postraszyło i na pierwszym okrążeniu było rzeczywiście bardzo ślisko. Wystartowałem ostrożnie, wiedząc że opony się nagrzeją, a tor będzie wysychał w miarę upływu czasu. Trochę nie w moim stylu pojechałem kunktatorsko ze świadomością, że to dopiero pierwsze okrążenia. Potem na wysychającym torze wyprzedziłem auta jadące na deszczówkach. Zająłem swoje miejsce w peletonie i uplasowałem się po raz drugi na czwartym miejscu w GT3 Cup Trophy – najwyższym jakie ja i moje Porsche stać na tą chwilę w stawce. Chciałbym podziękować zespołowi Forch Racing za kolejny rewelacyjnie przygotowany i przeprowadzony weekend wyścigowy. Duże „dzięki” należy się mechanikom, którzy wykonali kawał dobrej roboty. Ja starałem się im nie przysporzyć więcej pracy, nie rozbijając Porsche, chociaż zaliczyłem dwukrotnie żwir. Bardzo dziękuję rodzinie za wsparcie w trakcie zawodów. Dodam, że mój syn Mateusz miał w trakcie weekendu okazję pojechać na prawym fotelu Porsche wraz ze Stefanem Bilińskim, a już za dwa tygodnie sam robi licencję wyścigową. Może więc kiedyś pójdzie w moje ślady. Moim marzeniem jest, żeby był moim zmiennikiem w wyścigach długodystansowych. Bardzo cieszy mnie również fakt powstania nowego projektu pod nazwą Radical. Mam nadzieję, że niebawem zobaczymy tę serię na polskich torach.

I runda DSMP – wyniki wyścigu:
1. Rudolf Machanek/Stefan Rosina Porsche 911 GT3 RSR 2:01.03,149
2. Andrej Studenic/Miro Konopka Porsche 911 GT3 RSR +28,917
3. Mariusz Miękoś/Robert Lukas/Teodor Myszkowski/Stefan Biliński Porsche 997 GT3 Cup -2 okr.
4. Krzysztof Spyra/Paweł Szymański Renault Megane Trophy -4 okr.
5. Marcel Kusin/Petr Fulin BMW M3 GTR -4 okr.
6. Luis Scarpaccio/Fabio Ghizzi Ferrari 360 -4 okr.

IV runda WSMP
1. Filip Sladecka Audi A4 DTM 23.14,661
2. Maciej Stańco Ferrari 430 GT3 +59,007
3. Robert Lukas Porsche 997 GT3 Cup +59,559
4. Dick Kvetnansky K-1 Attack R4 +1.31,270
5. Teodor Myszkowski Porsche 997 GT3 Cup +1.32,511
6. Stefan Biliński Porsche 997 GT3 Cup -1 okr.
7. Mariusz Miękoś Porsche 997 GT3 Cup -1 okr.
8. Miro Konopka Saleen S7R -1 okr.
9. Radosław Kordecki Ferrari 430 GT3 -1 okr.
10. Sebastian Pachura SEAT Leon Supercopa -1 okr.

GT3 Cup Trophy – wyniki wyścigu
1. Robert Lukas Porsche 997 GT3 Cup
2. Teodor Myszkowski Porsche 997 GT3 Cup
3. Stefan Biliński Porsche 997 GT3 Cup
4. Mariusz Miękoś Porsche 997 GT3 Cup
5. Bartosz Opioła Porsche 996 GT3 Cup
6. Marcin Gładysz Porsche 997 GT3 Cup

Klasyfikacja generalna GT3 Cup Trophy po 4 rundach
1. Lukas Robert 36 pkt.
2. Myszkowski Teodor 30 pkt.
3. Bilinski Stefan 24 pkt.
4. Miękoś Mariusz 17 pkt.
5. Gładysz Marcin 17 pkt.
6. Kalman Bodis 7 pkt.
7. Zdeno Mikulasko 6 pkt.
8. Bartosz Opioła 4 pkt
Dodaj do:

(Wojciech Fuk)

2010-09-09 11:36:00Filip Mocie – weekend pełen pecha2010-09-09 11:18:00Tytuł Mistrzów Polski dla Potockiego2010-09-03 13:44:00Ales Jirasek zamiast Lisowskiego w polskim Seacie2010-06-06 11:06:00Filip Mocie – super udany debiut w WSMP2010-06-03 11:13:00Podium Miękosia na inaugurację DSMP2010-06-01 06:12:00Wielkie emocje na Poznańskich wyścigach2010-06-01 06:08:00 Podwójne podium Teodora Myszkowskiego w Poznaniu2010-06-01 05:52:00Dobra postawa Rybarczyka w I rundzie SOC2010-06-01 05:42:00Seat-y pokazały potencjał w Poznaniu2010-05-30 11:51:00Szybkie tempo VW Racing Polska w sobotnich zawodach2010-05-29 10:44:00Miękoś: W samochodzie jest duży potencjał2010-05-28 10:49:00Miękoś w nowej specyfikacji Porsche2010-05-27 11:11:00Teodor Myszkowski przed własnymi kibicami 2010-05-27 10:48:00Łukasz Byśkiniewicz przed wyścigiem w Poznaniu2010-05-27 05:38:00Domowy wyścig Rybarczyka2010-05-26 19:35:00VW Racing Polska na Torze Poznań2010-05-25 14:06:00Filip Mocie – moje pierwsze zawody cyklu WSMP
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies