Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2008-06-16 07:12
Sebastien Loeb niezadowolony z trzeciego miejsca
W Rajdzie Turcji, ósmej rundzie bieżącego sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata, Sébastien Loeb i Daniel, jadący Citroënem C4 WRC, zajęli trzecie miejsce. Ich koledzy z zespołu, Dani Sordo i Marc Martí, po wielu przygodach na trudnej trasie uplasowali się na czwartej pozycji. Krótki, ostatni etap rajdu obejmował w sumie tylko 67,56 km odcinków specjalnych, w tym długi, przejeżdżany dwukrotnie oes Olympos (31,03 km, z czego siedem pierwszych kilometrów nowe w stosunku do poprzednich edycji). Oes Çamyuva był w zasadzie trasą czwartkowego odcinka testowego, lecz wiodącą w odwrotnym kierunku.

Od samego rana nad parkiem serwisowym w Kemer unosił się drobny pył. Miny i gesty zawodników zajmujących miejsca w samochodach zdradzały napięcie. Wszyscy dokładnie wiedzieli, o co walczą: Loeb i Elena mieli 34,3 s straty do lidera i 18,1 s. do załogi z drugiego miejsca. Sordo i Martí, rywalizujący o czwarte miejsce, musieli zyskać tylko 6,6 s. wobec swojego konkurenta. Cała taktyka sprowadzała się do tych trzech liczb; pozostawało ruszać i wykonać zadanie.

„Atakowaliśmy dając z siebie wszystko, tak samo, jak w dwóch pierwszych etapach. To jednak nie wystarczyło” – mówił na mecie rozczarowany Loeb. „Ustawienia samochodu były bez zarzutu, mechanika w pełni sprawna, a my nie popełnialiśmy błędów. Byliśmy dopiero trzecią załogą na trasie, jednak dalsza pozycja nie dała nam spodziewanej przewagi, bo nasi przeciwnicy nie napotkali na tak trudne warunki związane z odkurzaniem trasy, jak my przez dwa pierwsze dni.”

„Nie jestem zadowolony z trzeciego miejsca, a tym bardziej z utraty prowadzenia wśród kierowców” – dodał Loeb.- „Przez trzy dni robiliśmy, co w naszej mocy. Wiele odcinków przejechaliśmy na granicy możliwości, wykorzystując w stu procentach potencjał samochodu i opon Pirelli, które okazały się odporne na przebicia. Pociesza mnie fakt, że w rajdach pozostających do końca sezonu – być może poza Nową Zelandią – nie będziemy musieli zmagać się z trudami odkurzania trasy Wiemy, że mamy mocne atuty na drugą połowę sezonu, że różnice dzielące rywali w obu klasyfikacjach są nieznaczne i że zapowiada się jeszcze zacięta walka o to, kto w nich ostatecznie wygra. Mogę teraz jechać na wakacje ze świadomością, że po nich czekają nas naprawdę ciekawe wydarzenia, a wśród nich szczególnie dla mnie ważny Rajd Finlandii.”

Sordo i Martí byli tak zdeterminowani, by wspiąć się na czwarte miejsce, że do osiągnięcia celu wystarczył im pierwszy niedzielny odcinek specjalny (OS17) – na dwóch kolejnych mogli już tylko pilnować wyniku. „Bardzo się cieszę, że tego dokonaliśmy” – mówił młody kierowca hiszpański.- „Później obliczyliśmy, jakie czasy musimy uzyskać, by utrzymać przewagę i zrealizowaliśmy to zadanie. Po tak trudnym weekendzie czwarte miejsce mnie zadowala. Nasz C4 spisywał się świetnie, zaliczyliśmy nim parę doskonałych czasów. Starałem się jechać tak, by nie zniszczyć za wcześnie opon. Mam wrażenie, że stale robię postępy na trasach szutrowych. Ale z pewnością nie martwi mnie to, że w drugiej połowie sezonu aż trzy rajdy odbędą się na drogach asfaltowych.”

„Wysokie temperatury, trudne trasy i intensywny bieg zdarzeń przez cały weekend sprawiły, że był on bardzo trudny dla wszystkich członków zespołu Citroën Sport” – podsumował Olivier Quesnel. „Loeb i Elena pojechali bezbłędnie; w tych warunkach zrobili wszystko, co się dało. Nie ma absolutnie powodu wstydzić się trzeciego miejsca. Cieszy mnie też wynik załogi Sordo/Martí. Walczyli o czwarte miejsce i mają je. Teraz wszyscy czekamy na zasłużony odpoczynek. A później? Sébastien będzie miał do odrobienia 3 punkty w Klasyfikacji Kierowców, a Citroën 9 wśród Konstruktorów. To nie tak dużo. Walka w drugiej części sezonu będzie zacięta i ciekawa…”

Dodaj do:

(Wojciech Fuk)

2008-06-20 07:25:00Galli wykończony w Turcji2008-06-20 00:34:00Hirvonen: Chciałem jechać na Rajd Finlandii jako lider2008-06-18 22:58:00Quesnel o taktyce Forda po raz kolejny2008-06-17 06:58:00Anty-Loeb Rajd Turcji - z pamiętnika Sebastiena Loeba2008-06-16 07:12:00Sebastien Loeb niezadowolony z trzeciego miejsca2008-06-15 22:10:00Zespół Subaru po Rajdzie Turcji2008-06-15 13:50:00Rajd Turcji dla Forda i Hirvonena (Update)2008-06-15 11:56:00Rajd Turcji po OS 182008-06-15 09:55:00Po OS 17 - Hirvo gasi silnik, Sordo awansuje2008-06-14 23:06:00Wypowiedzi po II etapie2008-06-14 22:47:00WRC i taktyka? Ford - tak, Citroen - nie2008-06-14 18:49:00Rajd Turcji po II etapie2008-06-14 17:02:00Rajd Turcji po OS 152008-06-14 13:35:00Loeb już w pierwszej trójce2008-06-14 10:03:00Fordy korzystają na taktyce2008-06-13 23:52:00Opis trasy - dzień trzeci2008-06-13 23:05:00Opis trasy - dzień drugi2008-06-13 21:17:00Wypowiedzi czołówki po I etapie Rajdu Turcji2008-06-13 17:32:00Po I etapie Rajdu Turcji2008-06-13 14:35:00Hirvonen prowadzi po siedmiu odcinkach Rajdu Turcji2008-06-13 11:06:00Po czterech odcinkach Fordy na czele Rajdu Turcji2008-06-13 10:17:00Opis trasy - dzień pierwszy2008-06-13 06:32:00Wypowiedzi przed rozpoczęciem Rajdu Turcji2008-06-12 19:13:00Loeb najszybszy na początku rajdu2008-06-12 14:01:00Latvala najszybszy na odcinku testowym przed Rajdem Turcji2008-06-11 22:01:00Seb będzie walczył2008-06-11 21:55:009. Rajd Turcji - zapowiedź2008-06-11 21:04:00Historia Rajdu Turcji w pigułce2008-06-11 00:58:00Na półmetku sezonu. - Komentuje Olivier Quesnel2008-06-10 21:20:00Zespół Subaru przed Rajdem Turcji2008-06-10 11:50:00Hirvonen przed rajdem Turcji: Tym razem to nie ja odkurzam
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies