Brawn GP - przed GP Australii | Zespół Rossa Brawna w dobrych nastrojach zmierza do Melbourne. Jenson Button i Rubens Barrichello - najbardziej doświadczony duet kierowców w stawce - uważają, że samochód okaże się konkurencyjny i z niecierpliwością oczekują startu kolejnego sezonu.
Jenson Button
„Pierwszy wyścig sezonu to zawsze ekscytujący weekend, ponieważ żaden z zespołów nie wie gdzie jest ich samochód, jeśli chodzi o osiągi, dopóki nie zmierzymy się na torze w prawdziwym wyścigu. Jestem dużym fanem Melbourne jako miasta i jako miejsca pierwszego wyścigu; to naprawdę świetne miejsce, żeby zacząć sezon. Wyścig ma miejsce na pięknie położonym Albert Park, szybkim i przyjemnym torze z kilkoma bardzo technicznymi zakrętami. Zawsze lubiłem tam jeździć, zwłaszcza w kwalifikacjach, kiedy można naprawdę przycisnąć i wykonać świetne okrążenie.”
„Przylecę do Melbourne już w sobotę, żeby mieć pewność, że mam kilka dni na aklimatyzację do innej strefy czasowej. Będę robił trochę ćwiczeń sprawnościowych z moim fizjoterapeutą w ramach przygotowań do wyścigu, mam nadzieję że w słońcu nad oceanem. Skontaktujemy się też z miejscowymi triatlonistami, żeby razem potrenować. Spotkam się również z moim poprzednim fizjoterapeutą, który teraz mieszka w Australii, i z paroma kierowcami V8 Supercars, których trenuje, na kolejną intensywną sesję treningową.”
„Naprawdę nie mogę się już doczekać Australii i wyzwania, jakim będzie wyciśnięcie wszystkiego co najlepsze z naszego nowego bolidu podczas weekendu wyścigowego, który zapowiada się bardzo ekscytująco.”
Rubens Barrichello
„Grand Prix Australii to jeden z moich ulubionych wyścigów w kalendarzu, a atmosfera na Albert Park podczas weekendu wyścigowego jest zawsze fantastyczna. Naprawdę ekscytująco będzie wrócić tam w tym roku z naszym nowym zespołem i z konkurencyjnym samochodem, żeby zacząć mój już 17. sezon startów w Formule 1. Po ciężkiej zimie jestem ogromnie zmotywowany, żeby znów zacząć się ścigać i naprawdę cieszę się na nadchodzące wyzwania.”
„Tor Albert Park jest dość techniczny i duże, jak na uliczny tor, prędkości oznaczają, że trzeba ustawić dość duży poziom siły docisku, co z kolei pogarsza przyczepność z wolnych zakrętach przejeżdżanych na dwójce. Podczas okrążenia są bardzo szybkie zmiany kierunku i można zyskać dużo czasu na szybkiej szykanie na zakrętach 11 i 12, jeśli się je dobrze weźmie. Potrzebujesz samochodu z dobrym przodem, żeby skorzystać na tych zakrętach.”
„Jako że tor jest na drogach publicznych, jest dużo nierówności podczas hamowania i, jeśli twój samochód ma skłonność do blokowania tyłu, musisz uważać, żeby nie wytrąciło go z równowagi na tyle mocno, że wylecisz z toru. Dość trudno jest na tym torze wyprzedzać, najlepsze są do tego zakręty 3 i 13.”
Ross Brawn, Szef Zespołu
„Naszym celem cały czas była obecność na torze podczas pierwszego wyścigu sezonu w Melbourne i planowaliśmy tak, żeby ten cel idealnie zrealizować. Jestem niezmiernie dumny, że udało się to zrobić i że Australia to początek nowej, ekscytującej podróży dla naszego zespołu. BGP 001 to owoc 15 miesięcy wytężonej pracy rozwojowej i zespół sprawił się fantastycznie w swoim zaangażowaniu w wyprodukowanie dwóch samochodów na czas.”
„Nasz krótki, ale niezmiernie ważny, program testów w ostatnich dwóch tygodniach potwierdził nasze wrażenie, że BGP 001 to dobry samochód i świetna platforma do dalszego rozwoju podczas sezonu. Podczas siedmiu dni testów skupiliśmy się na niezawodności i pogłębieniu naszego zrozumienia zachowania samochodu podczas wyścigu. Jesteśmy bardzo usatysfakcjonowani rezultatami i tempem, jakie pokazał nasz samochód, jednak zdajemy sobie doskonale sprawę, ze praca dopiero się rozpoczęła.”
„Testy w Melbourne będą niezmiernie ważne i musimy przejechać tam maksymalnie dużo kilometrów, żeby Jenson i Rubens dopasowali ustawienia do swoich upodobań.”
źródło: autosport.com
(impishgrin) |