Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2011-12-11 14:38
Antony Warmbold: Rok w którym zatrzymał się zespół
Dla Forda rok 2005 miał być rokiem przejściowym. Stracili Markko Martina i Francois Duvala, a na ich miejsce nie zatrudnili nikogo podobnego kalibru. Zespół czekał na wycofanie się Peugeota i Citroena z WRC i zgarnięcie przy okazji paru dobrych zawodników. Zdaniem Antony'ego Ford popadł w bezsensowną stagnację, z której nie wynikało nic dobrego...

Oczekując na nowy samochód, mając nowe nadzieje, a gdzieś w mglistej oddali wypatrując nowego kierowcy wielkiego kalibru na rok 2006, nie mieliśmy tak naprawdę pojęcia do jakiego poziomu będzie to rok przejściowy. Prawda była taka, że poza nowym zderzakiem, nic znaczącego w aucie się nie pojawiło. Byłem obecny na testach w Monte Carlo, Szwecji, Sardynii i Finlandii. Jedyne o czym słyszałem, to babranie się w ustawieniach amortyzatorów i zmiany w sprężynach, z 30kg/25kg rozkładu na przód/tył na 30/21 i z powrotem na 30/25.
Testy nie rozwijały auta, tylko nabijały kilometry zawodnikom. Dam wam przykład typowej pracy jaką wykonywano podczas testów przed Rajdem Szwecji. Auto prowadził czeski kierowca (Roman Kresta – przyp. red.), a motywem przewodnim pracy gościa na laptopie było ustawianie procedury startu, tylko na drugim biegu, czy na pierwszym? Drugim….., czy pierwszym…? Stałem przy nim przez godziny, a to tak szło w kółko i w kółko. Sami się zastanówcie się, czy ma to większe znaczenie dla zwycięstwa w rajdzie.

Kolejny dowód na stagnację w zespole widziałem w Monte Carlo. Dobrze zintegrowałem się z oficjalnym zespołem, więc siedziałem na ich odprawach i innych tego typu spotkaniach. Dowiedziałem się, że szef zwołuje ludzi na przedrajdowe spotkanie. W autobusie-bazie siedzieliśmy wszyscy, kierowcy, piloci, inżynierowie i koordynatorzy. Omawialiśmy różne tematy, od procedur rozmów przez radio, procedur w parc ferme, po wszystkie nowinki w zasadach i organizacji rajdu. Potem przemówił szef. Powiedział, że w tym roku nie będzie tolerował żadnych awarii silnika (liczba jednostek była ograniczona). Okay. Jeśli zapali nam się czerwona lampka „brak ciśnienia oleju” to mamy 10 sekund, by się zatrzymać i wyłączyć silnik. Wrażenie miałem takie, że jeśli nie zatrzymasz się w ciągu tych 10 sekund, to lepiej, żebyś się już nie pojawiał na serwisie.

Na Cyprze byłem cholernie blisko sprowadzenia na siebie gniewu szefa.

Mieliśmy udany rajd. Spokojna jazda dała nam piąte miejsce po pierwszym dniu. Drugi etap to już inna historia, bo za nami uplasowali się Toni, Francois i inni. Jeśli chciałem utrzymać pozycję, to musiałem porzucić swoje bezpieczne tempo i przekroczyć limit. Nagle, gdzieś w lesie, przedni spoiler zanurkował w szutrze i podbił mnóstwo pyłu. Okazało się, że byłem na pełnym gazie i silnik wszystko wciągnął. Kilkaset metrów dalej zapaliła się czerwona lampka. Echo słów szefa odezwało się w mojej głowie… Szybko znalazłem miejsce na zatrzymanie się i pstryknąłem wyłącznik. Czy byłem dość szybki? Miałem wrażenie, że tak…

Samochód na lawecie wrócił na serwis. Gość od silników badał cylindry, a kątem oka zauważyłem innego inżyniera, biegnącego do busa z płytką DVD w ręce. Okay, to nie moja sprawa.

Minął moment i zostałem zaproszony do autobusu na improwizowany seans filmowy. Okazało się, że płytka DVD była kopią mojego onboardu, który był mierzony na stoperze! Chcieli zobaczyć, czy będę dziś głównym daniem na grillu.

Więc puścili wideo aż pojawił się rzeczony incydent. Szef we własnej osobie mierzył czas od momentu pojawienia się czerwonej lampki do chwili zgaszenia silnika.

1, 2, 3, … 10 sekund. Idealnie. Osunąłem się na fotelu. Na grilla nie trafiłem, ale poszedłem prosto do baru.


Antony Warmbold
Dodaj do:

(wacek)
Rajdy / Historia /
2014-02-26 21:49:00Zbliża się trzecia edycja Rajdu Polski Historycznego2013-02-04 22:10:00Po 16. Rallye Monte Carlo Historique2012-07-05 23:49:00Samochodem przez Beskidzką 5 2012-01-28 15:11:00Antony Warmbold: Słuszna analiza2011-12-16 23:24:00Antony Warmbold: Jak zostać kierowcą fabrycznym – poradnik dla żółtodziobów2011-11-14 21:54:00Świat awarii Antony'ego Warmbolda2011-10-26 17:00:00Przez dyfer do serca2011-10-09 19:08:00Opony, czarny przekręt rajdów...2011-10-05 20:53:00Antony Warmbold na łamach TopRally.pl
Kalendarze:
1Załuż10.05.2019
2Cisna31.05.2019
3Magura21.06.2019
4EHC Limanowa26.07.2019
5Banovce02.08.2019
6Sopot16.08.2019
7Czarna Góra14.09.2019
8Korczyna27.09.2019
1Rajd Świdnicki KRAUSE26.04.2019
2Rajd Nadwiślański31.05.2019
3Rajd Polski28.06.2019
4Rally Elektrenai12.07.2019
5Rajd Rzeszowski08.08.2019
6Rajd Śląska05.09.2019
7Rajd Dolnośląski04.10.2019
1Tor Słomczyn05.04.2019
2Tor Toruń26.04.2019
3Tor Słomczyn24.05.2019
4Tor Toruń21.06.2019
5Tor Vilkyčiai26.07.2019
6Tor Słomczyn06.09.2019
7Tor Toruń04.10.2019
1GP Australii17.03.2019
2GP Bahrajnu31.03.2019
3GP Chin14.04.2019
4GP Azerbejdżanu28.04.2019
5GP Hiszpanii12.05.2019
6GP Monako26.05.2019
7GP Kanady09.06.2019
8GP Francji23.06.2019
9GP Austrii30.06.2019
10GP Wielkiej Brytanii14.07.2019
11GP Niemiec28.07.2019
12GP Węgier04.08.2019
13GP Belgii01.09.2019
14GP Włoch08.09.2019
15GP Singapuru22.09.2019
16GP Rosji29.09.2019
17GP Japonii13.10.2019
18GP Meksyku27.10.2019
19GP USA03.11.2019
20GP Brazylii17.11.2019
21GP Abu Zabi01.12.2019
1Rajd Azorów21.03.2019
2Rajd Wysp Kanaryjskich02.05.2019
3Rajd Liepaja24.05.2019
4Rajd Polski28.06.2019
5Rajd Di Roma Capitale19.07.2019
6Rajd Barum16.08.2019
7Rajd Cypru27.09.2019
8Rajd Węgier08.11.2019
1Rajd Monte Carlo24.01.2019
2Rajd Szwecji14.02.2019
3Rajd Meksyku08.03.2019
4Rajd Korsyki29.03.2019
5Rajd Argentyny25.04.2019
6Rajd Chile10.05.2019
7Rajd Portugalii30.05.2019
8Rajd Sardynii13.06.2019
9Rajd Finlandii01.08.2019
10Rajd Niemiec22.08.2019
11Rajd Turcji12.09.2019
12Rajd Walii03.10.2019
13Rajd Katalonii24.10.2019
14Rajd Australii14.11.2019
Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

Więcej informacji 



Logowanie
Login:
Hasło: 
© 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
Ta strona używa Cookies

Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

Akceptuj cookies