Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2011-01-08 20:10
Baran: Nie jest łatwo - Team Speed Factory na półmetku Rajdu Dakar
Rywalizacja na dystansie 1858 kilometrów diametralnie różnych terenów była sprawdzianem możliwości ludzi i maszyn. Najdłuższy do tej pory, a zarazem najtrudniejszy, szósty odcinek specjalny z Iquique do Arici liczył 456 kilometrów. Organizator poinformował, że na trasie pozostało na noc 20 załóg ciężarowych. To świadczy o skali trudności ostatniej przed przerwą próby.
Najszybciej trasę pokonał Ales Loprais, zajęło mu to 6 godzin i 37 sekund. Drugi zameldował się Firdaus Kabirow ze stratą (+4'55"), a trzeci był Władimir Czagin (+9'39"). Na stronie organizatora w wynikach sklasyfikowano jak na razie tylko 28 ekip ciężarowych. Wśród szczęśliwców, na 24 miejscu, znalazł się Team Speed Factory.
Mimo kłopotów technicznych i przygód na wydmach Atakamy załoga polskiego MAN-a nad ranem dotarła do biwaku.

- Nie jest łatwo, a ostatni etap dał nam w kość - opowiada kierowca - Grzegorz Baran. Najwięcej czasu straciliśmy na wydmach, ich pokonanie nie jest proste. Każda jest inna i wymaga indywidualnego podejścia. Najlepsza technika to jechać z Rafałem, on świetnie potrafi rozpoznać przeszkodę. W trudniejszych sytuacjach wysiada z samochodu i robi rekonesans na piechotę. Przemierza wydmę i ustala strategię przejazdu. Zazwyczaj się udaje. Wczorajsze spalanie samochodu to 120 litrów na 100 kilometrów - myślę, że to mówi samo za siebie. Niestety, od początku rajdu mamy kłopoty ze sterowaniem układu hamulcowego i to jest niezwykle stresujące. Poza tym problemem jestem bardzo zadowolony z MAN-a. Mamy trochę zmodyfikowaną elektronikę, nową turbinę i w porównaniu z ubiegłym rokiem przybyło nam mocy. Jedzie się bardzo fajnie, wóz jest rewelacyjny. Jazda w tak trudnych warunkach jest bardzo męcząca.
Wszędzie jest potworny kurz, który utrudnia oddychanie. Upał też daję się we znaki.
Dziury na trasie powodują, że telepie całym samochodem, co obciąża kręgosłup. Chyba tylko adrenalina pomaga o tym nie myśleć. Bez przygotowania i treningów kondycyjnych można zapomnieć o pokonaniu długich dystansów w tak trudnych warunkach. Miesiące przygotowań teraz procentują. Organizatorzy kolejny raz pokazali, że mają duży wachlarz możliwości sprawienia dużych trudności zawodnikom. Generalnie uważam, że rajd jak na razie jest dla mnie udany, co prawda mamy problemy techniczne, ale to
normalne na takiej imprezie, jaką jest Dakar.


- Jak należało przypuszczać to był najtrudniejszy do tej pory etap - mówi Rafał Marton. Pierwsze wydmy pokonaliśmy bez większych problemów, później bardzo dziurawy odcinek w fesz fesz-u, który nie pozwalał na utrzymanie stałego tempa. Podjazdy, zjazdy, dziury, kręto, kurz - to bardzo uciążliwe szczególnie dla samochodu ciężarowego. W środku trasy, na 263 kilometrze, znowu wydmy. Zakopaliśmy się na podjeździe, przed samym szczytem. Obok nas dwa samochody serwisowe Volkswagena. Oni mają opracowany taki system, że 6 osób z obu aut odkopuje najpierw jeden samochód, a później wyszarpują drugi. Tak też zrobili i zaproponowali pomoc - oczywiście skorzystaliśmy. Jak udało nam się przekroczyć najwyższe wydmy i zostało jeszcze 10 kilometrów trudnego terenu, postanowiliśmy jechać razem. Niestety Dieter Depping przewrócił MAN-a na bok. W tej sytuacji, w ramach rewanżu, zaproponowaliśmy swoją pomoc. Postawienie go na koła nie było łatwe ponieważ leżał w trudnym i niedostępnym terenie. Używając dwóch ciężarówek zajęło nam to blisko 2 godziny. Kiedy ruszyliśmy po akcji ratowniczej zapadał już zmrok, a przed nami jeszcze 150 kilometrów oesu. Wszystko było dobrze dopóki nie wjechaliśmy na 40 kilometrowy, górzysty fragment w miałkim jak mąka piasku. Powoli doganialiśmy samochody przed nami. Zmrok, unoszący się w dolinach pył powodował, że nie widoczność spadała do zera. Musieliśmy się zatrzymywać i czekać aż opadnie kurz. To totalnie rozbiło nam tempo. Oes skończyliśmy około pierwszej w nocy, 220 kilometrów dojazdówki i na biwaku byliśmy przed czwartą. Mamy dzień wolny, ale tylko od rywalizacji.

Do końca Rajdu Dakar pozostało jeszcze 7 etapów. Dystans odcinków specjalnych dla ciężarówek jest nieco krótsza od długości trasy reszty zawodników i wynosi łącznie 2599 kilometrów. Uczestnicy po raz drugi pokonają granicę Chile - Argentyna i w sobotę dotrą do Buenos Aires. Najdłuższy jedenasty Oes o bajkowej nazwie "Pewnego razu w Andach" będzie liczył aż 622 kilometry z pomiarem czasu.

Wyniki:
1. Ales Loprais/Milan Holan/Josef Kalina (CZ) Tatra 815 6:00.37
2. Firdaus Kabirow/Ajdar Bielajew/Andriej Mokiejew (RUS) Kamaz 4326 (+3.55)
3. Władimir Czagin/Siergiej Sawostin/Ildar Szajsułtanow (RUS) Kamaz 4326-9 (+9.39)
4. Eduard Nikołajew/Wiaczesław Mizukajew/Władimir Rybakow (RUS) Kamaz 4326 (+27.03)
5. Ilgizar Mardiejew/Władimir Demianienko/Ildar Mardiejew (RUS) Kamaz 4326 (+54.49)
6. Franz Echter/Detlef Ruf/Artur Klein (D) MAN TGS (+1:11.37)
7. Artur Ardawiczius/Denis Berezowskij/Żanat Żalimbetow (RUS/KAZ/KAZ) Kamaz 4326
(+1:42.08)
8. Pep Vila/Moi Torrallardona/Peter van Eerd (E/E/NL) Iveco Trakker (+1:43.13)
9. Marcel van Vliet/Serge Bruynkens/Bernard der Kinderen (NL/B/NL) MAN TGA (+1:57.18)
10. Teruhito Sugawara/Seiichi Suzuki (J) Hino Ranger (+2:16.40)
...
27. Grzegorz Baran/Rafał Marton (PL) MAN TGA (+8:13.58)

Klasyfikacja generalna po VI etapie:
1. Kabirow 23:43.40,
2. Czagin (+19.20),
3. Loprais (+21.25),
4. Nikołajew (+1:26.18),
5. Echter (+2:10.57),
6. Mardiejew (+2:40.25),
7. Vila (+4:16.21),
8. van Vliet (+5:08.40),
9. Behringer (+5:40.27),
10. Ardawiczius (+6:31.02),
24. Baran (+19:24.47)
Dodaj do:

(Kris26)

2012-01-01 13:06:00Mimo problemów – Rafał rusza na trasę2011-12-08 17:49:00Nasser w Hummerze2011-06-14 18:49:00Zwycięzcy Rajdu Dakar w Polsce2011-02-01 21:37:00Wysokie pozycje ORLEN Team w rajdzie Dakar 20112011-01-19 17:02:00Spotkanie z Krzysztofem Hołowczycem po Dakarze2011-01-18 19:56:00Powrót Ekipy Team Speed Factory z Dakaru2011-01-18 15:47:00Krzysztof Hołowczyc już w Polsce2011-01-16 20:59:00Rajd Dakar oficjalnie zakończony2011-01-16 14:20:00Szczęśliwi na mecie2011-01-15 21:25:00Wszystko dla Volkswagena2011-01-15 18:15:00Telegram: Nasser Al-Attiyah wygrywa Rajd Dakar! Hołek trzeci na odcinku2011-01-15 12:39:00Ostatnie najważniejsze kilometry2011-01-15 10:34:00Hołek piąty, Czachor i Dąbrowski muszą walczyć do końca2011-01-15 02:45:00El Matador na pocieszenie2011-01-14 21:27:00Telegram: Sainz wygrywa przedostatni odcinek2011-01-14 14:45:00Team Speed Factory po XI etapie Rajdu Dakar: Dobre tempo polskiego MAN-a2011-01-14 05:25:00Al-Attiyah:O zwycięstwie jeszcze nie myślę2011-01-13 21:06:00Sainz przegrywa Dakar? +update2011-01-13 06:50:00Hołowczyc drugi, motocykliści w górę2011-01-13 06:34:00de Villiers: To był nasz dzień2011-01-12 19:45:00Dzień pełen przygód i szczęścia: Hołek drugi!!!2011-01-12 15:04:00Team Speed Factory po IX etapie Rajdu Dakar: Powrót do Argentyny.2011-01-11 21:09:00Sainz: Suche koryto rzeki pomogło2011-01-11 21:04:00Hołowczyc: Czysty odcinek2011-01-11 16:37:00Carlos wraca i pokonuje Nassera2011-01-11 15:42:00Team Speed Factory po VIII etapie Rajdu Dakar: Trudy Atakamy2011-01-11 06:01:00Hołowczyc: Cały czas walczymy2011-01-10 23:59:00Nissen: To był dzień Volkswagena!2011-01-10 19:45:00Czarny dzień Hołka i Sainza2011-01-10 07:00:00Baran i Marton z przygodami2011-01-10 06:55:00Al-Attiyah: Jazda w kurzu2011-01-09 22:38:00Hołowczyc na piątkę, trudna nawigacja dla motocykli2011-01-09 21:15:00Stephane zaprzepaszcza zwycięstwo?2011-01-09 16:45:00Telegram: Skrócony oes dla Al-Attiyaha2011-01-09 14:26:00Mini wycofane z Dakaru. Odcinek skrócony2011-01-08 20:10:00Baran: Nie jest łatwo - Team Speed Factory na półmetku Rajdu Dakar2011-01-08 18:40:00Orlen Team odpoczywa2011-01-08 10:14:00Hołowczyc: Etap nie pod mój samochód2011-01-07 23:21:00Na półmetku Dakaru dwa Volkswageny na prowadzeniu2011-01-07 21:07:00Trzy opony to za mało2011-01-07 20:03:00Telegram: Volkswageny wygrywają jazdę do Arica2011-01-07 14:19:00Po piątym etapie Volkswagen nieprzerwanie na czele Rajdu Dakar2011-01-07 05:19:00Hołowczyc i Dąbrowski się zakopali, Czachor nadrobił na wydmach2011-01-06 21:32:00Peter umyka kwartetowi Volkswagenów +wypowiedzi2011-01-06 19:30:00Telegram: Dzień dla Peterhansela2011-01-06 14:20:00Team Speed Factory odrabia straty2011-01-05 22:09:00Hołek złapał gumę, motocykliści trzymają tempo2011-01-05 20:41:00Sainz wygrywa "niechcący" , Gordona zawodzi łożysko2011-01-05 10:08:00Al-Attiyah: Dzięki mnie dostali porcję lodów2011-01-04 23:19:00Coraz szybszy Hołowczyc2011-01-04 21:24:00Doskonały dzień Hołowczyca! +UPDATE2011-01-04 06:42:00Hołek awansuje, motocykliści idą kask w kask 2011-01-03 23:05:00Sonik będzie dalej towarzyszył Orlen Teamowi2011-01-03 22:06:00W górach bez hamulców2011-01-03 17:55:00Hołek awansował2011-01-03 15:04:00Team Speed Factory po etapie I2011-01-03 07:44:00Głaz leżący na trasie przyczyną wypadku Sonika2011-01-02 22:58:00Szybki Hołowczyc, koniec marzeń Sonika2011-01-02 21:31:00Wystartowali!2011-01-02 19:14:00Telegram: Hołek dobrze wystartował2011-01-01 23:24:00Orlen Team wystartował do waliki o trofea w 33. rajdzie Dakar 2010-12-31 23:59:00El Matador zrelaksowany2010-12-31 19:19:00BMW Hołka przeszło odbiór techniczny2010-12-31 18:46:00Lampka szampana w pięknym Buenos2010-12-31 06:06:00Orlen Team gotowy do startu w rajdzie Dakar 2011 2010-12-29 17:24:00Jedyna Polska załoga ciężarowa w Rajdzie Dakar2010-12-29 00:26:00Pustynna samotnia pomaga Nasserowi2010-12-24 02:00:00Ocean pokonany2010-12-23 13:31:00Przygoński w roli korespondenta z rajdu Dakar 2010-12-22 16:19:00Jakub Przygoński nie wystartuje w Rajdzie Dakar 20112010-12-16 20:20:00W Dakarze o Dakarze2010-12-15 21:32:00Volkswagen w Rajdzie Dakar 20112010-12-12 14:00:00Mini stoi na szczudłach2010-12-07 16:02:00Mini na Dakar2010-12-01 18:29:00Orlen Team już gotów do Rajdu Dakar 2011
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies