Robert Kubica na konferencji przed GP Australii | Robert Kubica wziął w czwartek udział w pierwszej oficjalnej konferencji prasowej nowego sezonu. Oto co odpowiedział na pytania dziennikarzy.
Robert, twoje odczucia na poczÄ…tku nowego sezonu?
Jak zawsze zima była bardzo ważna żeby wypróbować, przeanalizować i zdobyć wiedzę o nowych komponentach samochodu, bo zmiany w przepisach były dość duże. Trzeba było sporo zrozumieć, opony, aerodynamika, KERS. Tak, czekam z niecierpliwością. W końcu będziemy mieli jaśniejszy obraz gdzie jesteśmy w porównaniu z naszymi rywalami i zobaczymy.
Czy jesteÅ› podekscytowany nowym sezonem?
Tak, jak zwykle. To nowy sezon i, jak już mówiłem, zawsze jest dobrze znowu ruszyć po sześciu miesiącach przerwy. Testy są ważne, ale to wyścigi lubimy.
Wprowadzono zmiany w regulacjach, KERS i inne rzeczy takie jak gładkie opony. Które z tych rzeczy maja największy wpływa na ciebie jako kierowcę?
Na pewno opony i aerodynamika. Uważam, że poziom przyczepności jest raczej zrównoważony. Oczywiście w niektórych średnio szybkich zakrętach dostaje się więcej dzięki gładkim oponom, a w innych zakrętach jest się trochę wolniejszym z powodu gorszej aerodynamiki. Ale ogólnie myślę, że czasy okrążeń będą porównywalne i, jak wspominał Jenson, przednie opony są całkiem mocne. KERS był dużą sprawą podczas zimy, więc zobaczymy.
Jak bardzo widoczne są dla ciebie korzyści z KERS, jak również różnica z ruchomym przednim skrzydłem?
Myślę, że z przednim skrzydłem nie bawiliśmy się w ogóle, bardzo mało podczas zimy. Oczywiście to się różni pomiędzy samochodami, bo można ustawić klapę tak, że ma większy lub mniejszy wpływ w zależności od samochodu. To nie jest temat wart jakiejś dużej dyskusji.
Gdzie według ciebie jest twój zespół i samochód w hierarchii na początku nowego sezonu?
Wydaje mi się, że czekamy na tą odpowiedź już od długiego czasu. Zadaje się nam to pytanie od lutego, więc może poczekajmy jeszcze dwa dni i wtedy się okaże.
Jeśli chodzi o nowe reguły – czy myślisz, że zobaczymy w tym roku więcej wyprzedzania?
Myślę, że KERS może mieć duże znaczenie, czy masz go na pokładzie czy nie, więc myślę że to będzie główny czynnik. Nie spodziewam się więcej wyprzedzania dzięki zmianom w aerodynamice, raczej jeśli samochody przed tobą nie mają KERS a ty dysponujesz dodatkową mocą, wtedy może być trochę łatwiej, ale myślę że i tak będzie dość trudno.
Robert, co będzie wpływało na decyzję twoją, albo zespołu, o tym czy używać KERS? A jeśli będziesz używał, to jaką może ci to sprawić różnicę?
Myślę, że już oficjalnie wiadomo, ze nie wystartuję tu z KERSem. KERS będzie miał Nick. Zespół będzie podejmował decyzję przed każdym kolejnym wyścigiem, osobno dla każdego kierowcy, więc zobaczymy.
źródło: FIA
(impishgrin) |