Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2011-04-14 13:01
Rywalizacja w cieniu tragedii
Rajd Świdnicki-Krause stanowiący drugą rundę Platinum Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski na długo zapisze się w pamięci. Piękne trasy, wspaniały klimat i emocjonująca walka o sekundy tym razem przestały się liczyć.

Barwny rajd stał się w mgnieniu oka czarno-biały, cichy i pełny zadumy. W słoneczne, niedzielne południe dotarła wiadomość o śmierci Sylwestra Olszewskiego, który debiutował na trasach Mistrzostw Polski startując w klasie N3. W ułamku sekundy cały rajdowy świat zamarł, a wyniki sportowe zeszły na drugi plan. Na twarzy odbierającego puchar za zwycięstwo w klasie N3 Piotra Krotoszyńskiego zamiast uśmiechu, malował się smutek, ból i niedowierzanie.

Rajd rozpoczął się w sobotni poranek od klasycznego odcinka specjalnego Rościszów – Walim, który padł łupem Piotra Krotoszyńskiego. Popularny „Krotosz” pilotowany przez Tomasza Markiewicza przez cały rajd jechał bardzo szybko, pewnie i nie popełnił większych błędów. Odpierał ataki Tomasza Hupało oraz Piotra Rudzkiego i odniósł w pierwszym starcie w nowym sezonie zasłużone zwycięstwo. - Rajd Świdnicki jest moją ulubioną imprezą w Mistrzostwach Polski. Od początku jechało nam się bardzo dobrze , objęliśmy prowadzenie na pierwszym oesie i nie oddaliśmy go do końca. Mam nadzieję że kolejne rajdy zakończą się dla nas podobnie a Honda będzie tak bezawaryjna, jak w Świdnicy. Wynik sportowy jednak nie znaczy nic przy tragedii, która miała miejsce na OS 11. Chcielibyśmy przekazać najszczersze wyrazy współczucia dla rodziny oraz najbliższych tragicznie zmarłego podczas rajdu Sylwestra Olszewskiego.

Najszybszą załogą debiutującą w klasie N3 w RSMP byli Tomasz Hupało i Dominika Duziak, którzy wzorcowo odnaleźli się w nowych dla siebie realiach. Rywalizacja na niezwykle trudnych i szybkich odcinkach specjalnych zlokalizowanych w Górach Sowich dodawała im energii, wzmagała koncentrację, co pozwoliło im dobrze wykorzystać topowo przygotowaną Hondę Civic Type-R. Na większości odcinków specjalnych zajmowali drugie miejsca, wygrali odcinek Miłków-Kamionki i zameldowali się na mecie z drugim czasem, tracąc do Piotra, Krotoszyńskiego 19,7 sekundy. - Dla mnie Rajd Świdnicki to domowa impreza, na której chcieliśmy wypaść jak najlepiej i myślę, że całkiem się to udało. Uważam, że jak na debiut w RSMP 2. miejsce w klasie N3 to ogromny sukces, tym bardziej, że jechałem pierwszy raz z nową pilotką - Dominiką Duziak. Dogadywaliśmy się jednak naprawdę świetnie i od razu mogliśmy jechać szybko. Chciałbym skorzystać z okazji i podziękować Sponsorom: FIRMIE TORUS, FORPOL, JAAD, BYTECOME, WOLNET, CONCEPT,HONDA GRUDZIŃSKI, MATUSZEWSKI. Szczególne podziękowania dla JURY, który przygotowuje nam auto do każdego startu. Ciężko mi jednak wypowiedzieć się o Rajdzie Świdnickim teraz, zaledwie kilka dni po ogromnej tragedii, która przyćmiła wszelką radość ze startu. Pragnę złożyć przede wszystkim wyrazy głębokiego współczucia Bliskim Sylwestra Olszewskiego, choć wiem, że nic nie jest w stanie złagodzić Ich bólu...

Obrońcy tytułu Mistrza Polski w klasie N3 – Piotr Rudzki i Bartłomiej Holdenmayer rozpoczęli rywalizację od najniższego miejsca na podium. Jadący niemal zupełnie seryjną Hondą Civic Type-R popularny „Herbi”, wyraźnie tracił czas na szybkich fragmentach, lecz starał się odrabiać sekundy na wąskich, ciasnych i trudnych technicznie partiach. Wygrał dwa odcinki specjalne: Świerki-Włodowice oraz Michałkowa-Walim ze słynnym spadaniem do Glinna i pokazał, że w tym sezonie dalej jest w ścisłej czołówce klasy N3. Na mecie zawodów nie miał jednak ochoty rozmawiać o swoim wyniku, koncentrując się na wspomnieniach związanych z Sylwestrem Olszewskim. - Po raz pierwszy nie będę komentował naszych wyników w klasie, bo w tej sytuacji nie mają znaczenia i pewnie gdyby nie ta przykra sytuacja powiedział bym , że jest ok. Jednak chciałem wspomnieć o jednej rzeczy, którą Sylwester Olszewski zrobił przed rajdem dla mnie, a bez której mieli byśmy poważne problemy z bezpiecznym podróżowaniem. Na kilka dni przed rajdem okazało się, że mieliśmy problem z amortyzatorami i już nic się nie da z nimi zrobić w tak krótkim czasie. Szukając jakiegoś rozwiązania zadzwoniłem wtedy do Sylwka i spytałem się czy nie ma jakiś innych zapasowych amortyzatorów, żeby pożyczyć. Musze się przyznać, że nie liczyłem na nic, bo większość zawodników po prostu taką opcję by zostawiła dla siebie na zapas, i w sumie nie ma się czemu dziwić, bo to poważna sprawa. On bez wahania się zgodził nie chcąc nic w zamian, a nie znał mnie praktycznie w ogóle, bo parę razy rozmawialiśmy przez telefon, a przed rajdem widziałem go tylko raz jak mi je dawał fizycznie. Każda śmierć jest przykra, ale szkoda, że odchodzi ktoś kto pomaga innym, a wielu z nas zna uczucie jak brakuje jakiejś części i jest wtedy problem żeby pojechać dalej ... Chciałem mu podziękować po rajdzie i niestety już nie będę miał okazji więc zrobię to teraz powiem po prostu DZIĘKUJĘ SYLWEK ZA POMOC.

Marcin Gagacki, który po zwycięstwie w Rajdzie Lotos został liderem tegorocznej klasyfikacji klasy N3, na Rajdzie Świdnickim jechał swoim tempem, notując czasy w okolicach trzeciego i czwartego miejsca. Uwielbiający jazdę po luźnych nawierzchniach popularny „Gacek” na asfaltach z rajdu na rajd czuje się coraz pewniej i zapowiada walkę o wyższe pozycje w następnych rajdach. Na mecie rajdu, podobnie jak Herbi, nie myślał jednak o wyniku: - Ciężko coś napisać i ciężko myśleć o tym co się stało. Nie mogę w to uwierzyć, Sylwester startował w niedziele zaraz za mną, z niecierpliwością oczekiwałem na wynik uzyskany przez chłopaków, niestety ... nie doczekałem się. Po wjeździe na PKC przed serwisem po usłyszeniu informacji że Sylwester zmarł łzy mi same popłynęły, Mocno współczuję rodzinie i bliskim. Co do samego rajdu to uważam że był on techniczny i trudny, pierwsza trójka mocno cisnęła, starałem się cały rajd jechać swoim tempem bez zbędnego ryzyka.

Mirosław Włodarczyk pilotowany przez Grzegorza Dachowskiego zajęli w swoim debiucie w klasie N3 w RSMP piąte miejsce, co można uznać za dobry prognostyk przed dalszą częścią sezonu. Rajd Świdnicki potraktowali treningowo chcąc dobrze „wjeździć” się w Renault Clio Sport i popracować nad ustawieniami zawieszania przed kolejnymi występami. - W zeszłym sezonie startowaliśmy w Clio Cup a teraz podjęliśmy decyzję o przejściu do klasy N3 licząc na silą konkurencję i się nie zawiedliśmy. Nasi konkurenci prezentują bardzo wysoki poziom i miło nam z nimi rywalizować. Pierwszy rajd poświęciliśmy na lepsze zrozumienie samochodu i od następnego rajdu będziemy chcieli jechać jeszcze szybciej. Jednak wynik sportowy zupełnie zaszedł na drugi plan. Ciężko nam jest się pozbierać po informacji o śmierci Sylwestra Olszewskiego, z którym rywalizowaliśmy na odcinkach specjalnych. Składamy najszczersze kondolencje rodzinie i bliskim Sylwestra Olszewskiego.

Rafał Rybacki pilotowany przez Gabrielę Bar po zmianie samochodu z Peugeota 206 RC na Renault Clio Sport notowali czasy w środku stawki, poświęcając czas na lepsze zrozumienie samochodu i ustawień zawieszenia. Z odcinka na odcinek jechali coraz szybciej i pewniej, lecz awaria skrzyni biegów na pierwszym niedzielnym OSie doprowadziła do konieczności skorzystania z systemu SupeRally. Ostatecznie na mecie zameldowali się na szóstym miejscu, zdobywając pierwsze punkty w sezonie, lecz o wyniku nie chcieli rozmawiać: - Zawsze miło jest poznawać ludzi dzielących tą samą pasję. Sylwestra poznałem w sobotę na Rajdzie Świdnickim. Cieszyłem się, że jest ktoś, kto podobnie jak ja wraca na oesy. Trudno wyrazić słowami, jak bardzo mi przykro z powodu tego, co się stało. Szczerze współczuję rodzinie i wszystkim bliskim. Myślami jestem z Wami.

Marcin Berliński z Krzysztofem Jeżewskim po raz kolejny mieli problemy z samochodem. Po wycofaniu się z Rajdu Lotos, przed startem Świdnickiego klasyka mieli nadzieję na wyeliminowanie wszystkich chorób wieku dziecięcego w swoim Clio Sport, jednak francuska rajdówka po raz kolejny odmówiła posłuszeństwa i sympatyczna załoga musiała podczas pierwsze etapu wycofać się z rywalizacji. - W zaistniałej tragicznej sytuacji pozostaje mi jedynie dołączyć się do kondolencji i szczerych wyrazów współczucia dla rodziny oraz przyjaciół Sylwestra. Nasz wynik i nasze problemy na rajdzie są teraz zupełnie nieistotne. Ciężko nam jest powrócić do normalnego funkcjonowania, ciągle jesteśmy myślami z Sylwestrem.

Kolejnym pechowcem okazał się powracający do rajdów po kilkuletniej przerwie Tomasz Ratajczyk. Dwukrotny Mistrz Polski w klasie N3 zaczął rajd spokojnie, rozkręcając się z odcinka na odcinek. Niestety mały błąd podczas pokonywania słynnej górnej patelni na Walimiu, polegający na przycięciu krawężnika, zakończył się efektownym dachowaniem. Na szczęście załoga wyszła z wypadku bez szwanku, lecz samochód nie nadawał się do dalszej rywalizacji i Tomasz Ratajczyk z Rafałem Fiołkiem podjęli decyzję o wycofaniu się z rajdu. - Od samego startu auto bardzo źle się prowadziło, mieliśmy dużo problemów technicznych Na czas nie doszło zawieszenie asfaltowe do auta i musieliśmy pojechać na zawieszeniu szutrowym. To nie był koniec problemów ponieważ odcinek testowy przejechaliśmy z gotującym się silnikiem. Na czwartym odcinku specjalnym Rościszów – Walim niestety wypadliśmy z trasy. – Rajd nie ułożył się tak jakbyśmy sobie tego życzyli. Problemy z tylnym zawieszeniem, skrzynią biegów, a na koniec dachowanie. Tegoroczny Rajd Świdnicki nie będzie mile wspominany ze względu na wypadek śmiertelny do którego doszło podczas drugiego dnia rajdu.
Dodaj do:

(woma)

2012-04-19 16:01:00Debiut Dula w Górach Sowich2011-04-14 13:01:00Rywalizacja w cieniu tragedii2011-04-13 21:27:00Maciej Rzeźnik po Świdnickim2011-04-13 14:56:00Ostatnie pożegnanie Sylwestra Olszewskiego2011-04-12 22:55:00Tomasz Żerebecki i Ewa Rybko po 39. Rajdzie Świdnickim2011-04-11 22:39:00"Zerówki" po Świdnickim2011-04-11 22:24:00NEO - PETROELTECH Rally Team po 39. Rajdzie Świdnickim2011-04-11 20:22:00Wypowiedzi po 39 Rajdzie Świdnickim: Zawda/Gołda2011-04-11 19:58:00Inauguracja rywalizacji Citroënów2011-04-11 19:54:00Ogryzek Rallysport po Rajdzie Świdnickim2011-04-11 13:10:00Przedwczesne zakończenie sportowych zmagań2011-04-11 13:07:00Platinum Rally Team po Rajdzie Świdnickim Krause2011-04-11 12:56:00Na mecie tym razem nikt się nie cieszył2011-04-10 12:53:00Rajd Świdnicki przedwcześnie zakończony2011-04-10 12:29:00Kierowcy i pilot po OS 122011-04-10 12:02:00Rajd Świdnicki po OS 122011-04-09 18:01:00Mówią po I dniu2011-04-09 17:33:00Po pierwszym dniu Rajdu Świdnickiego2011-04-09 14:28:00"Nie można pojechać szybciej z Rościszowa do Walimia"2011-04-09 13:25:00Rajd Świdnicki: Prowadzi Bouffier2011-04-09 06:56:00Asfaltowy test2011-04-08 10:37:00Debiut Citroena DS3 R3 na polskich odcinkach specjalnych!2011-04-08 08:16:00Rzeźnik: Przejechać ten rajd bez problemów2011-04-08 08:14:00Platinum Inspiration na 39 Rajdzie Świdnickim Krause2011-04-08 08:04:00Rajd Świdnicki: klasa N3 gotowa do walki2011-04-07 16:00:00Peugeot Sport Polska Rally Team przed 39. Rajdem Świdnickim2011-04-07 09:19:00Ogryzek Rally Sport przed Świdnickim Krause2011-04-07 06:53:00Ariel rusza na podbój Sudetów2011-04-06 21:13:00Kornicki: Jazda na maksa2011-04-06 17:27:00Jerzy Para przed Rajdem Świdnickiem2011-04-06 15:43:00Palonka Rally przed Świdnickim Krause2011-04-05 16:51:00Kajetanowicz: Nowa nazwa, ale trasy bez zmian2011-04-05 16:38:00Lotos - Subaru Poland Rally Team w nowym składzie2011-04-04 22:56:00Michał Bębenek testuje Mitsubishi Lancera Evo X2011-04-04 20:04:00Citroën Racing Trophy Polska - sezon 20112011-04-04 18:39:00Tomasz Żerebecki i Ewa Rybko przed Rajdem Świdnickim2011-04-02 16:16:00Nagroda od prezydenta2011-03-31 16:00:00Markowski przed Świdnickim2011-03-29 13:59:00Ewa Wójtowicz: Sezon zapowiada się bardzo ciężko2011-03-28 16:24:00Świdnicki Krause z Bouffierem2011-03-22 20:54:00Miasteczko Rajdowe na rajdzie KRAUSE2011-03-18 23:21:00Janek Chmielewski w Citroenie DS3-R3
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies