Rajdy|Formuła 1|GSMP|Wyścigi|OffRoad|Rallycross|Inne| 
TopRally.pl
Trzech Panów Q:
Najobszerniejsza w internecie baza osiągnięć:

- Janusza Kuliga,
- Leszka Kuzaja i
- Tomasza Kuchara
Współpraca
Jeżeli chcesz współtworzyć nasz serwis rajdowy lub posiadasz materiały, które chciałbyś aby się tutaj znalazły - napisz do nas:
redakcja[malpa]toprally.pl.
Aktualności
2011-01-15 12:39
Ostatnie najważniejsze kilometry
Kierowcy Volkswagena dominowali także na dwunastym i zarazem przedostatnim etapie Rajdu Dakar. Trzy pierwsze miejsca na najdłuższym odcinku specjalnym, nie pozostawiają wątpliwości co do możliwości Race Touarega 3 i jego kierowców.

Najlepszy czas uzyskał dziś Carlos Sainz, drugi był Ginielem de Villiers, a tuż za nim Nasserem Al-Attiyah. Dzisiejsze trzy najlepsze zespoły zajmują także trzy pierwsze miejsca w klasyfikacji generalnej: prowadzący Nasser Al-Attiyah ma wielką szansę na zwycięstwo przed de Villiersem i Sainzem.

Z zewnątrz wszystko wygląda na o wiele łatwiejsze, niż jest w rzeczywistości – podkreślił Dyrektor Volkswagen Motorsport Kris Nissen. Patrząc na wyniki można by sądzić, że w Rajdzie Dakar 2011 startuje tylko Volkswagen. Ale faktycznie na starcie stanęło siedem BMW, dwa Hummery, jeden Mini i cztery Volkswageny, do tego jeszcze kilka Toyot, Mitsubishi i Nissanów. Dominacja jednoznacznie wynika z faktu, że nowy Race Touareg 3 jest najlepszym samochodem w stawce.

Carlos Sainz i Lucas Cruz zapewnili sobie na trasie z San Juan do Córdoby szóste zwycięstwo etapowe i jedenaste dla Volkswagena w Dakarze 2011. Ich koledzy z zespołu Giniel de Villiers i Dirk von Zitzewitz (ZA/D) minęli metę z czasem gorszym o 2 minuty i 43 sekundy, kolejne 3 minuty i 28 sekund później etap ukończyli Nasser Al-Attiyah i Timo Gottschalk (Q/D). Ci ostatni nie musieli się spieszyć – mają 48 minut i 21 sekund przewagi w klasyfikacji generalnej nad de Villiersem. Carlos Sainz zamyka czołówkę rajdu jako trzeci. Mark Miller i Ralph Pitchford (USA/ZA) nadal zajmują szóstą pozycję.

Dwunasty z 13 etapów stał pod znakiem wielu zmian na prowadzeniu i ekstremalnie trudnej trasy z ostrymi wzniesieniami. Początkowo najlepsze czasy notował Stéphane Peterhansel w BMW X-raid. Potem na pierwsze miejsce wysunął się Giniel de Villiers, który w połowie etapu stracił swoją pozycję na rzecz Carlosa Sainza. Liczący 555 kilometrów odcinek specjalny był najdłuższym OS-em w całym rajdzie. W wyniku intensywnych opadów trasa miejscami była tak rozmoknięta, że organizatorzy musieli zneutralizować dla samochodów odcinek między 294 a 341 kilometrem.

W sobotę uczestników czeka jeszcze 826-kilometrowy etap końcowy, przy czym właściwy odcinek specjalny ma tylko 181 kilometrów.

Nasser Al-Attiyah (3. miejsce w klasyfikacji dnia; 1. w klasyfikacji generalnej)
Dzisiaj utrzymanie koncentracji było bardzo trudne. To był długi odcinek specjalny, podczas którego myśli wybiegały już w przyszłość. Jednak mimo to szybko znaleźliśmy rytm i dobre tempo, które oznaczało możliwie minimalne ryzyko. Jutro przed nami jeszcze około 180 kilometrów odcinka specjalnego. Mam nadzieję, że będziemy mogli cieszyć się nimi mając pewne prowadzenie, bez żadnych nerwów. Jeżeli ukończymy ten OS bez problemów, będziemy mieli wiele powodów do świętowania. Ale przedtem jeszcze musimy wykonać nasze jutrzejsze zadanie.

Giniel de Villiers (2. miejsce w klasyfikacji dnia; 2. w klasyfikacji generalnej)
Pierwsze 220 kilometrów dosłownie nie chciało się skończyć. Wydawały mi się być bardzo długie i męczące. Było dużo błota i rozmokniętych dróg, które wymagały sporo wysiłku. Założyliśmy sobie, że skończymy ten etap możliwie bez ryzykowania. Dogoniliśmy naszego kolegę z zespołu Nassera Al-Attiyah i Stéphane Peterhansela w BMW X-raid i zdecydowaliśmy się jechać za nimi aż do mety. To wcale nie ułatwiło zadania, ale było najlepszą decyzją, aby jutro zdobyć to, co zamierzamy: potrójne zwycięstwo dla Volkswagena. Należy pamiętać, że Dakar jest nieobliczalny, nie możemy lekceważyć ostatnich 180 kilometrów. Wszyscy podejdziemy do nich z odpowiednim respektem.

Carlos Sainz (1. miejsce w klasyfikacji dnia; 3. w klasyfikacji generalnej)
Dzisiaj, po problemach z dwóch ostatnich dni, chcieliśmy znaleźć z powrotem swój rytm. Mieliśmy wiele samochodów do wyprzedzenia. Na szczęście kurz nie był aż tak wielki, a wielu kierowców ułatwiało nam zadanie. Tylko z minięciem jednego BMW X-raid musieliśmy trochę dłużej poczekać. Gdy już się udało, przebiliśmy oponę i znów musieliśmy go dogonić i ponownie wyprzedzić. Z 23 wygranymi etapami w Dakarze zrównałem się teraz ze Stéphane Peterhanselem. To miłe uczucie. Bardzo dziękuję moim mechanikom, że tak perfekcyjnie przygotowali samochód.

Mark Miller (6. miejsce w klasyfikacji dnia; 6. w klasyfikacji generalnej)
Dzisiaj na początku OS-u zgodnie z ustaleniami czekaliśmy na Carlosa, aby jechać za nim. Taka jest nasza rola jako zawodników w zespole i chętnie ją wypełniamy. Niestety, zaraz potem utknęliśmy i znów straciliśmy czas. Dzisiejszy etap był długi i wyczerpujący. Teraz cieszę się na jutrzejszy finał, który – miejmy nadzieję – przyniesie świetny wynik, na jaki Volkswagen sobie w pełni zasłużył. Perspektywy dla zespołu są bardzo dobre, teraz tylko musimy doprowadzić dzieło do końca.

Liczba dnia

Sieć przewodów elektrycznych Race Touarega 3 składa się w sumie z 2.543 metrów kabli – jeżeli każdą żyłę kabla liczylibyśmy oddzielnie. Odpowiada to kolumnie 600 Race Touaregów ustawionych jeden za drugim.

Sobota, 15 stycznia: końcowy sprint do wytęsknionej mety „Dakaru” w Buenos Aires prowadzi - podobnie do odcinków specjalnych rajdowych mistrzostw świata - po szutrowych drogach. Górzyste regiony wokół Córdoby stanowią doskonałe tło dla finiszu. W styczniu 2010 roku kolegów z zespołu Volkswagena Carlosa Sainza i Nassera Al-Attiyah dzieliły na mecie dokładnie 2 minuty 12 sekund. Była to najmniejsza różnica czasowa na mecie w całej historii Dakaru.
Dodaj do:

(Wojciech Fuk)

2012-01-01 13:06:00Mimo problemów – Rafał rusza na trasę2011-12-08 17:49:00Nasser w Hummerze2011-06-14 18:49:00Zwycięzcy Rajdu Dakar w Polsce2011-02-01 21:37:00Wysokie pozycje ORLEN Team w rajdzie Dakar 20112011-01-19 17:02:00Spotkanie z Krzysztofem Hołowczycem po Dakarze2011-01-18 19:56:00Powrót Ekipy Team Speed Factory z Dakaru2011-01-18 15:47:00Krzysztof Hołowczyc już w Polsce2011-01-16 20:59:00Rajd Dakar oficjalnie zakończony2011-01-16 14:20:00Szczęśliwi na mecie2011-01-15 21:25:00Wszystko dla Volkswagena2011-01-15 18:15:00Telegram: Nasser Al-Attiyah wygrywa Rajd Dakar! Hołek trzeci na odcinku2011-01-15 12:39:00Ostatnie najważniejsze kilometry2011-01-15 10:34:00Hołek piąty, Czachor i Dąbrowski muszą walczyć do końca2011-01-15 02:45:00El Matador na pocieszenie2011-01-14 21:27:00Telegram: Sainz wygrywa przedostatni odcinek2011-01-14 14:45:00Team Speed Factory po XI etapie Rajdu Dakar: Dobre tempo polskiego MAN-a2011-01-14 05:25:00Al-Attiyah:O zwycięstwie jeszcze nie myślę2011-01-13 21:06:00Sainz przegrywa Dakar? +update2011-01-13 06:50:00Hołowczyc drugi, motocykliści w górę2011-01-13 06:34:00de Villiers: To był nasz dzień2011-01-12 19:45:00Dzień pełen przygód i szczęścia: Hołek drugi!!!2011-01-12 15:04:00Team Speed Factory po IX etapie Rajdu Dakar: Powrót do Argentyny.2011-01-11 21:09:00Sainz: Suche koryto rzeki pomogło2011-01-11 21:04:00Hołowczyc: Czysty odcinek2011-01-11 16:37:00Carlos wraca i pokonuje Nassera2011-01-11 15:42:00Team Speed Factory po VIII etapie Rajdu Dakar: Trudy Atakamy2011-01-11 06:01:00Hołowczyc: Cały czas walczymy2011-01-10 23:59:00Nissen: To był dzień Volkswagena!2011-01-10 19:45:00Czarny dzień Hołka i Sainza2011-01-10 07:00:00Baran i Marton z przygodami2011-01-10 06:55:00Al-Attiyah: Jazda w kurzu2011-01-09 22:38:00Hołowczyc na piątkę, trudna nawigacja dla motocykli2011-01-09 21:15:00Stephane zaprzepaszcza zwycięstwo?2011-01-09 16:45:00Telegram: Skrócony oes dla Al-Attiyaha2011-01-09 14:26:00Mini wycofane z Dakaru. Odcinek skrócony2011-01-08 20:10:00Baran: Nie jest łatwo - Team Speed Factory na półmetku Rajdu Dakar2011-01-08 18:40:00Orlen Team odpoczywa2011-01-08 10:14:00Hołowczyc: Etap nie pod mój samochód2011-01-07 23:21:00Na półmetku Dakaru dwa Volkswageny na prowadzeniu2011-01-07 21:07:00Trzy opony to za mało2011-01-07 20:03:00Telegram: Volkswageny wygrywają jazdę do Arica2011-01-07 14:19:00Po piątym etapie Volkswagen nieprzerwanie na czele Rajdu Dakar2011-01-07 05:19:00Hołowczyc i Dąbrowski się zakopali, Czachor nadrobił na wydmach2011-01-06 21:32:00Peter umyka kwartetowi Volkswagenów +wypowiedzi2011-01-06 19:30:00Telegram: Dzień dla Peterhansela2011-01-06 14:20:00Team Speed Factory odrabia straty2011-01-05 22:09:00Hołek złapał gumę, motocykliści trzymają tempo2011-01-05 20:41:00Sainz wygrywa "niechcący" , Gordona zawodzi łożysko2011-01-05 10:08:00Al-Attiyah: Dzięki mnie dostali porcję lodów2011-01-04 23:19:00Coraz szybszy Hołowczyc2011-01-04 21:24:00Doskonały dzień Hołowczyca! +UPDATE2011-01-04 06:42:00Hołek awansuje, motocykliści idą kask w kask 2011-01-03 23:05:00Sonik będzie dalej towarzyszył Orlen Teamowi2011-01-03 22:06:00W górach bez hamulców2011-01-03 17:55:00Hołek awansował2011-01-03 15:04:00Team Speed Factory po etapie I2011-01-03 07:44:00Głaz leżący na trasie przyczyną wypadku Sonika2011-01-02 22:58:00Szybki Hołowczyc, koniec marzeń Sonika2011-01-02 21:31:00Wystartowali!2011-01-02 19:14:00Telegram: Hołek dobrze wystartował2011-01-01 23:24:00Orlen Team wystartował do waliki o trofea w 33. rajdzie Dakar 2010-12-31 23:59:00El Matador zrelaksowany2010-12-31 19:19:00BMW Hołka przeszło odbiór techniczny2010-12-31 18:46:00Lampka szampana w pięknym Buenos2010-12-31 06:06:00Orlen Team gotowy do startu w rajdzie Dakar 2011 2010-12-29 17:24:00Jedyna Polska załoga ciężarowa w Rajdzie Dakar2010-12-29 00:26:00Pustynna samotnia pomaga Nasserowi2010-12-24 02:00:00Ocean pokonany2010-12-23 13:31:00Przygoński w roli korespondenta z rajdu Dakar 2010-12-22 16:19:00Jakub Przygoński nie wystartuje w Rajdzie Dakar 20112010-12-16 20:20:00W Dakarze o Dakarze2010-12-15 21:32:00Volkswagen w Rajdzie Dakar 20112010-12-12 14:00:00Mini stoi na szczudłach2010-12-07 16:02:00Mini na Dakar2010-12-01 18:29:00Orlen Team już gotów do Rajdu Dakar 2011
Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 202109-09.05.2021
Kalendarze:
    Medaliony Motoryzacji - Janusz Kulig
    Tomik poświęcony śp. Januszowi Kuligowi. Wspomnienia bliskich, znajomych, dziennikarzy i kibiców. Biografia, historia startów, ostatni wywiad oraz zdjęcia i filmy o Januszu Kuligu.

    Więcej informacji 



    Logowanie
    Login:
    Hasło: 
    © 2000-2014 Copyright by TopRally.pl, All Rights Reserved 
    Ta strona używa Cookies

    Informujemy, iż w serwisie TopRally.pl są wykorzystywane pliki cookies. 

    Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej.

    Więcej informacji na temat stosowania plików cookies znajduje się w Polityce Prywatności.

    Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.

    Akceptuj cookies