Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
RSMP | WRC | RPP | RSME | KJS | Inne | IRC
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2009-06-24 06:39
Janek Chmielewski: Czas na Rajd Polski! - wywiad
Na kilka dni przed startem Rajdu Polski na nasze pytania odpowiedział Janek Chmielewski. Zapraszamy do lektury.

Za nami dwie rundy RSMP jak je oceniasz?
Rajd Lotos wspominam zdecydowanie lepiej niż Rajd Elmot. Mimo wypadku na pierwszej rundzie RSMP, zwycięstwo w Lotosie pozwoliło nam uzyskać prowadzenie w punktacji w klasie R2B oraz A6 po 2 rundach. Zatem jest super i pozwala nam to optymistycznie patrzeć w przyszłość.

Nowy sezon rozpocząłeś nowym autem i z nowym pilotem. Czy po tylu startach z Ireneuszem Pleskotem nie pojawiły się trudności by przestawić się na "rytm dyktowania" nowego pilota - Szymona Gospodarczyka ?
Pojechaliśmy z Gospikiem Rajd Eger na Węgrzech, właśnie aby się „dotrzeć” i sprawdzić jak nam się współpracuje w rajdowych warunkach. Nie było żadnych problemów i tak już pozostało.

Czy Twoje nowe C2 sprawia więcej trudności w doborze odpowiednich nastawów? Po kilku rajdach możesz już ocenić, czym to auto różni się od poprzedniego i czy jest to aż tak wielka różnica?
Co do nastawów to różni się przede wszystkim lepszymi amortyzatorami z możliwością regulacji. W poprzednim egzemplarzu tego nie było. Przyznam jednak, że znalezienie odpowiedniego set up’u nie jest łatwą sprawą. Trzeba dużo testować, a to związane jest znów z budżetem.

Czy zmiany w regulaminie i praktycznie podział jednego rajdu na dwa wyzwala większą walkę podczas pierwszego dnia?
Ten podział powoduje większą walkę podczas obu dni, bo pierwszego dnia walczymy – dostajemy za to punkty, a drugiego dnia zaczynamy nowy rajd! Jest większa motywacja. Dla sportowej rywalizacji to wspaniała rzecz. Uważam te zmiany za pozytywne. Polepszyły one naszą sytuację punktową na Rajdzie Elmot, gdyż pierwszego dnia zgarnęliśmy sporo punktów, które nie przepadły po niefortunnej przygodzie na kostce dnia drugiego.

Przygotowanie całego zespołu do startu to dużo zachodu i starań. Co czuje kierowca po wypadku, takim jak na Rajdzie Elmot?
Zasadniczą różnicą jest czy rajdówka jest wynajmowana czy przygotowywana samodzielnie. Jeżeli samochód nie jest wynajmowany, a jest własnością kierowcy (tak jest w moim przypadku), to przede wszystkim jest poczucie, że teraz jest dopiero dużo zachodu i starań :) Podsumowując, nie ma co odwieszać kasku na kołek, trzeba zakasać rękawy do pracy…

Jaki jest Twój cel na ten sezon? Czy pozostaje tylko obrona zdobytych tytułów, a może planujesz jeszcze jakieś starty poza granicami kraju?
Moim priorytetem jest walka w klasie R2B, czyli w Citroen Racing Trophy. Zdecydowanie na tym będę się koncentrował. Z dodatkowych startów na pewno najważniejszy jest Rajd Polski. Chciałem wykorzystać szansę uczestnictwa w eliminacji Mistrzostw Świata, choć zdaję sobie sprawę, że będzie to trudny rajd.

Jaką nawierzchnię preferujesz, czy jazda po "luźnym" sprawia Ci większą przyjemność. A może Twoją silną stroną jest mokry asfalt?
Zdecydowanie jazda po luźnej nawierzchni to duża przyjemność. Otwarcie przyznaję, że lubię szutry.

Uważasz się za perfekcjonistę? W czym się to objawia?
Chyba to za duże słowo, może kiedyś tak palnąłem :) Generalnie wszystko, co robię staram się robić jak najlepiej potrafię. Przekłada się to też na moje oczekiwania i od osób pracujących w NEO- Rosetex Rally Team oczekuje zaangażowania i profesjonalnego podejścia.

Przyglądając się Twojej karierze można powiedzieć, że rozwija się ona stopniowo, bez jakiś gwałtownych skoków, zmian samochodów na coraz mocniejsze. Czy wszystko idzie zgodnie z Twoim planem, który ułożyłeś sobie już kiedyś w głowie?
To fakt - do wszystkiego dochodzę stopniowo ciężką pracą. Raczej nie chcę podejmować działań na wyrost. Nie jest to wynikiem jakiejś ułożonej, długoterminowej strategii. Po prostu, gdy kończy się sezon rozważam, jakie mam możliwości i wybieram najkorzystniejszą opcję.

Wielu polskich fanów jeździ teraz oglądać rajdy na Węgrzech i w Czechach. Frekwencja, o której tylko można pomarzyć. Sam wystartowałeś w Rajdzie Eger i widziałeś tam zapewne wiele polskich flag wzdłuż trasy. Jak myślisz, jakie są największe różnice pomiędzy rajdami w Polsce, a na Węgrzech :)?
Tam jest większa „sielanka” i lekkość podchodzenia do wielu spraw, może jest dzięki temu łatwiej zawodnikom i stąd ta frekwencja. Organizatorzy są bardziej elastyczni. Niestety przekłada się to też na mniejsze restrykcje odnośnie bezpieczeństwa. Jeśli chodzi o kibiców, również jest ich tam bardzo dużo i widać, że mają sporą frajdę i zabawę z przebywania na rajdzie.

Już za kilka dni czeka Ciebie debiut w rajdzie rangi Mistrzostw Świata, oczywiście mamy tutaj na myśli Rajd Polski. Czy pojawia się jakaś szczególna trema przed tym startem? Jak wyglądają przygotowania do tego rajdu? Czy wszystko jest już zapięte na ostatni guzik?
Tremy nie ma. Przed nami duża lekcja, zdobywania cennych doświadczeń oraz wspaniała okazja do pokazania naszych sponsorów światowej publiczności. Przed rajdem zaliczyłem duży codrive, chwilę później Roadshow Citroena na Karowej, więc było dużo roboty i nie było czasu na stres z powodu startu w tak prestiżowej imprezie. Wszystko jest zapięte raczej na guzik przedostatni ;) Ale przygotowani jesteśmy dobrze i już nie mogę się doczekać tego rajdu.

Poza rajdami bawi Cię również dyscyplina zwana cyklotrialem. Może nie wszyscy wiedzą, ale masz również na tym polu spore sukcesy. Czy nadal uprawiasz ten sport, czy masz na to czas?
Niestety z powodu braku czasu, absolutnie odstawiłem rower cyklotrialowy. Czasem wspominam i myślę, że pojeździłbym tu i tu, ale na chęciach się kończy. Rajdy pochłaniają cały mój czas.

Dziękuję za rozmowę i pozdrawiam czytelników TopRally.pl
Dodaj do:

(Wojciech Fuk)

2013-10-15 00:42:00Kubica w WRC na koniec sezonu2009-07-08 16:04:00Chwalą Polski. Rotacyjny kalendarz może pozostać2009-07-06 22:32:00Trofeum Citroena: Ogłoszenie wyników!2009-07-03 10:30:00Hirvonen i Lehtinen chwalą nasz rajd2009-07-03 09:10:00Petter o podium Henninga2009-07-01 19:30:00Orlen Team dziękuje kibicom za Rajd Polski2009-07-01 18:47:00Turbosprężarka! Nie Team Orders...2009-07-01 11:51:00Bezpieczne rajdy na Rajdzie Polski2009-06-30 16:59:00Henning chce pomóc Fordowi2009-06-30 15:50:00Hołek z nagrodą2009-06-30 15:45:00Podziękowania dla Kibiców2009-06-30 06:07:00Citroen po Rajdzie Polski2009-06-29 12:52:00Typa/Wisławski – punkty w JWRC2009-06-29 05:47:00Błąd życia Latvali2009-06-28 18:03:00Pudło Hirvonena i dramat Latvali, czyli koniec Rajdu Polski + zapis konferencji prasowej po rajdzie2009-06-28 08:16:00Po OS18: Hirvonen wygrywa. Loeb punktuje, a Latvala rozbija się na SSS2009-06-27 21:00:00Mazury dla Forda, Loeb już tylko straszy...2009-06-27 15:59:00Po OS 13: Mikko zwycięzcą Danowa, Loeb wygrywa dwa pozostałe odcinki2009-06-27 14:06:00Garść żali i dominacja Kościuszki2009-06-27 09:19:00Po OS 10: Citroen powraca w wielkim stylu. Kościuszko pierwszy!2009-06-26 19:25:00Piekielnie szybki duet Forda i dobre miejsca Polaków2009-06-26 17:07:00Kolejna pętla. Bez większych problemów. Loeb wraca jutro do ścigania2009-06-26 14:47:00OS 7: Dzień dla Hirvonena. Hołek na 9.2009-06-26 10:29:00OS4 Fordy na czele2009-06-25 19:20:00Rajd Polski czas zacząć!2009-06-25 17:32:00Citroen Junior przed Rajdem Polski2009-06-25 12:37:00Telegram: Testowy dla Loeba i Hirvonena2009-06-24 18:12:0048 załóg na Rajdzie Polski2009-06-24 11:39:00Światowa czołówka trenuje z Rentier Team2009-06-24 08:08:00Telegram: Drugi dzień zapoznania z trasą2009-06-24 08:04:00Udany rekonesans kluczem do sukcesu2009-06-24 07:58:00Bębenek przed Rajdem Polski2009-06-24 06:39:00Janek Chmielewski: Czas na Rajd Polski! - wywiad2009-06-23 20:13:00Rajd Polski bez Czopika2009-06-23 15:50:00Mercedes 450 SLC z 1973 r. na Rajdzie Polski2009-06-23 11:21:00Mikkelsen po testach2009-06-23 10:34:00Załogi Orlenu na testach Rajdu Polski. Znamy barwy Hołka 2009-06-23 10:16:00P. Solberg po testach2009-06-23 08:14:00Telegram: Trwa zapoznanie2009-06-23 06:25:00Typa/Wisławski – wielki świat w Mikołajkach2009-06-23 05:36:00Loeb: Jesteśmy pod większą presją2009-06-22 19:42:00Rajd Polski na żywo i w Polsacie2009-06-22 19:09:00Hołek po testach2009-06-22 18:45:00Słuchaj Rajdowego Radia Olsztyn2009-06-22 13:04:00Mikko o testach i o Rajdzie Polski2009-06-22 07:13:00Loeb: Dobra rozgrzewka przed Rajdem Polski2009-06-20 14:23:00M-Sport. Hirvonen przed Rajdem Polski2009-06-20 11:28:00Fiesta SportTrophy w Mikołajkach2009-06-20 10:47:00Stobart z Hołkiem przed Rajdem Polski2009-06-20 10:00:00Mistrzowie na Karowej!2009-06-19 22:53:00Juniorzy do Mikołajek! Kościuszko czuje oddech rywali na plecach...2009-06-19 14:46:00Loeb jeszcze raz o greckim kamieniu2009-06-19 13:59:00Orlen i Kościuszko razem2009-06-19 09:09:00Telegram: Testy Latvali w Polsce2009-06-19 00:41:00Loeb i Sordo na Karowej2009-06-18 10:32:00Wystawa polskich samochodów rajdowych w Parku Kibica2009-06-18 10:03:00Wilson o przyszłości Latvali w zespole Forda (testy Forda w Polsce)2009-06-18 06:34:00Hołowczyc testował Focusa WRC2009-06-17 09:59:00Bezpieczeństwo przede wszystkim2009-06-05 06:15:00Informator, Mapa Rajdu oraz loty helikopterem2009-06-04 18:02:00Norweg w Polsce w czeskim aucie2009-06-03 12:52:0066. Rajd Polski - ostatnie miejsca w Mikołajkach !2009-06-03 11:49:00Mikkelsen w Fabii WRC2009-06-03 01:15:00Galeria z testów2009-06-02 23:13:00Seb jeździ i jeździ, czyli drugi dzień Loeba na testach w Polsce (+video!)2009-06-02 16:05:00Loeb i Sordo na Karowej2009-06-02 08:51:00Hołek: Już nie mogę się doczekać2009-06-02 06:51:00Po konferencji prasowej przed Polskim2009-06-01 22:25:00Loeb testuje w Polsce2009-06-01 12:35:0055 chętnych na Rajd Polski2009-05-28 09:01:00Potwierdzeni na Polski2009-05-26 00:44:00Na rozgrzewkę zwycięstwo w Białymstoku 2009-05-23 08:07:00Superoes na początek2009-05-19 16:34:00Spotkanie przed Polskim2009-05-18 17:50:00Oesy z Lampinenem2009-05-12 06:46:00Taylor chce Marcusa w Polsce2009-05-07 11:30:00Cetinkay w Polsce2009-05-06 15:49:00Podwójny sprawdzian2009-04-23 13:59:00Gronholm planuje start w Rajdzie Polski2009-04-14 16:20:00Fiesta Sport Trophy International w Rajdzie Polski2009-04-01 15:07:00Karnety dla kibicow już dostępne2009-03-17 12:50:00Mapa Rajdu Polski już dostępna2009-03-13 23:57:00Juniorzy przyjadą do Mikołajek2009-03-10 09:33:00Rajd Polski zbliża się małymi kroczkami.2009-03-01 14:10:00Kolejne WRC zapowiedziane na "Polski"2009-01-27 12:07:00Rajd Polski odkrywa część tajemnic2009-01-22 12:54:0066. Rajd Polski-największa impreza sportowa w kraju w 2009 roku2009-01-21 16:34:00Orlen sponsorem Rajdu Polski2009-01-08 17:51:00ADAC Rally Poland ? 2008-11-27 20:32:00Czy Gronholm pojedzie Rajd Polski?2008-11-11 14:25:00Hołowczyc i Wojewoda o Rajdzie Polskim
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies