Citroën Racing Trophy Polska - sezon 2011 | Kolejny, piaty już sezon rywalizacji kierowców, którzy zaufali sześciokrotnemu Mistrzowi Świata WRC w kategorii Producentów, rozpocznie się w historycznym dla polskich rajdów regionie Polski, na szybkich i technicznych, asfaltowych trasach Gór Sowich.
Bazą 39 Rajdu Świdnickiego KRAUSE, stanowiącego II zmagania w ramach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, oraz II i III rundę Rajdowego Pucharu Polski, będzie tradycyjnie Świdnica.
O tytuł zwycięzcy międzynarodowego programu Citroën Racing Trophy w tym roku ubiegać się będzie czternastu kierowców i pilotów. Stanowią oni załogi sześciu Citroënów C2R2MAX i jednego DS3R3, który po raz pierwszy wystartuje na polskich oesach. Obok zawodników dobrze znanych kibicom rajdów, którzy mogą poszczycić się tytułami Mistrzów Polski, znajdą się debiutanci, którzy dołączą do ekipy Citroën Racing Trophy i w każdej rundzie będą rywalizować o wysokie nagrody pieniężne za zajęte miejsca oraz bony na zakup części zamiennych i akcesoriów w butiku Citroën Racing.
Jan Chmielewski/Maciej Wilk Citroën DS3 R3
Mistrz Polski w klasie R2B i zwycięzca Citroën Racing Trophy Polska 2008. Drugi najlepszy kierowca ubiegłego sezonu, w którym zdobył również tytuł I wicemistrza CEZ Trophy – Mistrzostw Stefy Europy Centralnej FIA. W tym roku jego pilotem będzie dotychczasowy partner Kamila Butruka. Zadebiutują za kierownicą nowego Citroëna DS3 R3 i mają ambicje być w czołówce klasyfikacji generalnej rajdów.
Tomasz Gryc/Michał Kuśnierz Citroën C2R2 MAX
Trzecia załoga ubiegłorocznego Citroën Racing Trophy Polska. Pojadą tym samym egzemplarzem cedwójki, którym Michał i Grzegorz Bębenkowie zdobyli w poprzednim sezonie pierwsze miejsce. Liczą na poprawę regularności i wyższe miejsce w klasyfikacji końcowej.
Szymon Kornicki/Robert Hundla Citroën C2R2 MAX
Załoga ta w Polsce będzie występować „gościnnie”, ponieważ w planach mają też rywalizację w czeskiej edycji Citroën Racing Trophy i tam złożyli swój akces do programu, korzystając z zalet jego międzynarodowego charakteru. Ambicja i doświadczenie, to cechy mające pomóc im w zdobywaniu wysokich miejsc po obu stronach polsko-czeskiej granicy.
Ariel Piotrowski/Ireneusz Pleskot Citroën C2R2 MAX
Kierowca i pilot , którzy niejednokrotnie pokazywali swoje wysokie umiejętności. Powracają do walki po niedokończonym, pechowym poprzednim sezonie. Pomóc ma im w tym zmiana firmy obsługującej samochód.
Tomasz Żerebecki/Ewa Rybko Citroën C2R2 MAX
Drugi sezon w RSMP dla tej młodej, mieszanej załogi, będzie sprawdzianem zdobytych umiejętności i doświadczenia. Ewa, jako jedna z dwóch przedstawicielek płci
pięknej w naszym towarzystwie, z pewnością będzie cieszyć się zainteresowaniem dziennikarzy i kibiców.
Rafał Janczak/Tomasz Sadlik Citroën C2R2 MAX
Debiutują w stawce Citroënów. Biorąc pod uwagę dotychczasową karierę tej młodej beskidzkiej załogi i ubiegłoroczny tytuł v-ce Mistrza Polski w klasie N-3, możemy liczyć na emocjonującą rywalizację. Do dyspozycji będą mieli dopiero co zbudowaną rajdówkę z szewronem na masce. Ich samochód podczas rajdu, będzie jeszcze pachniał nowością!
Sebastian Depta/Anna Wódkiewicz Citroën C2R2 MAX
Ten krakowski kierowca w ubiegłym roku walczył w Rajdowym Pucharze Polski w klasie N-3. Jego pilotką będzie znana ze startów z Arielem Piotrowskim, druga w naszej stawce kobieta. Swoje starty zaczną od Rajdu Karkonoskiego.
W tym roku, po rocznej przerwie, do regulaminów Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski powróciły klasy R. Załogi Citroënów C2R2 MAX, wyposażonych w silnik o pojemności 1600 cm3, będą rywalizować o tytuły w klasie R2B, a Citroënów DS3 R3, które są wyposażone dodatkowo w turbosprężarkę, w klasie R3T. Obydwa samochody zaliczane są do Grupy R, która określana jest mianem nieoficjalnej klasyfikacji samochodów napędzanych na przednią oś. Właśnie na klasyfikacji Grupy R, podobnie jak w ubiegłym roku, będzie się opierała rywalizacja w tegorocznym, przełomowym Citroën Racing Trophy Polska 2011.
(Wojciech Fuk) |