Loeb: Jesteśmy pod większą presją | Rajd Polski, włączony w tym roku do programu Rajdowych Mistrzostw Świata, jest dla Citroën Total World
Rally Team ważnym i wymagającym zadaniem. Załoga Sébastien Loeb/Daniel Elena i cały zespół stają na starcie 8 rundy bieżącego sezonu WRC jako liderzy obu klasyfikacji, z silną motywacją, by znowu zacząć wygrywać i powiększyć przewagę nad rywalami. Dani Sordo i Marc Martí starać się będą o zajęcie miejsca na podium, by nie pozostawiać wątpliwości, że umacniają swoją pozycję i że stać ich na coraz więcej.
W tym roku Rajd Polski jedna z najbardziej charakterystycznych rund w kalendarzu Mistrzostw Europy, awansowała do formatu WRC. Rajd, którego bazą jest miejscowość Mikołajki, położona na Mazurach, na północ od Warszawy, odbywać się będzie na trasach wytyczonych niedaleko od granic Polski z Białorusią i Litwą. W ten sposób świat WRC trafia na nowo do tej części Europy, w której cieszy się ogromną popularnością. Rajd Polski z pewnością zasługuje na to wyróżnienie, ma bowiem wielkie tradycje: po raz pierwszy odbył się w 1921 r., a rundą Rajdowych Mistrzostw Świata stał się w roku 1973!
Załogi Citroën Total World Rally Team, podobnie, jak większość zawodników WRC, do tej pory nie miały okazji walczyć na polskich trasach. Sébastien Loeb i Dani Sordo odbyli natomiast niedawno sesję testową – każdy z nich trenował po dwa dni w okolicy Mikołajek.
„Skupialiśmy się na tym, by porządnie poćwiczyć, więc Polski jako kraju jeszcze właściwie nie widziałem” – mówi Sébastien Loeb. "Podczas testów trenowałem prowadzenie Citroëna C4 WRC na polskich oesach zarówno po suchych, jak i po mokrych nawierzchniach. Są to trasy dość szybkie, ciekawe, bardzo mało niszczące samochód. Mam wrażenie, że to będzie przyjemna walka i że polubię ten rajd.”
„Mazurskie drogi trochę przypominają odcinki Rajdu Finlandii, z tym, że są węższe i mniej wyboiste, a nawierzchnia bardziej sprężysta, z wieloma partiami pokrytymi piaskiem” – uzupełnia Dani Sordo.- „Podobają mi się te trasy. Czuję, że czeka nas piękny rajd”.
Obydwie załogi mają za sobą dwie nieudane rundy na Sardynii i w Grecji. Niemniej, Sébastien Loeb nadal prowadzi w Klasyfikacji Kierowców z przewagą 7 punktów nad Mikko Hirvonenem. Z kolei w Klasyfikacji Konstruktorów różnica punktowa pomiędzy Citroënem a Fordem stopniała do 15 pkt. „W tej sytuacji oczywiście jesteśmy teraz pod większą presją” – przyznaje Loeb.- „Mamy za sobą wspaniały początek sezonu, po którym jednak nastąpiły dwa potknięcia na półmetku. Trzeba to naprawić, bo byłoby wielką stratą, gdyby osiągnięta przez nas przewaga poszła na marne”.
„Jeśli o mnie chodzi, pragnę jak najszybciej znaleźć się za kierownicą mojego CItroëna C4, aby pozbyć się uczucia rozczarowania, jakim skończył się dla nas Rajd Grecji” – dodaje Dani.- „Naprawdę czuję, że stać mnie na wygranie tej rundy, bo jej charakter bardzo mi odpowiada. Nie mogę się doczekać, by to udowodnić, choć pamiętam zarazem, że Citroën przede wszystkim potrzebuje kolejnych punktów w tabeli zespołowej”.
Podczas Rajdu Polski Citroëny C4 WRC ozdobione będą dwoma chińskimi ideogramami na górnym pasie przedniej szyby. Oznaczają one po prostu C4 i podkreślają fakt osiągnięcia przez ten model doskonałych wyników sprzedaży na rynku chińskim.
(Wojciech Fuk) |