OS4 Fordy na czele | OS 4 Paprotki (33,17km)
To był pechowy odcinek dla Sebastiena Loeba. Francuz na pierwszym kilometrze próby Paprotki (1,2km) zahaczył o belkę, wypadł z drogi i urwał koło. Kibice starali się pomóc załodze, ale samochód jest na tyle uszkodzony, że dalsza jazda jest niemożliwa.
Video
Po wypadku Loeba na najdłuższym odcinku dzisiejszego etapu, najszybszy na próbie numer 4 był Jari-Matti Latvala (18:14.0 ). Cztery sekundy za nim uplasował się jego kolega z zespołu Mikko Hirvonen.
Dziesięciosekundową stratę zanotował Dani Sordo. Z czwartym rezultatem dotarł do mety Petter Solberg(+25.4). Ostberg i Ogier uzyskali ex quo piąty czas tracąc do lidera 33.1sek.
Evgeny Novikow dotarł do mety, ale samochód jest doszczętnie zniszczony (11 miejsce i 48.4 sek. strata). Krzysztof Hołowczyc też miał problemy na odcinku i obrócił samochód (12 miejsce i ponad minutowa strata).
Liderem po pierwszej pętli rajdu jest Mikko Hirvonen, tuz za nim uplasował się Jari-Matti Latvala (+2.4). Trzeci jest Dani Sordo ze stratą +14.7sek.
E. Novikow - Mieliśmy po prostu wielkiego pecha pod koniec odcinka. Uszkodziliśmy prawe przednie zawieszenie i chłodnice
D. Sordo - Musimy się teraz skoncentrować na ukończeniu rajdu, bo Loeb najprawdopodobniej dalej nie pojedzie
Z Polaków najwyżej, zaraz po Hołku, jest Miachł Bębenek: 13. miejsce, za nim jest z ponad 22 sekundową stratą Oleksowicz. Michał Kościuszko jest 18. a największy jego rywal Prokop traci do niego 11.6 sek. Kłopoty z elektryką ma Staniszewski.
Wyniki na i po OS 4
OS 3 Pianki (11,34 km)
Kolejny oes padł łupem Mikko Hirvonena. O 0,8sek wolniejszy był Sebastien Loeb, który aktualnie traci 0,3sek. w generalce rajdu do lidera - Mikko Hirvonena. Jari-Mati Latvala powtórzył wynik z poprzedniego odcinka i również uzyskał trzeci czas (+2,2).
Evegeny Novikow jedzie naprawdę szybko, wykręca czasy w czołówce stawki Dani Sordo podąża swoim tempem i notuje wyniki w pierwszej piątce rajdu (+3.8). Mikkelsen tym razem znalazł się na szóstym miejscu (+6.8). Siódmym czasem może się pochwalić Krzysztof Hołowczyć, który wyraźnie przyśpieszył na tej próbie. Do lidera rajdu stracił 8,4sek.
OS 2 Grabówka (12,09km)
Rozpoczęła się prawdziwa walka na polskich oesach. Zwycięzcą pierwszego dzisiejszego odcinka jest Mikko Hirvonen (6:49.7). Pół sekundy za nim uplasował się Sebastien Loeb.
Trzeci czas na dwunastokilometrowym odcinku uzyskał kolejny Fin Jari-Mati Latvala (+3,1). Dani Sordo dotarł do mety z czwartym rezultatem (+4,2). Piąty czas wykręcił zwycięzca wczorajszego prologu Petter Solberg(+8,1). Pół sekundy za nim uplasował się młody ruski kierowca E. Novikow.
Henning Solberg, który na mecie bardo chwalił polską trasę, odnotował czas w pierwszej siódemce rajdu. Polski duet Hołowczyc/Kurzeja zameldował się na mecie z 12 rezultatem, tracąc do najszybszego kierowcy tego odcinka 13,9sek.
M. Hirvonen - Trasa jest naprawdę świetna. Przypomina mi moja Finlandię
H. Solberg - Jestem bardzo zadowolony ze swojej jazdy. Trasa jest rewelacyjna
K. Hołowczyc - Jestem gospodarzem, ale nie będzie łatwo wygrać z czołówką.
Dziś pierwsze prawdziwe ściganie na odcinkach specjalnych. A jakie one są? Opis trasy rajdu przedstawia jak zwykle wrc.com. Zapraszamy do krótkiej charakterystyki odcinków.
OS2/5: Grabówka - 12.09 km
Piątkowy odcinek otwierający rywalizację jest dość typowy dla całego dnia i rajdu. Odcinek jest dość piaszczysty i miękki. Podczas drugiego przejazdu nie powinien być wyczyszczony, ale mogą pojawić się głębokie koleiny po drugim przejeździe. Zaczyna się asfaltową sekcją, prowadzi przez kilka hop w pierwszych 700 metrach. Na pierwszych sześciu kilometrach jest dość szeroko. Organizatorzy ustawili słomiane bale, aby kierowcy za mocno nie cieli. W niektórych miejscach ustawione są także szykany.
OS3/6: Pianki - 11.34 km
Odcinek zaczyna się szybką sekcją. Po trzech kilometrach jest most, a odcinek skręca mocno w prawo, na jeszcze bardziej piaszczystą drogę. Po sześciu kilometrach droga prowadzi przez las. Jeśli popada, odcinek w tym miejscu nie wyschnie szybko. Po przejechaniu lasu odcinek wiedzie przez kawałek asfaltu, aby później wrócić na szuter, aż do końca.
OS4/6: Paprotki - 33.17 km
Najdłuższy odcinek dnia. Na początku jest dość szybki, a później jest zwężenie z belami. Następnie odcinek wiedzie przez pola uprawne. Odcinek nie jest jednorodny, od piaszczystej powierzchni, przez kamienie i kawałek asfaltu.
Łącznie odcinki liczą 113,20 km. Na tasie pierwsza załoga pojawią się o 9:51
Lista startowa Dzień 1
Mapy (pemkowski) |