Hołek w czołówce najbardziej znanych polskich sportowców | Krzysztof Hołowczyc pozostaje wciąż jednym z najbardziej znanych polskich sportowców. Potwierdzają to wyniki cyklicznego raportu "Sponsoring Monitor 2003/2004", będącego już piątym opracowaniem instytutu ARC Rynek i Opinia poświęconym sponsoringowi w Polsce. Podobnie jak w poprzednich latach, Hołek znalazł się w ścisłej czołówce zajmując piąte miejsce. Raport wskazuje także na wysoką znajomość sponsorów Hołowczyca oraz świetne kojarzenie go z reklamowanymi produktami i branżami.
Raport "Sponsoring Monitor 2003/2004" to obszerne i wnikliwe opracowanie przedstawiające większość zjawisk towarzyszących sponsoringowi we wszystkich jego odmianach. Od kilku lat stanowi on podstawowe źródło wiedzy o stanie tej dynamicznie rozwijającej się gałęzi marketingu w Polsce. Opracowanie obejmuje: sponsoring sportu, kultury, wspieranie akcji charytatywnych i sponsoring w telewizji.
Po raz kolejny przedstawiono wyniki znajomości (wspomaganej) polskich sportowców i po raz kolejny okazało się, że znajomość Krzysztofa Hołowczyca utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie (81,7 % - piąta pozycja). Wyprzedzili go tylko : Adam Małysz, Andrzej Gołota, Robert Korzeniowski i Jerzy Dudek. Hołowczyc jest bardziej znany od m.in.: Dariusza Michalczewskiego, Przemysława Salety, Tomasza Golloba, Mariusza Czerkawskiego czy Mateusza Kusznierewicza. Wśród 55 najbardziej znanych polskich sportowców znaleźli się też dwaj inni rajdowcy: Leszek Kuzaj ( 28 pozycja) i Tomasz Kuchar (33 pozycja).
Hołowczyc zajmuje wysokie trzecie miejsce jeśli chodzi o znajomość sponsorów polskich sportowców. Na czele oczywiście Adam Małysz przed Robertem Korzeniowskim i Hołowczycem. Dalsze miejsca zajęli: Tomasz Gollob, Dariusz Michalczewski i Jerzy Dudek.
Podobnie jest z kojarzeniem produktów, usług i branż z najbardziej znanymi sportowcami. W tym przypadku respondenci kojarzą je w największym stopniu z Małyszem, Korzeniowskim, Hołowczycem, Dudkiem, Michalczewskim, Gołotą i Gollobem. Z Hołowczycem najczęściej kojarzone są: samochody, oleje samochodowe, art. spożywcze, stacje benzynowe, firmy transportowe.
Badania wskazują, że Hołowczyc jest sportowcem o silnym wizerunku, przy którym respondenci nie mają problemu z określeniem swoich skojarzeń. Kolejność: Małysz, Korzeniowski, Hołowczyc, Dudek, Michalczewski, Gołota, Gollob.
Raport pokazuje również zainteresowanie poszczególnymi dyscyplinami sportu, określone w skali od 1 do 7. Na pierwszym miejscu są skoki narciarskie przed piłką nożną i lekkoatletyką. Rajdy samochodowe ( z wynikiem 3,11) znalazły się na 8 miejscu, a Formuła 1 na 17 - tym.
Badanie "Sponsoring Monitor 2003/2004" zostało przeprowadzone w październiku 2003 r. przez ankieterów ARC Rynek i Opinia metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych na 1200 osobowej, reprezentatywnej próbie mieszkańców Polski w wieku 15-65 lat.
ip |