Rajd Turcji dla Forda i Hirvonena (Update) | OS 19 – Olympos 2 - Na odcinku, mimo kapcia wygrywa Jari-Matti Latvala, drugi jest Mikko Hirvonen (+4,8), który złapał kapcia na 3km przed metą. Trzeci na mecie i 5 sekund za Latvalą znalazł się Loeb, który do połowy oesu miał przewagę 10 sekund nad Hirvo, jednak jego opony były w fatalnym stanie i postanowił zwolnić, by nie przebić opony.Wielkiego pecha mieli Aava i Mikkelsen, obaj stracili sporo czasu i zatrzymywali się na oesie, 4 minuty straty Aavy nie zmieniły jego dwudziestej pozycji, ale aż 16 minut straty Mikkelsena relegowały go na dziewiętnastą lokatę.
Mikko Hirvonen: Obie przednie opony się zużyły, złapaliśmy kapcia na tylnym lewym kole i jechaliśmy tak przez 3 kilometry. Zespół włożył w ten rezultat wielki wysiłek.
Jari-Matti Latvala: To była niesamowita walka. Nie mogłem jechać szybciej, ale się starałem. Myślę, że dla sportu taka walka była dobra. Na poprzednim oesie popełniłem błąd na zjeździe i zgasł mi silnik.
Sebastien Loeb: Starałem się po raz kolejny, wystartowałem dobrze, ale tak jak wszyscy zniszczyłem opony. Zdecydowałem zwolnić, by nie złapać kapcia, trzecie miejsce nie jest złe.
WYNIKI RAJDU TURCJI:
1. Mikko Hirvonen 4:42:07.1
2. Jari Matti Latvala 4:42:15.0 +7.9
3. Sebastien Loeb 4:42:32.8 (+17.8) +25.7
4. Dani Sordo 4:44:32.7 (+1:59.9) +2:25.6
5. Henning Solberg 4:44:40.8 (+8.1) +2:33.7
6. Petter Solberg 4:44:55.3 (+14.5) +2:48.2
7. Matthew Wilson 4:46:31.3 (+1:36.0) +4:24.2
8. Conrad Rautenbach 4:49:53.8 (+3:22.5) +7:46.7
Najlepsze czasy na odcinkach specjalnych:
Etap 1: OS1: Sébastien Loeb (Citroën C4); OS2: Urmo Aava (Citroën C4); OS3: Jari-Matti Latvala (Ford Focus); OS4 i OS5: Gigi Galli (Ford Focus); OS6: JM Latvala; OS7: S. Loeb; OS8: G. Galli; OS9: Henning Solberg (Ford Focus).
Etap 2: OS10 i OS11: Mikko Hirvonen (Ford Focus); OS12: U. Aava (Citroën C4); OS13: M. Hirvonen; OS14: JM Latvala; OS15: S. Loeb i M. Hirvonen; OS16: S. Loeb.
Etap 3: OS17: U. Aava; OS18: S. Loeb; OS19: JM Latvala.
Najskuteczniejsi: S. Loeb 5 najlepszych czasów (1 ex aequo); M. Hirvonen 4 (1 ex aequo); J.M. Latvala 4; G. Galli 3; U. Aava 3; H. Solberg 1.
Kolejni liderzy rajdu: OS1: S. Loeb; OS2 do OS5: M. Hirvonen; OS6: JM. Latvala; OS7 do OS8: M. Hirvonen; OS9 do ES10: S. Loeb – OS11 do OS19 M. Hirvonen.
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (klasyfikacja Konstruktorów) po rundzie 8/15:*
1. Ford, 99 punktów; 2. Citroën-Total, 90 pkt; 3. Subaru, 53 pkt; 4. Stobart, 41 pkt; 5. Munchi's, 19 pkt; 6. Suzuki, 10 pkt.
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (klasyfikacja Kierowców) po rundzie 8/15:*
1. M. Hirvonen, 59 pkt; 2. S. Loeb, 56 pkt; 3. JM Latvala, 34 pkt; 4. C. Atkinson, 31 pkt; 5. D. Sordo, 30 pkt; 6. P. Solberg, 20 pkt; 7. G. Galli, 17 pkt; 8. H. Solberg, 16 pkt; 9. M. Wilson, 12 pkt; 10. F. Villagra, 8 pkt; 11. U. Aava, 6 pkt; 12. C. Rautenbach, 6 pkt; 13. F. Duval, 5 pkt; 14. A. Mikkelsen, 4 pkt; 15. JM. Cuoq, 2 pkt; 16. T. Gardemeister, 2 pkt; 17. A. Aigner, 1 pkt; 18. PG. Andersson, 1 pkt; 19. J. Hänninen, 1 pkt; 20. S. Ogier, 1 pkt .
* Klasyfikacja ta będzie oficjalna po opublikowaniu oficjalnych wyników przez FIA.
(wacek) |